شناسه خبر : 89487
یکشنبه 21 فروردين 1401 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درد دل فرزند جانباز اعصاب و روان

اون وقت که تو آغوش پدر و مادرتونید، ما...!

می خواستم فقط یه درد و دلی با اونایی که میگن چرا خانواده ی جانبازان و... تو همه جا اولویت دارن و فلان...

ایرج زمانی- می خواستم فقط یه درد و دلی با اونایی که میگن چرا خانواده ی جانبازان و... تو همجا اولویت دارن و فلان. اول اینو بگم من هر جا مادرشهید یا جانبازی رو می بینم، میرم دستشو می بوسم. چون اونا به خاطر وطن و ماها که الان با آسایش و امنیت زندگی می کنیم جونشونو فدا کردن. هنوزم که هنوزه خیلی هاشون گمنام هستن. خیلی هاشون حتی جسداشون پیدا نشده.

شاید این حرفام برای خیلی ها بی معنی باشه چون در اون وضعیت قرار نگرفتن تا بتونن درک کنن.

 پدر من جانباز ۷۰درصد هستش و کل بدنش سوخته، انگشتاش قطع شده. جای سالمی تو بدنش نیست. همه جا جای ترکش مونده و چند تا تیکه از ترکشم تو بدنشه که دکترا گفتن اگه اونا یه ذره جابجا بشن، احتمال مرگ حتمی هستش. خیلی موقع ها داد میزنه، سرشو می کوبه به دیوار، با گریه فریاد میزنه: "همه بچه هامون شهید شدن. نیروی کمکی بفرستین."

 داخل پرانتز اینم بگم که پدرم شهید شده بود و مادر کسی رو نداشت. وقتی خبر شهادت پدرمو میدن، مادرم اونقدر گریه می کنه تا بیهوش میشه. فردا برای تحویل جنازه وقتی میرن سردخونه، می بینن کیسه ای که جنازه پدرم داخلشه بخار کرده. خدا دلش به حال مادرم و ما سوخته بود. پدرمو بهمون پس داد.

 مادر میگه وقتی پدرمو از بیمارستان بهمون دادن، اندازه یه بچه شده بود. کل بدنش سوخته بود. میگه می نشستم آروم آروم زخماشو پماد می زدم. از بس درد داشت که پدرم مثل بچه گریه می کرد. وقتی یه کم به خودش اومد، بردنش چند سالی موند تیمارستان. بهش میگفتن موجی.

 من از اون موقعه که یادمه وقتی از مدرسه میگفتن پدراتون بیاد، بابای من چون کل بدنش اثرات سوختی بود خجالت می کشید بیاد. وقتی دستکش می پوشید تا دستاشو مخفی کنه، دستکش ها رو در آوردنی، پوستشم با دستکش میومد بیرون و خون ریزی می کرد.

 شبها من همیشه با گریه های بابام بیدار می شدم. هی به خدا می گفت چرا نذاشتی بمیرم و خیلی آروم و آهسته گریه می کرد ولی شاید نمیدونست خدا به خاطر ما نذاشت شهید بشه و جون دوباره بهش بخشید تا ما یتیم نشیم.

تا الانم تمام حقوقی که بهش میدن رو به داروها و قرص هاش خرج شده. شماها وقتی با نوازش های پدرتون تو بغلش به خواب می رفتین، ما زیر کتک با گریه بخواب می رفتیم. تا به حال یه بارم دست نوازش از طرف پدر به سرمون نکشیده شده. وقتی موجی میشد، فکر می کرد ما عراقی هستیم. دیگه همسایه هامونم بیچاره ها آماده باش بودن. وقتی از خونه ی ما صدا میومد، میدونستن که ما زیر پای پدر له میشیم و زود برا نجاتمون میومدن.

 حالا اینا به خدا یک درصد از ۱۰۰ درصد زندگی ما بود. اون آقا و خانمی که میان میگن چرا ما زحمت می کشیم و درس می خونیم، حق ما رو می خورید و به فرزندان شهدا و جانباز امتیاز ۲۵درصدی میدین! عزیزم نترس! از هر ۳۰۰۰ شهید و جانباز شاید یک یا دو نفر موفق شدن درس بخونن. بقیه هم بیکارن.

اون روزا که شما با خیال راحت میشینی خونه و مامانت چای میاره برات و بابات کلی پول تو جیبی میده بهت و میگه آفرین پسرم بهت افتخار می کنیم، ما تو گرما و سرما گارگری می کنیم تا بتونیم خرج دوا درمون پدرمون و خانواده رو در بیاریم.

اینستاگرام
الهی فدات دلت بشم مادر
دوست عزیز درد دلت را بگوش جان شنواییم اما مواظب باشید ناشکری نکنید .خداوند متعال در قرآن سوره آل عمران میفرماید لا یکلف الله نفسا الا وسعها یعنی خداوند هیچگاه بیش از طاقت بنده اش او را تکلیف نمیکند . وقتی مادری دوفرزندشهیدش را با دست خود کفن میکند وبه قبر میسپارد یعنی اینکه خداوند توان وظرفیتش را در این بانوی فداکار دیده است .هرکه دراین دیر مقدمتر است جام بلا بیشترش میدهند......
فدای دل درمند توعزیزدلم که مثل توپسری منم دارم که زیادنوازش پدروهمراهی پدررانداشته وخودش همه جارفته وبزرگ شده وسایه پدربه معنای واقعی بالای سرش نبوده خوب درکت می کنم .فقط این رابدان که مردم زودهمه چیزرافراموش می کنند توکاری به گفته های مردم نداشته باش اگربه حرف مردم گوش می دایم روزجنگ هم نباید کسی می رفت .البته منظورم ازمردم همان عده ای هستن که درهرزمان ودرهرشرایطی فقط به دیگران ایرادمی گیرند وغرمی زنند ولی خودشان هیچ وقت واردمیدان نمی شوند .درصورتی که ملت ایران قدردان شهداوجانبازان وآزادگان هستن واین مهمه .ودرآخراین وظیفه دولت ونظام است که این ارزشهارادوباره به جامعه بازگردانند وکاری کنند که دید ملت عوض شود ورسیدگی کنند که خانواده شهید ویاجانباز دیگر بغیرازدرد ومریضی گرفتاری دیگر نداشته باشد
من خودم جانباز زیر25%هستم مدارک بالینی وکمسیون بنیاد شهید جهت اصابت ترکش به فک تاییدشده وازچند ناحیه دیگر مجروحیت و شیمیایی در عملیات خیبر وموج انفجار ولی نمی‌ماند درصد جانبازی رادرست بدهند ولی خداوند حامی ماست وکارمان بدست خدا درست میشود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi