شناسه خبر : 88816
شنبه 07 اسفند 1400 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای گردان حمزه مازندران، گیلان و گلستان

پنجمین یادواره سرداران و 313 تن از شهدای گرانقدر گردان حمزه سیدالشهدا استان‌های مازندران، گیلان و گلستان با محوریت سردار شهید «حسن قوچی بیگی» شامگاه پنحشنبه 5 اسفند با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مصلای شهرستان تنکابن برگزار شد.
 
پنجمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا استان‌های مازندران، گیلان و گلستان/ هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا معرفی قهرمانان و الگوهای جامعه است

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این یادواره که در مصلای شهرستان تنکابن برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) و شهدا، گفت: سخن از شهید و شهادت دشوار است زیرا مقام و جایگاه غیر قابل درکی برای ما دارد، جایگاهی که خریدار آن خدا است و خدای رحمان می‌فرمایند «بزرگ‌ترین و سترگ‌ترین معامله عالم معامله شهید با خدا است.» یک طرف معامله خدا و طرف دیگر معامله شهید و خریدار واقعی خود خدا است و  صادق‌تر، وفادار‌تر، رحیم‌تر و کریم‌‌تر از خدا پیدا نمی‌شود؛ خدا وقتی خودش را یک طرف معامله قرار داده است به بهترین شکل آن را به سرانجام می‌رساند و بعد از سال‌ها نام شهدا در پیشانی عالم نگاشته شده است در حالی که همه مستکبران و کسانی که نقش مهمی در ظلم به شهدا داشته‌اند محو شده‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از سی سال از جنگ تحمیلی گذشته است، سال‌هایی که ما درگیری‌های زیادی داشتیم و مورد هجوم دشمن بودیم. دشمن پس از جنگ تحمیلی هجوم فرهنگی و اقتصادی را آغاز کرد تا مکتب شهدا فراموش شود. دشمنان تمامی مسیرها را به روی ما بستند و انواع هجوم سیاسی، امنیتی و فتنه‌های گوناگون را برای ملت ما فراهم کردند اما می‌بینیم که هر روز چهره‌های درخشانی در گوشه گوشه این کشور معرفی می‌شوند و در کنار رزمندگان قدیمی جوانانی با همان تفکر حضور دارند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا عاشق اهل بیت (ع) بودند، خطاب به رزمندگان گردان حمزه سیدالشهدا افزود: شما هزاران سال است که عاشق امام حسین (ع) هستید و هر وابسته به عصمت و اهل بیت (ع) وقتی مورد تعقیب قرار گرفت به شما پناه می‌آورد و شما مکان امن برای آن‌ها بودید و این افتخار است. گردان حمزه که هم شهدای دفاع مقدس و هم شهدای حرم از جمله شهید قوچی را داشت و امروز به نام این شهید این یادواره برگزار شده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: ما شهدا را تقدیس نمی‌کنیم زیرا کلام ما ناقص است و شهدا تقدیس شده هستند. ما در حال یادآوری مکتب شهدا برای خودمان و بازماندگانی هستیم که قصد دارند مسیر شهدا را ادامه دهند و نگاه به خط و مکتب شهدا دارند زیرا شهدا ما را دعا می‌کنند و خداوند می‌فرماید که شهدا زنده هستند. امروز وقتی به گفت‌وگو با پدر، مادر، همسر و فرزند شهید می‌نشینیم بلافاصله مشاهده می‌کنیم که خانواده شهدا با آنها در حال زندگی هستند و اگر جامعه ما به درستی به شهدا رجوع کنند مسائل و مشکلات مرتفع می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از برنامه‌های صدا و سیمای استان مازندران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مقام شهادت اعطا شدنی است و باید به جایگاهی رسید که این مقام اعطا شود و ایشان فرمودند که باید سبک زندگی شهدا را به مردم نشان دهیم زیرا این راه نجات است. این جلسات و یادواره‌ها برای ما برگزار می‌شود تا بدانیم که قهرمانان و الگوهای ما چه کسانی هستند و به چه کسانی و چه اندیشه و زندگی باید افتخار کنیم.
معاون رئیس جمهور گفت: شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و کسانی که در مسیر معامله با خدا برای حفظ مکتب خدا از آن پاسداری کردند و جان خودشان را به خطر انداختند، پاداش آن را از خدای رحمان دریافت می‌کنند. به همین خاطر این معامله باشکوه و پرستیدنی است و اسمش عظمت دارد و در این معامله افرادی مثل امام  حسین(ع) حتی فرزند شش ماهه و حرمش را برای ایثار و ذبح در مسیر خدا فدا کردند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها گفت: شما عزیزان، پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و همه کسانی که صدای من را می‌شنوید ما در دوران جنگ تحمیلی مشکلاتی که داشتیم به مراتب بیشتر از این بود اما حال ما و جامعه ما بهتر بود. هم‌اکنون سختی‌های زیادی در کشور وجود دارد اما به همت رئیس جمهور انقلابی و مجلس انقلابی و قوه قضائیه و همه دستگاه‌های کشور و شما امت حزب‌الله و با دعای اهل بیت (ع) این مشکلات اصلاح خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: اکنون دوره جهاد اکبر انقلاب است و ما جهاد اصغر را پشت سر گذاشته‌ایم،   جنگ اقتصادی جهاد اصغر است و به لطف اهل بیت (ع) و تلاش مسئولان مشکلات اقتصادی مرتفع خواهد شد. امروز دوران جهاد اکبر است و پرچم‌داران جهاد اصغر باید پرچم‌دار جهاد اکبر هم باشند و امیدوار هستیم با عنایت خدا و دعای خیر پدران و مادران شهدا و همسران و فرزندان مسیرها باز شود.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi