شناسه خبر : 87148
پنجشنبه 18 آذر 1400 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس:

رفع مشکلات جامعه ایثارگری چه میزان اعتبار نیاز دارد؟

واگذاری خودرو، تبدیل وضعیت، اعتبار حل مشکلات، کسر خدمت و معافیت فرزندان رزمندگان و...

فاش نیوز - رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: برای جامع عمل پوشاندن به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری به 70 میلیارد تومان اعتبارات مالی نیاز است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد صالح جوکار، نماینده ایثارگر مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در جاشیه جلسه علنی با اشاره به مسائل مشکلات و مطالبات ایثارگران و ضرورت لحاظ انها در لایحه بودحه سال آینده متذکر شد: ما برای اجرای کامل قوانین ایثارگران  –که متاسفانه در سال های گذشته اجرا نشده است –و عملیاتی کردن آنها به یک مبلغ 70 هزار میلیارد تومانی نیاز داریم.

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت های قبل به مسائل، مشکلات و مطالبات ایثارگران توجه کافی نشده و بخش مهمی از دیون ایثارگران باقی مانده است. همچنین مسائلی مانند بحث حقوق رزمندگان معسر و برخی جانبازان که شرایط خاص و دارای مضیقه معیشتی جدی هستند همچنان بر زمین مانده است.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: جامع عمل پوشاندن به این امر در گرو قوانین مربوط به ایثارگران و اجرای کامل قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که انتظار داریم در لایحه بودجه سال 1401 پیش بینی و حداقل بخش مهمی از آن را دولت انجام دهد تا مطالبات ایثارگران پاسخ بدهیم.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت واگذاری خودرو به جانبازان اظهار داشت: در این مورد فرمول جدیدی با وزارت صمت پیدا و تعامل شده است تا این مطالبه به نتیجه برسد. همچنین در رابطه با برگشتی تسهیلات بحثی صورت گرفته است مبنی بر اینکه سودی که تعلق می گرفته باید تعیین تکلیف بشود. اینها در حال حاضر در حال تعامل و ارتباط هستند تا مشکل را حل و فصل کنند.  

رییس کمیسیون در مورد قانون تبدیل وصعیت فرزندان ایثارگران یادآور شد: در مورد قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران تقریبا بیشتر دستگاه های دولتی این قانون را انجام داده اند. همچنین انتقادی که بر مجلس شورای اسلامی وارد بود اینکه مجلس خودش آنرا انجام نداده است که اخیرا انجام داد. اگر چه متاسفانه بعضی از دستگاه های دولتی هنوز در کش و قوس انجام آن هستند. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که برابر نظری که دیوان عدالت اداری ارائه داده است مصوبه تبدیل وضعیت در بودجه سال 1400 جزو حقوق مقتصبه ایثارگران منظور می شود.

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فلذا این موضوع چیزی نیست که بگویم تا پایان سال اعتبار دارد بلکه انشاالله درسال آینده آن را اجرایی و عملیاتی کنیم.

جوکاردرپایان خصوص موضوع کسیر خدمت فرزندان ایثارگران که به عنوان قانون دربرنامه ششم توسعه کشور آمده است یادآور شد: چون بحث های آیین نامه اجرایی آن در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح است همان روندی که در قانون داشت دنبال می شود و برای هر رزمنده کمتر از 27 ماه حضور در جبهه به ازای هر یک ماه 12 روز محاسبه می شود و بالاتر از آن بطور کامل برای معافیت فرزندان ذکورمحاسبه می شوذ. اما هنوز آماری ارائه نشده است . البته ما در این بخش، متاسفانه بانک اطلاعاتی نداریم تا ایثارگران در آن ثبت نام کنند. شاید دلیلش این است که چون فرزندان آنها به سن سریازی نرسیده اند این موضوع را به عنوان ضرورت ندیده اند. ولی اگرما هر سال بتوانیم برای این موضوع فراخوان بزنیم مشخص شود چه تعداد و رقمی است و می توانیم تصمیمات بهتری بگیریم.

| معرفی

اینستاگرام
جناب آقای جوکار مشکل شما نماینده گان اینه که فقط حرف می زنید همه تان می فرمایید ما انقلابی هستیم ما دغدغه ایثارگران را داریم به فکر انها هستیم ولی در عمل هیچ قانونی برای رزمنده گان در برنامه ششم اجرا نشده من از شما ودوستان انقلابی مجلس می پرسم 1- کدام رزمنده وام مسکن گرفته 2- کدام رزمنده وخانوادهاش تخفیف شهریه وبلیط هواپیما گرفته 3- آیا قانون معافیت مالیاتی برای رزمندگان شش ماه به بالا اجرا شد4- آیا به ازای هر یک ماه جبهه یک درصد به رزمندگان جانبازی تعلق گرفت 5- آیا به ازای هرماه جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان سرباز رزمنده تعلق گرفت 6- آیا به مجروحین فاقد پرونده بالینی شیمایی وموجی که پرونده بالینی انها سالیا ن سال است در بنیاد شهید بایگانی وخاک می خورد 5درصد جانبازی تعلق گرفت 7- برای بیمه درمانی وتکمیلی رزمندهگان چه کاری برایشان انجام دادید !!!!!!!! خدا را شکر نمکردیم مجلس انقلابی را دیدیم
سلام جناب آقای جوکار مگرجنابعالی درمجلس مصوبات را ندیده ونخوانده ایدحال که اطلاع ندارین، جهت اطلاع جنابعالی و دیگر نمایندگان، درخصوص سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال ردیف بودجه اش مشخص شده و همچنین درخصوص واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا بودجه اش در سال جاری دیده شده وقراربودتاپایان دولت جناب آقای روحانی هم سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال وهم واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا عملیاتی گردد که متأسفانه دولت پرزیدنت فریدون آنقدر این دست و اون دست کردبااین حال همانطور که اشاره شد درخصوص سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال که حدوداً 45هزارنفربیشترنیستندو واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا ردیف های بودجه ایشان معلوم هست، جناب آقای جوکار لطفاً بیشترمطالعه داشته باشین اگرسنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال و درخصوص واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا دولت را ملزم ومکلف به اجرای قوانینی که خوشبختانه بودجه اش درسالجاری پیش بینی شده واضافه کنم که 10%وظایف نمایندگان تصویب لوایح و قوانین میباشد و90%پیگیری وملزم کردن دولت وسازمان ها ونهادهامیباشدپس لطفاً تاقبل ازپایان سال بنیاد شهید و امور ایثارگران راملزم کنیدکه سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال وهمچنین واگذاری خودرو به جانبازان 50%ببالا عملیاتی شود، جناب جوکار لطفاً پشت گوش نیندازیدکه آن وقت مجبورهستیم علی رقم میل باطنی امان درجلوی مجلس یابنیاددست به تجمع بخاطر حق و حقوق حقه قانونی امان اعتراض کنیم وموردی درخصوص جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی نخست اینکه ایشان بارها فرموده اند درب دفتر محل کارم به روی جامعه هدف همیشه بازست حال آنکه چندین بار تنی چنداز دوستانمان به بنیادشهیدمراجعه داشته دفتر جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی که بماندحتی اجازه نداده اند واردساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بشوندجای که به گفته حضرات خانه دوم جامعه هدف خصوصا مظلوترین قشرجانبازان میباشد، جناب آقای جوکار لطفا...
جمعی از جانبازان 50%ببالا
چرایادی ازجانبازان تبصره یک نمیکنید.این یک ظلم آشکار است درحق ما.جانبازان محروم ازماده 38
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi