شناسه خبر : 90291
سه شنبه 03 خرداد 1401 , 12:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش «پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران»

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام رضایت‌بخش بودن نخستین پایش اجرای برنامه عملیاتی گفت: در تحلیل داده‌های نظام ارزشیابی، فاصله حداقلی بین خود اظهاری و ارزیابی انطباق برنامه عملیاتی عملکرد استان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و بر همین اساس باید به سمت اتقان اطلاعات برای پیشرفت برنامه‌های عملیاتی هستیم.
 
همایش سراسری «پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران» برگزار شد/ برنامه عملیاتی میثاق نامه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری است/ ضرورت اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های معیشتی دولت در حوزه ایثارگران

 طاهر موهبتی در همایش سراسری پایش برنامه عملیاتی معاونین و مدیران کل ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز دوشنبه دوم خرداد ماه 1401 بصورت وبیناری برگزار شد، گفت: برنامه عملیاتی میثاق‌نامه و پیمان‌نامه ما و همکارانمان در سراسر کشور برای خدمات‌رسانی شایسته به جامعه معزز ایثارگری است.
وی اضافه کرد: راستی آزمایی اطلاعات و ارزیابی انطباق در سامانه بر اساس خود اظهاری همکاران استانی بر اساس نشانگرهای و گزارش‌ها تطبیق داده شده است که در سطح همه معاونت‌ها اجرا شد و اولین بازخوردها و کاربست اجرایی آن در شش ماه دوم برنامه عملیانی مشخص خواهد شد.
 
انحراف حداقلی از برنامه، تأخیر و قرائت‌های متفاوت
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تحلیل و پایش خوداظهاری انطباق برنامه عملیاتی ادارات کل استانی اظهار داشت: بر اساس خود اظهاری استان‌ها و ارزیابی انطباق از برنامه عملیاتی تأخیرانی داریم که موجه است و ضروری است عملکرد استان‌ها و میزان انحراف و تأخیر و دریافت‌های متفاوت از برنامه‌ها را به حداقل برسانیم. برنامه محوری مانع روزمرگی می‌شود و مدیران استان‌ها باید به‌صورت مداوم فعالیت‌ها را پایش کنند.
 
تقدیر از 6 استان برگزیده اولین پایش برنامه
موهبتی افزود: برنامه عملیاتی در حال اجرا در بنیاد شهید و امور ایثارگران تجربه اجرا در چندین سازمان را دارد و در میان مدیران و کارکنان تحرک ایجاد می‌کند و یک برنامه عالمانه و الگو است که نتایج آن در تخصیص بودجه، تعدیل، احکام تأثیر مستقیم دارد. بر اساساً ارزیابی ما در شش ماهه اول استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، همدان، کرمان و هرمزگان فاصله کمتری بین اظهار و انطباق دارند که به سمت اهداف مورد نظر در برنامه عملیاتی گام‌های مناسبی برداشته‌اند.
 
نیازمند اتقان اطلاعات و داده‌ها هستیم
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از مدیران کل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها گفت: پایش شش ماه اول برنامه رضایت‌بخش بود اما نیازمند اتقان اطلاعات در اعلام پیشرفت برنامه‌های عملیاتی هستیم و با شرایط ایده آل فاصله داریم و امیدواریم با تلاش و همت مسئولانه همه همکاران عزیز در سراسر کشور شاهد به ثمر رسیدن برنامه عملیاتی باشیم.
 
ضرورت آگاهی کامل و اطلاع‌رسانی یکپارچه درباره برنامه حمایتی معیشت دولت
موهبتی در ادامه خطاب به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها گفت: عدالت حکم می‌کند که دهک‌های پایین جامعه در حوزه‌های معیشتی مورد حمایت قرار گیرند. آگاهی کامل از برنامه‌های جدید اقتصادی دولت و ابعاد مرتبط با جامعه ایثارگری و اطلاع رسانی یکپارچه و به هنگام در حوزه‌های معیشتی این عزیزان بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه در برنامه حمایتی معیشت دولت حتی یک مورد قطع یا حذف کمک معیشت نداشته‌ایم و فقط با توجه به آمایش اولیه در کمک معیشت تعداد محدودی از ایثارگران افزایش انجام نشده است و ضروری است که این عزیزان در مهلت مقرر به سامانه پایگاه رفاه ایرانیان مراجعه کنند و اطلاعات جدیدشان را وارد کنند تا اطلاعات ایشان در سامانه جامع رفاه ایرانیان واقعی شود زیرا به استناد بند «هـ» تبصره 12 قانون بودجه سال 1401، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است صرفاً به جانبازان عزیزی که فاقد شغل و درآمد باشند بر اساس اطلاعات مراجع استعلامی، ماهانه کمک‌معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: البته با وجود افزایش حقوق خانواده معظم شهدا و جانبازان معسرین ما در شرایط اقتصادی کنونی رضایت‌بخش نمی‌دانیم و در تصمیم‌گیری‌ها و اعلام نظرات باید خودمان را جای جامعه هدف بگذاریم و مدافع حقوق آنان باشیم. ما به عنوان خادم ایثارگران در کنار جامعه هدف هستیم. در حوزه‌های معیشت اشتغال و مسکن از طرف جامعه هدف با استفاده از همه ظرفیت‌های حقوقی و قانونی وارد عمل می‌شویم.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi