شناسه خبر : 91646
پنجشنبه 30 تير 1401 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بدحجابی نتیجه نوع سبک زندگی‌ست

ماجرای اتوبوس تاریخی شد، چون نشان داد که حجاب بهانه است. همان ها که با تحریم های اقتصادی سفره مردم را تنگ کردند، همان تروریست های آدم کش، همان ها که پمپ بنزین آتش زدند و مسجد ویران کردند همان ها پروژه کشف حجاب...

فاش نیوز - ماجرای اخیر حجاب در اتوبوس تاریخی شد. ماجرا را از روی فیلم مرور کنیم.
دختر نوجوان و محجبه، به کشف حجاب در اتوبوس اعتراض می کند و تذکر لسانی می دهد. طرف مقابل با فحاشی و هتاکی وی را از اتوبوس بیرون می اندازد. بعد هم فیلم گرفته و منتشر می کند. بقیه مردم نیز در حجاب متنوع در حیرت هستند. جمله آخر را داشته باشید؛ حرف اصلی همین جاست.

 و اما پس از فیلم؛
چند روز بعد فرد هتاک دستگیر شده و مشخص می شود، عامل و مرتبط مسیح علی نژاد، خبرنگار فراری و کارمند حقوق‌بگیر سفارت آمریکاست.
سالومه مجری شبکه انگلیسی منو تو نیز تلفن و آدرس خانواده دختر نوجوان را از عوامل داخلی گرفته و در تماس تلفنی آنها را تهدید می کند و بعد هم این بی شرمی را با افتخار در توئیتر گزارش می کند.
به نظر توضیح بیشتر لازم نیست.

ماجرای اتوبوس تاریخی شد، چون نشان داد که حجاب بهانه است. همان ها که با تحریم های اقتصادی سفره مردم را تنگ کردند، همان تروریست های آدم کش، همان ها که پمپ بنزین آتش زدند و مسجد ویران کردند همان ها پروژه کشف حجاب را پیش می برند.  
مسیح علی نژاد می گوید کشف حجاب پلی برای براندازی حکومت است.
از موضوع حجاب عبور کنید. حتی بحث های دامنه دار حجاب اختیاری و اجباری و غیره و ذالک. مساله این نیست. پروژه چهارشنبه های سفید و سیاه پروژه امنیتی است نه فرهنگی.
دختر نوجوان هتک شد تا برای عده ای که هنوز چشم و ذهنشان بسته است مساله روشن شود. متوجه شوند اصل و فرع چیست.

و اما خطای فاحش؛
درباره حجاب زنان ایرانی دو گروه گرفتار خطای فاحش اند؛ براندازها و ساده دلان داخلی.
وجه مشترک هردو گروه این است که تصور می کنند حجاب عرفی در ایران یا همان شل حجاب ها، مخالف فرهنگ و اسلام و حکومت اند.  
براندازهای جاهل با این تصور فکر می کنند در ایران ارتش گسترده ای دارند که حاضراند مقابل اسلام و ایران بایستند. برای همین اقدام به اعزام مزدور میان مردم می کنند تا با کشف حجاب دیگران را تهییج کنند.
دسته دوم ساده دلان غافلی اند که فکر می کنند مردم از دین زده شدند و حاضر نیستند حجاب داشته باشند و هر روز به زبان های مختلف می گوید: "آی حکومت چه نشسته اید که مردم دیگر رویگردان حجاب اند و تا دیر نشده کوتاه بیائید."

 خطای فاحش کجاست؟
مردم ما با هر سطحی از حجاب، خود را محجبه می دانند. حتی آنها که عرفا شل حجاب هستند، خود را محجبه می دانند و پایبند به دین. بی حجابی در ایران ناشی از سبک زندگی است نه بی عفتی و بی حیایی.
به همین دلیل است که بدحجابی هرچند خطاست اما همین جمعیت همیشه پای انقلاب هستند و اسلام.
اینها مردم اند. همان جماعت حیرت زده اتوبوس.

| محسن مهدیان

اینستاگرام
وقتی مردم دیدند که حضرت زهرا س توی کوچه های مدینه کتک می خورد ولی جلو نیامدند نتیجه کدام سبک زندگی است ؟ نه زنان انصار و نه مهاجر به کمکش نیامدند ؟ همشان سبک زندگی بد داشتند ؟

بد حجابی نتیجه سبک زندگی نیست نتیجه واکنش به بحران مقایسه شدن هاست . زنها را به جان هم انداختن .
چرا در خانواده های مذهبی هم بدحجابی وجود دارد ؟ سبک زندگی آنها که بر پایه ارزش‌های قرآنی است .
بحث غم انگیز تر از این حرفهاست .
یادم رفت بنویسم دشمن از این معضل فرهنگی استفاده می کند و پا دو های خود را می فرست از آب گل آلود ماهی بگیرد. اما نگران نباشید . آن خانم های بدحجاب واقعا با نظام مشکل ندارند . مشکل روانی برایشان تحمیل شده . نیاز به یه کار فرهنگی خوب مثل سلام فرمانده است که به صورت خودجوش همه گیر شد .راهش آسان است. اما امان از نفس . یکبار آمدیم به جای اینکه روی کنسرت‌های بی معنا حساس بشیم روی سلام فرمانده حساس شدیم . همه آمدند پای کار . همه گریه کردند با سرود و محتوای آن . باحجاب و کم حجاب و بدحجاب . یه کار اینجوری لازمه . بیایید ببینید برای ترویج حجاب درست روی چی حساس بشیم خوبه ؟
اوایل دفاع مقدس اهواز کم جمعیت شده بود خانمی با موهای باز و شلوار لی و تی شرت نوزادی به بغل؛ منتظر تاکسی بود؛ تعجب نکنید خانمی تقریبا همانند ایشان هر روز دم در پایگاه می آمد و اصرار میکرد که لباسهای رزمندگانی که تازه از خط رسیده اند را تحویل بگیرد و ببرد بشوید و مرتب و اطو شده پس بیاورد؛ و خانمی کم حجاب در مسیر رزمنده ای منتظر تاکسی میدید سوار میکرد و صلواتی میرساند ... در خصوص عدم رعایت کامل حجاب پیامبر اسلام خیلی غصه میخورد و ندا آمد که غصه نخور؛ نمی فهمند؛ پس بسیار گویا است اگر بد حجابی هست ما مسئولیم که از دادن آگاهی کافی غفلت کردیم؛ در گزینش معلم و استاد دقت نکردیم و بی حجابی بظاهر با حجاب؛ دانش اموز و دانشجو را به سبک شمردن کل حجاب هدایت کرده؛ و.. ما غفلت کردیم که در حجاب بجای تعریف حدود حجاب؛ چهار رنگ و یونیفرمی مطابق سلیقه خود (نه حدود حجاب اسلامی) را طی بخشنامه ای الزامی و اجباری کردیم غافل بودیم که حتی نگاهی به لباسهای بومی و محلی خود نکردیم و آنها را نیز مجاز ندانستیم لباسهای بومی و محلی که حدود حجاب را تامین میکرد؛ الان نیز غافلیم؛ که در تله آنها می افتیم امر به معروف و نهی از منکر وقتی موثر است که طرف(که جاهل است و آگاهی کمی دارد و بعبارتی «نمیفهمند») به لج نیافتد و از طرفی تنها زبانی نیست؛ نگاهی؛ سوالی؛ تعجبی؛ هبه ای؛ شوخی و... - در همه حال و همیشه جاذبه مسلمان باید بر دافعه اش برتری داشته باشد و البته دافعه هم در جای خود با دقت و ظرافت بکار گرفت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi