شناسه خبر : 87288
دوشنبه 22 آذر 1400 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهکارهای اصلاح بودجه ایثارگری ۱۴۰۱

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با چهار ویژگی در خصوص جامعه ایثارگری از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

فاش نیوز - لایحه بودجه سال 1401 با چهار ویژگی در خصوص جامعه ایثارگری از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

لایحه بودحه سال 1401 با چهار ویژگی " ادامه قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد، جانبازان معسر و افزایش سنوات خدمت ایثارگران از 35 به 37 سال" از سوی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، در روز 20 آذر ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

  1. براساس آیین نامه داخلی مجلس شوزای اسلامی روند بررسی و تصویب لایحه بودجه بر این اساس است؛

در گام اول، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‌های آن، تا مدت ۱۵ روز می‌توانند لایحه را بررسی و پیشنهادات خودرا به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند.

در گام دوم کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند. کمیسیون‌ تلفیق مجلس شامل ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از اعضای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی دیگر است.

همچنین کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. البته کمیسیون تلفیق این اختیار را دارد که با موافقت هیئت رئیسه مجلس مهلت تقدیم گزارش نهایی خود را تا ۱۵ روز تمدید کند.

در گام بعدی کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب کلیات،‌ به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی می‌شود و سقف آن نیز به تصویب خواهد رسید.

نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات لایحه بودجه، بررسی جزئیات لایحه را آغاز می‌کنند که شامل بررسی بخشهای هزینه‌ای و درآمدی این لایحه خواهد بود. پس از تصویب جزئیات لایحه بودجه در صحن علنی، این لایحه در صورتی قانونی و لازم الاجرا خواهد بود که شورای نگهبان آن را بررسی و تصویب کرده باشد. درصورت تصویب لایحه بودجه توسط شورای نگهبان، این لایحه به‌عنوان قانون بودجه سال آینده کل کشور لازم الاجرا بوده و توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ می‌شود.

  1. با بررسی صورت گرفته در قانون بودجه 1401 که در 228 صفحه نگاشته شده است  ، فقط چهار مورد مربوط به ایثارگران می باشد:

بند ن تبصره 1- مواد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و اصلاحات بعدی آن به استثنای موادی که طبق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی نسخ صریح شده‌اند در سال 1401 تمدید می‌شود.

بند ی تبصره 7 - وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف اسـت از طریق شـرکتهای خودروسـازی ایران خودرو و سـایپا از محل تولید محصـولات ملی خود نسـبت به فروش خودرو به جانبازان بالای بیست و پنج در صد (25%) دارای محدودیتهای جسمی و حرکتی و جانبازان پنجاه در صد (50 %) تا هفتاد در صد (70 %) با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنجساله اقدام کند .

بند ز تبصره 12 - بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷) این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه معادل معیشت حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بند د تبصره 20 - سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، سازمان تامین اجتماعی ، دو (2) سال افزایش می یابد.

در صورت تصویب قانون مذکور ایثارگران می توانند تا 37 سال خدمت نمایند. با استناد به مفاد قانون اصلاح بند«الف» ماده «۱۰۳» قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین مفاد بند «ر» ماده «۸۷» قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، ایثارگران(جانبازان،فرزندان شهدا، آزادگان) و همچنین رزمندگان موضوع قانون استفساریه جزء (۶) بند (ث) ماده (۸۸) قانون برنامه ششم توسعه، که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی کارشناسی باشند، میتوانند با استفاده از یک مقطع تحصیلی بالاتر، تا (۳۵) سال به خدمت خود ادامه دهند که با توجه به بند د تبصره 20 قانون بودجه 1401، ایثارگران مشمول می توانند با دو سال افزایش تا 37 سال خدمت نمایند.

  1. بسیاری از قوانین مصوب ایثارگران به علت عدم ردیف بودجه مستقل در بودجه سنواتی در اجرا، با اشکال روبرو گردیده است. قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، قانونی دائمی می باشد و مفاد مندرج در آن با توجه به ماده 73 قانون جامع بایستی در قانون بودجه سنواتی منظور گردد.

  2. ماده 73 اشعار می دارد: منابع مالی مورد نیاز با حفظ سهم سایر منابع بنیاد، در قالب مفاد لوایح بودجه سنواتی پیش بینی گردد که بار مالی ناشی از آن باید در لوایح بودجه سنواتی منظور گردد. ماده ٨٧ قانون برنامه ششم توسعه نیز به صراحت وظائف و تکالیف دولت را مشخص کرده است که در این ماده آمده است: دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه ی سنواتی پیش بینی نماید.

  3. از همین رو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی موارد زیر که مربوط به اصلاحات قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 05/06/1385 و قانون برنامه ششم توسعه مصوب ١٤/١٢/١٣٩٥ مجلس شورای اسلامی می باشد، پیشنهاد می گردد؛  که در راستای ایفای حقوق ایثارگران در حوزه اداری و استخدامی ، آموزشی و رفاهی ایثارگران با اولویت در دستور کار فراکسیون تلفیق بودجه مجلس یازدهم قرار گیرد.

تبدیل وضعیت استخدامی (براساس بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و ماده 21 قانون جامع ایثارگران):  

بند ذ ماده ی ٨٧ قانون برنامه ی ششم توسعه که موضوع استخدام ایثارگران و فرزندانشان است که بصورت غیررسمی در دستگاه اجرایی مشغول بکار هستند و می بایست پس از طی حداکثر ٣ ماه ازاشتغال به کار، به رسمی قطعی تبدیل وضعیت یایند، اجرای این قانون از سوی دستگاه های اجرایی بصورت کند در حال انجام می باشد که باتوجه به اینکه مفاد قانون برنامه ششم در سال 1401 نیز معتبر می باشد ؛ باید ردیف بودجه مستقل جهت تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران پیش بینی گردد تا اقدامات لازم در خصوص صدور مجوز شناسه استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه بعمل آید.

تامین حقوق ماهیانه فرزندان شهدا و ایثارگران ( ماده 33 قانون جامع): ماده مذکور اشعار می دارد : درصورتی که در راستای دستیابی فرزندان شاهد، جانبازان بیست و پنج درصد (25%)و بالاتر و آزادگان بیکار به مشاغل مناسب، نیاز به فراگیری دورههای آموزشی و مهارتی باشد، به منظور تأمین حداقل معاش آنان درطول دوره آموزش (حداکثر تا هجده ماه) کمک هزینه زندگی معادل هفتاد و پنج درصد (75 %)حداقل حقوق کارکنان دولت و برای یکبار توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.

حوزه آموزشی و رفاهی ایثارگران (بند ث ماده ٨٨ قانون برنامه ی ششم توسعه): که تسهیلات رفاهی و معیشتی جانبازان زیر٢۵ درصد و آزادگان کمتر از ۶ ماه اسارت و همسران و فرزندان آنان است که موضوعات مهمی همچون تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل سی درصد هزینه ی شهریه ی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه ی دانشگاه های دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وفق بودجه سنواتی / بهره مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری / معافیت از پرداخت سی درصد هزینه از طریق هر یک از شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی ودریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یک بار در سال که می بایست جهت بهره مندی ایثارگران از این تسهیلات در بودجه مد نظر قرار گیرد.

سازمان رزمندگان: باتوجه به فداکاری ها، رشادت ها، ازخودگذشتگی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، مدافعان وطن، مدافعان حرم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ تشکیل این سازمان در لایحه بودجه 1400 مشخص و ردیف بودجه مستقل به نام سازمان رزمندگان- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای این امر اختصاص یافت. در بند ژ ماده ٨٧ قانون برنامه ششم توسعه ، مسؤولیت رسیدگی و ارائه ی خدمات به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با معرفی و تأیید واحد یا مرکز امور ایثارگران نیروهای مسلح با سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران(ساتا) میباشد که ضروری است در راستای ارائه خدمات مطلوب به رزمندگان در بودجه سال 1401 ردیف بودجه مستقل تعریف گردد.

و در پایان بازخوانی فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی مورخ 22/12/58، ضروری به نظر می‌رسد:

باید رسیدگى کامل به خاندان شهدا و آسیب‌دیدگان و معلولین در این راه، چه در ‌انقلاب و چه قبل و بعد از آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنان بشود.

| علی صیاد قبادی (کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه اداری و استخدامی)

 

اینستاگرام
با سلام:
در بودجه ۱۴۰۰ ظاهرا ۶هزار میلیارد برای بازنشستگی اختصاص داده شده بود، تا الان که هیچ خبری از بازنشستگی نیست، تو بودجه ۱۴۰۱ وضع چطوره؟ همین تحویل خودرو هم که تو بودجه ۱۴۰۰ بود، واقعا این وعده وعیدهای سر کاری تا کی ادامه داره ؟؟؟!!!
ما رزمندگان معسر امید به این دولت مجلس داشتیم .که معلوم شد محلی از اعرب ندارد.
این رزمندگان 8سال دفاع مقدس با 2200000تومان چگونه سرپیری سرکنند درصورتی قراربود 75درصد ازحداقل حقوق بعنوان کمک معشیت بعلاوه بیمه درمانی.کمک مسکن.که متاسفانه با 2میلیون صدقه خالی
با این دومیلیون ما را از پرداخت هرگونه بیمه منع کردند!!!یعنی هر رزمنده شاید 10یا15سال سابقه پرداخت بیمه تآمین اجتمایی نه حق ادامه پرداخت حق بیمه دارند نه این که این سابقه جایی لحاظ میشه .یعنی این پول وسابقه در تآمین اجتماعی مغفول مانده تآمین اجتماعی حالشومیبره حالا این دولت مجلس به اصطلاح انقلابی هم هیچ گوشه چشمی به این شیران جبهه حق که دمار از روزگار صدام در آوردن نشدهمچنان مورد بی مهری وظلم نظام هستند.فقط درسخنرانیها مورد تفقد قرارمیگیرند بس
نمدونیم چه کار کنیم .فقط این فاش نیوز هست که ما درد دلمونو میگیم.شاید مسئولی ببینه بخونه
هردم ازاین باغ بری می‌رسد **رفته آقا سیره ..گرسنه تری میرسد*-*جان دلم باد برد حرف را**قول بود حرف تو دیگر چرا ؟؟رزمنده ،،دلاور ،،،شیر شب‌های عملیات ،،قربون الهی العفو نماز شبهاتون..عاقبت باد هوا گشت همه فکر منو تو،،،،،
واقعا جانبازان حالت اشتغال بنیاد(تبصره یک)کجاینددربودجه.نمایندگانی که خودشان رافراکسیون جانبازان وووومیدانندکجایند؟!
گله مند نباشید ..اگر. طالب جهان آرزوهای دوران دفاع مقدس هستید ...چرا دست بدامان منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن علیه السلام نمی گردید...قرار ما رزمندگان جهاد و شهادت چه بودغیراز دیدار روی مهدی ...هم‌رزمان اگر دست بدامانش بشویم . حتماً نتیجه خواهیم گرفت ... انشاالله
باید با صدای بلند اعتراض خود را با پرداخت صدقه ماهیانه به جانبازان معسر به گوش مدیران کشور برسانیم
یک بچه معلم 8 میلیون برای جانباز معسر که پدر بزرگ اوست صدقه واریز کنند برای معلمان پول هست برای جانبازان نیست
من میخواستم منفی بدم که اشتباهی مثبت شد، یعنی اصلا نمیشه به هیچ کامنتی منفی داد(خودتون آزمایش کنین)
بعدشم اینکه، یعنی الان فردا بیان حقوق کارگرا یخورده بهبود بدن میخواین با همین لحن بگین کارگر انقد میگیره چرا به ما انقد نمیدن.
این لحن اصلا شایسته جامعه ایثارگر نیست و انتظار متانت و بزرگی (کم کمش در گفتار) بیشتری ازین جامعه میره.
ضمنن اگر هم قصد مقایسه دارین چرا به نجومی بگیرانی همچون هییت علمی‌ها ،پزشکها، وکلا، مدیران و ... اشاره نمیکنین که هر کدام ازین قشرها بصورت جداگانه ده ها برابر بودجه بنیاد را حیف و میل میکنند و جز هزینه عایدی زیادی هم برای مردم ندارند.
سلام به همه عزیزانی که برای جمهوری اسلامی ایران زحمت میکشند سلام درود بیکران به رهبر عزیزم امام خامنه‌ای خدایا طول عمر امام خامنه‌ای تا ظهور حضرت مهدی عج تو را به وجدان خودتان به داد این جانبازان برسیدچون عمری باقی نیست با این همه گرانی به خدا جلوی بچه‌ها و نوه ها خجالتیم چون جسم سالمی نداریم آگه معوقه ای هست به دست خود ایثارگر برسانید چون کهولت سن برای همه ایثارگران چرا باید وام خودرو به جانبازان ۲۵درصد تائید نکردین حالا دیگه چون کاری از دست ایثارگران نمیاد شما کاری برای رضای خدا بکنید آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتواند بکند به امید طول عمر امام خامنه‌ای خدا نگهدار
سلام.رزمندگان معسر احتراما مطالبات به حق خویش را ازپیگیری افزایش مستمری معوقات حقوق تصویب شده در5سال پیش در قانون برنامه ششم مبنی براینکه حداقل حقوق کارمندان دولت به رزمندگان معسر بسیجی پرداخت میشد متاسفانه تاکنون اجرایی نشده.وهمچنین درمورد صدوردفترچه بیمه تکمیلی توسط وزات دفاع باید صادرمیشد ولی تاکنون عملی نشده .مستقیما به مجلس شورای اسلامی به شماره پیامک 30000290بانمایندگان محترم ورمیان گذاشته شود.تااجرایی شود .ممنونیم
رزمندگان فاقدمتولی بودندمجلس سال ۹۹تصویب کردسازمان رزمندگان وزارت دفاع تشکیل شودمتولی رزمندگان تقاضاداریم سازمان رزمندگان باهمت وزارت دفاع به اموررزمندگان معسرتشکیل شودرزمندگان ازمیهن اسلامی دفاع کردندتشکر
باسلام از شما دست اندرکاران محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران به فکر رزمنده ای باشید که در دوران پیری سر هیچ کاری نیست و شغلی ندارن نه دفتر چه ای نه بیمه ی باز نشستگی قرار بود حقوقی معادل حداقل حقوق کار کنان دولت بشوند بدهید خدایا سایه رهبر عزیزمان رو برسر ملت ایران مستدام بدار وظهور آقا امام زمان را میسر بفرما
چرارزمندگان داوطلب بایدباین وضع فاقدمتولی باشندفاقدبیمه همرزم شهدابودندازمیهن اسلامی دفاع کردندحمایت کنیدرزمندگان
یه فکری به حال جانبازان معسر که هیچ درآمدی ندارن بکنید حتما رسیدگی میشود
بحث تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۱ باید به جد پیگیری شود
چندین سال طولانی مدت ازاجرایی رزمندگان بسیجیان گذشته تاکنون اجرایی نشده بدون پوشش بیمه ای ودفترچه وخدماتهای غیره
سلام و عرض ادب و احترام به تمامی جانبازان عزیز، عرض شود حقیر به هیچیک از دستگاه های دولتی کاری نداشته اما درخصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران که متولی اصلی به اصطلاح جامعه هدف خصوصا مظلوترین قشرجانبازان چرا، چراکه همه عزیزانی که دربنیاد شهید و امور ایثارگران استخدام شده اند بواسطه شهداء ی والامقاممان، جانبازان دردورنج کشیده و به ستوه آمده حقیر به سخنان هیچکس کاری نداشته ولی فرمایش امام خامنه ای راکه بارها فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان که بدرستی و بحق فرموده اند تنها درخواستمان همینست که لااقل به فرمایش حضرت آقا گوش جان داده، نمیدانیم شماراچه شده است فقط یک پرسش اگردرخیابان بافردی درگیرشده وفردی یاافرادی به حمایت از شماواردکاروزارشده آیاانصافا افرادیادشده را درهرکجاببینید ادای احترام نذاشته و تاکمرخم نمیشویداما ماجانبازان نه می‌خواهیم بهمون احترام گذاشته وروی سرتان گذاشته و حلوا حلوا کنید فقط به رسم ادب بهمون بی حرمتی نکرده وهمانطورکه مادربرهه ای از زمان بنحو احسنت به وظیفه امان عمل کرده‌ایم حال تنها ازشماها انتظار داریم که فقط بنحواحسنت به وظیفه اتان که درقانون آمده است عمل نماییددرخلوت خودوجدانتان راقاضی کنید که آیا درخواست نابجایی داشته واگربه سخن ماجانبازان رسیدیدلطفا طبق قانون عمل نموده ولطفا چنانچه کاری هم انجام دادین لطفاً توی بوق وکرنا نکنید چراکه فقط تنها به وظيفه اتان عمل نموده اید، عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم
سلام...خبرجدیدی برای ایثارگران معسرکه چیزی نگفتید،.این مثل هرساله حداقل حقوق کارمندان..چیزی جدیدی نگفتید..بازم به همت وزارت دفاع که بفکرنیروهاش هست...بنیادکن هیچ بفکرجانبازان معسرنیست..از افزایش کمک معیشت بگید..
باسلام واحترام
چرا رزمندگان کمتر از 6ماه سابقه داوطلبانه درخط مقدم جبهه ایثارگر نیستند
آیا این قانون ضالمانه نیست؟
آیا این قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران قابل اصلاحیه نیست؟
ما رزمندگان کمتر از 6ماه سابقه اکثر از مدرسه به جبهه ها اعزام شدیم از درس ومشق مان گذشتیم به خاطر حفظ نظام مقدس به جبهه رفتیم وآن زمان هم نرفتیم که برگردیم
اما سعادت نداشتیم شهید بشیم وبرای امتیاز هم نرفتیم
وی امروز تورم کمرمان شکنده ودرمانده شده ایم
سنمان آن زمان هم ایجاب نمیکرد که بیشتر ازاین سابقه جبهه داشته باشیم
اما متاسفانه نمایندگان درقانون جامع ایثارگران رزمندگان کمتر از ماه را درزمره ایثارگران به حساب نیاورده اند وسرمان بی کلاه مانده
لذا خواهشمنداست همه رزمندگان از ایثارگران باشند
در بودجه سال گذشته معافیت مالیاتی رزمندگان داوطلب ۶ ماه و بالاتر تصویب و اطلاع رسانی شد که در آخرین لحظات با دخالت افراد زاویه دار با فرهنگ ایثار و شهادت حذف گردید.این تنها تقاضای رزمندگانی است که آخرین سال خدمت خود را طی می کنند.آقایان امیرآبادی و حسینی کیا لطفا پیگیری کنید
سلام ، کلیه تسهیلات ایثارگران میبایست با اهداف تقویبت بنیه مالی به منظور حفظ شخصیت ایثارگر در اجتماع و پیشرفت ایثارگران برای پیشرفت نظام اسلامی باشد در حالیکه در تخیلات مسئولان چاله ای بنام ایثارگران کنده شود تا بنام ایثارگران به کام خودشان گردد.
حدود چهل سال از جانبازی گذشته اما بسیاری از تسهیلات قانون را نتوانستیم استفاده کنیم چون همیشه یک تبصره به قانون چسباندند که فاقد شرایط لازم شدیم بهتر است اینگونه تبصره های مانع را بردارند چرا پرسنل بنیاد از تمام تسهیلات حتی چندین نوبت برخوردار هستند؟
در بوجه هیچ توجهی به جانبازان تبصره یک نشده و فقط به پرداخت معوقات ماده38 پاداش پایان خدمت و رزمندگان معسر و استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد توجه شده انگار نه انگار پنجاه هزار نفر جانباز تبصره یک که خیلیاشون کمتر از پنجاه درصدن و حقوقشون کفاف حداقل های زندگی رو نمیده قوانین سرتاسر تبعیضه الان حقوق بنده با بیست و پنج سال سابقه به اندازه یک معلم تازه استخدام شده نیست .ما بیکاریم دستمون به جایی بند نیست .بنیاد حتی قانون جامع خدمات رسانی و نظام هماهنگ پرداخت رو به درستی اجرا نمیکنه با وجود مشکلات فروان جسمی حق پرستاری نداریم شاغل به حساب میایم ولی حقوق حد اقلی داریم و از امتیاز استخدامی بی بهره یعنی ما تو این جامعه به هیچ تبدیل شدیم نه بنیاد استخدام میکنه و حقوقمون رو ترمیم میکنه و نه از نظر مالی و جسمی در وضعیتی قرار داریم که توانایی امرار معاش کنیم
مارزمندگان با یک هدف رفتیم ولی ما درس و مشق ونوجوانی را گذاشتم رفتیم الان با بیست درصد جانبازی وده سر عایله پیر ناتوان وچهل ماه در جعبه شیمایی اعصاب روان گوشهایم کر ترکش به بدن ولی افسوس غم خوار نداریم خدا هم هست خدا یا خودت دیگر رمقی نمانده ما جانبازان ریشه انقلاب هستیم دارید تبر به ریش خودت میزنید
دوستان رزمندگان متولی خاصی ندارند سازمان رزمنده گان زیر نظر وزارت دفاع کذب محضه هر قانونی مصوب میشه فقط برای آزدگان وجانبازان ۲۵ درصد به بالاست شما دوستان یک بسیجی ورزمنده که اون موقع برای به دست آوردن مسابقه درصد گرفتن به جبهه نرفته رامعرفی کنید که یک وام مسکن گرفته باشد! خودتان خسته نکنید امیدی هم به مجلس نبست اکثر بسیجیان ورزمنده گان دوران مقدس یا مردند یا سنشان بالاست وهیچ قانونی شاملشان نخواهد شد وهمسران وفرزندانشان بدبخت وبیچاره شدند وچون همسران وپدرشان دوران جنگ فقط به فکر دفاع از مملکت و خاک وطن بودند هیچ امتیازی عایدشان نخواهدشد.
من در سال ۱۳۵۹ در اولین روز جنگ در جبهه بودم و تا آخرین روز هم که جنگ به اتمام رسیدسال 1367 حضور داشتم چهار بار مجروح شدن حالا در گوشه خانه افتاده ام و هیچ کسی حتی احوالی ازم نمی‌پرسد از کار افتادگی کلی هستم همسرم معلول 70%است و فرزندم بر اثر جراحت من بشدت بیمار می‌باشد نه خانه ای دارم نه سر پناهی و اجاره نشینم به ناحق سهمیه ایتارگریرم را بالا کشیدند تا امروز هیچ نگرفتم شخصی در سازمان زمین شهری سرم را کلاه گذاشت و به جای سهمیه ایثارگری آپارتمانی به نرخ روز به مبلغ 73 ملیون تومان در سال 1390 بهم داد و چونکه قادر به پرداخت اقساط سنگینش نبودم به ناچار مجبور شدم بفروشم تا بتوانم پول سازمان مسکن را پرداخت کنم و با وجود اینکه اعلام انصراف داده بودم مبنی بر این که من نمیتوانم با حقوق ماهیانه یکملون تومان اقساط ماهانه 700هزار تومانی بدهم اما معاونت سازمان راه شهر سازی حاضر نشد که حق حقوق واقعیت را به من برگرداند و حالا میگویند که به علت فساد از سازمان راه اخراج شده و بی هیچ دلیل منطقی فرم جیم مرا قرمز کرددر آن زمان. از سال 1374تا کنون کمسیون پزشکی نشدم و در وضعیت نابسامانی بسر میبرند شب روزم جهنم شده آیا کسی نیست که ما را یاری کند این کلام اباعبدالله الحسین هست و در هر زمان مصداق دارد آیا شما مسلمان هستید یا نه چرا اینقدر با این جمعیت زجر کشیده بازی میکنید مگر از خشم خدا نمیترسید خدا شاهد است که شهدا از شما مسعولین نمیگذرند که با ما اینطور رفتار میکنید اگر صدای مرا می‌شنوید جواب دهید تا به شما ثابت کنم اگر واقعا به انقلاب و شهدا وفادار هستید به فریاد جانبازان ایثارگران رزمندگان ،کهنه سربازان برسید. در تمام دنیا کهنه سربازانشان مایه عزت افتخار آن مملکت هستند چگونه شما از ما کوچکترین حق حقوقی که خودتان برایمان در نظر گرفته‌اید را اجرا نمیکنید تاکی باید شرمنده خانواده‌ای زجر کشیدهامان باشیم. خدا رحمت کند کسانی را که به داد این قشر زجر کشیده و بی ادعا میرسند خدا پشت پناه ایران اسلامی باشد.درود به روان پاک شهدا.خداوند به ایران ایرانی سرافرازی ،سر بلندی عنایت کند الهی امین
بنام خدا
حسن التدبیر ینمی قلیل المال و سوء التدبیر یفنی الکثیره ( فرمایش گوهر بار حضرت علی (ع)
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام با توجه به طرح پیشنهادی مبنی بر افزایش 2 سال به سنوات خدمت و احتساب میانگین 3 سال آخر در معدل حقوق و بازنشستگی موارد ذیل به استحضار می رسد
1-کاهش و تاخیر اشتغال جوانان به مدت 2 سال 2- کاهش بازده کاری شاغلان در سال های پایانی خدمت 3- افزایش و تحمیل هزینه های مراقبت های بهداشتی و درمان کارکنان در سال های پایانی خدمت 4- نداشتن انگیزه خدمت رسانی در دو سال آخر به جز عده ای قلیل از آقایان نجومی بگیر که معمولا با این طرح و حتی بیشتر آن موافق هستند 5-تبعات اجتماعی 6- تحمیل هزینه های سنگین به دستگاهها و خرید فرصت برای صندوق های بیمه پرداز 7- تحمیل بار سوء مدیریت صندوق های بیمه پرداز و فشار به قشر آسیب پذیر کارکنان و عدم پرداخت بدهی های سنگین سالیان متمادی دولت و .... به صندوق ها و چاره اندیشی برای جبران این ضعف مدیریتی از کارکنان زحمت کش 8- مغایرت با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از نیروهای مستعد و جوان 9- فراموش شدن صیانت از اشتغال جوانان و جبران بحران ها از جیب قشر ضعیف جامعه 10 تبعیض و تفاوت فاحش حقوق بازنشستگان سنوات قبل با کارکنانی که مقرر است با این قانون بازنشسته شوند دو سال کارکرد بیشتر و دریافتی کمتر بلحاظ احتساب معدل میانگین 3 سال آخر بیمه
ضمنا کارفرمایان با تصویب این طرح غیر کارشناسی به جهت بار مالی دو سال افزایش سنوات خدمتی نسبت به پرداخت مزایا منجله اضافه کاری و تعطیل کاری و ... که در پرداخت حق بیمه تاثیرگذار بوده کمترین را لحاظ کرده و مستخدم نیزاز این لحاظ مجددا متضرر خواهد شد و اجحاف بزرگی به این قشر آسیب پذیر جامعه وارد خواهد شد .
لازم است نمایندگان محترم بعنوان مدافعین حقوق آحاد جامعه با ملحوظ نمودن جمیع جهات نه صرف مصلحت اندیشی از پذیرش چنین طرح غیر کارشناسی و عواقب آن دفاع نمایند . نیکسا سلطانی خبرنگار و روزنامه نگار
استخدام فرزندان جانباز بالای. بیست پنج درصد که در دستگاه دولتی ازبودجه دولت جانبازان بیست پنج درصد بازنشست میشوند یکی از فرزندان جانباز بالای بیست پنج درصد استخدام شود
با سلام مگر قرار نبود حقوق یک کارمند به رزمندگان دفاع مقدس داده بشه پس چرا حرفی از افزایش در سال 1401 زده نمیشود مگر ما چه گناهی کردیم که باید بادومیلیون دویست هزار تومان زندگی کنیم مگر ما چقدر دیگه عمر خواهیم کرد 15 ساله بودم که رفتم جبهه درس و مدرسه را رها کردم رفتم حالا هم بیکار هستم پسرم بیکار نه خانه دارد نه کاری که لا عقل ازدواج کند
دردمندتر تر از ما معسرین نیست در سن پیری و شرمندگی زن و بچه ۲تومن حقوق بدون بیمه ودفترچه
از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با سابقه 11ماه و 13 روز حضور در جبهه های غرب و جنوب کشور هستم متاسفانه قانون معافیت از مالیات رزمندگان به خاطر 17 روز شامل حال من و بسیاری از رزمندگان نشده .قرار بود در ازای شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ، رزمندگان از پرداخت مالیات معاف باشند اما تاکنون خبری نشد.لطفا پیگیر باشید.
سلام. کاش لااقل در قانون برنامه هفتم حقوق و مزایای رزمندگان بالای شش ماه جبهه رو از پرداخت مالیات معاف کنند تا این قشر عزیز و زحمت کش هم مثل سایر ایثارگران طعم معافیت رو بچشند و از یک چنین مزیتی برخوردار بشوند .
واقعااین دولت و مجلس فکر نمیکند بخش اعظم مدافعان شان در مجازی و جامعه و حامیان انان همین جامعه ایثارگران ‌معسر و خانواده شان هستند ؟

چقدر راحت با بی حرمت سازی حدود ۱۰۰ هزار ختانوار جامعه ایثارگران معسر و توهین به انان با صدقه دادن بجای مستمری قانونی شان
بخش قابل توجه حامیان پروپا قرص خود را از دست میدهد نا امید کردند اف بر مدعیان ناامید کردند این دلاور مردان بی ادعایی را که امروز به تحقیر و حقارت ‌کشیده شدند

اف بر شما که صف اول مدافعان این نظام را و صف اول جانبازو ایثارگران برای این نظام را مثل دستمال کثیف تحقیز میکنید و حتی در اندازه فقرای صدقه بگیر موسسات حمایتی هم به انان معیشتی پرداخت نمیکنید !!

اف بر شما بی وجدانها که کاری کردید حتی جرات نکنند در جامعه با عنوان اینکه روزی رزمنده این مرزو بوم بودند و اسیب دیدند حداقل گدایی کنند امورات شان بگذرد
که بمحض انکه در جامعه بفهمند ایثارگرند و محتاح شدند بجز اهانت و تحقیر و تمسخر چیزی عایدشان نمیشود

شرم کنید و شک نکنید اگر خدا حق است قیامت حق است و پل صراط حق است
والله قسم سر پل صراط یقه تان گیر خواهد بود توسط انان که با جان و سلامت شان و جوانی شان پایه حک‌ومت را برای تان محکم کردند و همواره چون پتک با تمام بی مهری ها از نظام حمایت کردند اما اینطور تحقیر شده و مستمند و محتاج رهای شان نمودید
خدا نبخشد
بحق خون پاک تمام همرزمان شهید
چرا نمایندگان سلیقه ای عمل میکنند قانونی که ده سال پبش اجرا شده چراتصویب نکردین
ما واقعا از این همه امتیازات روی کاغذ راضی هستیم
باسلام به رهبر کبیر انقلاب امام خامنه ای عزیزمان من روزمنده داوطلب دوبار مجروح شدم و ۱۶ ماه داوطلب وسه ماه مدافع حرم در سوریه با داعش،جنگیدم ودچار مجروحیت هم شدم که فرمانده سپاه ناحیه اسم نمی‌برم خدارو خوش میاد فرمانده سپاه ناحیه به باد مسخره بگیره مارو واقعا متاسفم برای کسی که سرهنگ سپاه است ما جبهه رفتیم مدافع حرم شدیم که الا ۲۵۰ ملیونو بهمون دادن پس بدیم که شبها بچمون سر گشنه نزاره چرا همه بدبختی ها برای ماهاست که پشت انقلابو رهبری گردن کج نادیم که فرمانده یک سپاه توپو تشر دادو بی داد کنه روی سر اربابا رجو
متا سفم که با یه مدافع حرم ورزمنده داوطلب جنگ که حتی خانوادم هم ازهم پاشیده هیچ توجهی نمیکنن چرا باید بچه من بی مادر بشه دوتا بچه که به خاطر نداشتن پول از تحصیل رها بشه حتی پول پیش هم نداشتم ۳ ماه وسایل منزلم در سرمای زمستان کنار خیابان رها بشه خیریه بهم منزل داده الانم میگن بزنید بیرون من الان حتی ۵۰۰ هزار ندارم حتی وسیله گرمازا همیشه گاز گرفتی داریم نه هیچ وسایل منزلی که همشونو به خاطر همسرم همشونو برده نداریم پس اینهمه سپاه می‌گویند کمک میکنیم کو بع کی که سپاه میگه تو جهیزیه از ما نگرفتی گفتم چرا تا ماشین لباس شویی بهم دادین تورو به بی بی زینب مسئولین مارو رها نکنین بیایین از نزدیکه وضع مالی منو ببینین هر مسئولی میتونه بیاد نگاه کنه با دوتا پتو با دوتا بچه زندگی می‌کنیم هرشب گریه خوراکمونه زنگ بزنید تا آدرس بدم بیایین ببینین هیچی نداریم
قرار بود جهت معافیت مالیاتی اندک رزمندگان شاغل در ارگانهای دولتی به ازای هر ماه سابقه جبهه 20 درصد معافیت در نظر گرفته شود
نمایندگان مجلس چرا اینجوری شدن؟
از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با يازده ماه و سيزده روز حضور داوطلبانه در دوران دفاع مقدس . متأسفانه هر كاري كه تا الان قرار بوده براي رزمندگان انجام دهند در حد حرف و شعار باقي مانده .براي نمونه در بودجه سال قبل قرار بود كه رزمندگان با شش ماه سابقه جبهه از پرداخت ماليات معاف شوند كه متأسفانه عملي نشد . خواهشمندم نمايندگان در بودجه ١٤٠١ يك بار براي هميشه از اين رزمندگان شاغل كه تعداشان هم بسيار كم هست دفاع كنند و اين مورد را پيگيري كنند.
با سپاس رزمنده فراموش شده
والله هرچی بنیاد کرد برای مجروحین ۵تا ۱۵درصد کرد‌.بماند بازم اعتراض دارن .خب برادر جانبازای بالای ۲۵٪توانای کار مثل شما رو داشتن مشگلی نبود.هرچی بودجه بنیاد برای شماها گرفت بابا انصافتون کجاس په بسته .شما خیلی انتظار دارید مدعی هستید.
بخدا دیگه خجالت می کشیم جنگیدیم که الان فریاد بزنیم تو روستای ما توهین نباشد به جانبازان عزیز به زور رفت سربازی چندمرتبه فرار الان جانبازی میگیره هیچ فالیتی به خانوادگی نداشتن اما فعال سیای حتی خارج کشور بنفع کشور مدافع امنیت حصور جنگ کار جهادی خدا می داند هیچ حقوقی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi