شناسه خبر : 87280
یکشنبه 21 آذر 1400 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خــط شکن زخــمی

یادی از روحانی شهید مهدی غلامی


سعید رضایی

برگشت عقب. ترکش خورده بود. پانسمان که شد دوباره راه افتاد طرف خط. به او گفتیم: «باید به عقب برگردی اصلا صبر کن حالت جا بیاد، بعداً برو!» گوش نکرد و رفت. به عنوان خط‌شکن وارد گردان شهادت شد. ولی دیگر برنگشت.
***
مهدی غلامی‌ 9 شهریور 1344 در تهران در محله شهید رجایی متولد شد. پدرش
آقا سجاد علی از کسبه متدین محل و از مخالفان رژیم شاهنشاهی بود. همین باعث شده بود تا مهدی شیوه مبارزه با جور و ظلم و مخالفت با طاغوت را در کودکی از پدر بیاموزد.
او در هفت سالگی به دبستان رفت و دوران تحصیل را با موفقیت به پایان رساند. در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی شرکت فعال داشت و در برخی فعالیت‌های مبارزاتی مثل توزیع نوار سخنرانی امام خمینی(ره) و اعلامیه‌های ایشان، در کنار دوستان مسجدی‌اش بود.
سال 1362 برای مقابله با نیروهای ضد انقلاب مدت سه ماه را به شهرهای پاوه و بوکان رفت و پس از بازگشت از ماموریت به دلیل علاقه قلبی که به حضرت امام به عنوان الگوی زندگی‌اش داشت برای فراگیری علوم اسلامی به حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) در خیابان شهید رجایی تهران رفت.
هم دوره‌ای‌های وی در حوزه علمیه می‌گویند: او در حوزه از شاگردان ممتاز به‌شمار می‌رفت و همه او را فرد آرام و با انضباط می‌شناختند.
او همیشه با وضو بود. به کتاب علاقه زیادی داشت. مادرش می‌گوید: مهدی برای خودش در خانه کتابخانه کوچکی فراهم کرده بود که در وصیتش آن را پس از شهادت وقف حوزه کرد.
یکی از دوستان نزدیک او می‌گوید: مهدی به نماز شب خیلی توجه داشت و همه تلاش او بر این بود که این کار را پنهانی و دور از چشم دیگران انجام دهد.
مهدی در بهمن 1364 در حالی که 19 سال بیش‌تر نداشت، از پایگاه ابوذر تهران به جبهه اعزام شد و در عملیات آزاد ‌سازی فاو شرکت کرد و تا فرورین 1365 نیز در جبهه ماند.
برادرش می‌گوید: مهدی همیشه وقتی در تهران بود، اهتمام ویژه‌ای به شرکت در راهپیمایی‌ها ومراسم مذهبی داشت و همه دوستان و اعضای خانواده را نیز به آن دعوت می‌کرد.
او همچنین در فروردین 1365 پس از مدت کوتاهی که به تهران آمده بود، به جبهه جنوب بازگشت و در گردان شهادت که گردان خط‌شکن بود، حضور یافت.
او سرانجام در عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران شرکت کرد و در همان عملیات نیز به شهادت رسید.
آخرین توصیه شهید
تا آخرین نفس از اسلام دفاع می‌کنیم.

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi