شناسه خبر : 91958
دوشنبه 10 مرداد 1401 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چاپ ۶۴ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۰

سرهنگ «زارع» با بیان اینکه در سال گذشته ۶۴ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سطح استان یزد چاپ و منتشر شد و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت، گفت: در سه ماهه اول امسال تاکنون ۱۷ عنوان کتاب منتشر شده است.

 

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت‌های این اداره‌کل، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که جمع‌آوری خاطرات به رغم اهمیت موضوع هنوز مغفول مانده و باید با همکاری رزمندگان اقدام بهتر و جدی‌تری انجام شود.
 
وی با بیان اینکه جمع‌آوری خاطرات و انتقال آن به مردم به خصوص جوانان مروج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برای بیان خاطرات می‌توانند به تمامی نواحی مقاومت بسیج و همچنین این اداره‌کل در جوار پارک آزادگان یزد مراجعه کنند. 
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد اذعان داشت: بعد از جمع‌آوری خاطرات اگر تعداد آن‌ها برای یک رزمنده قابل توجه باشد در قالب یک کتاب مجزا و اگر یک خاطره و تعداد محدود باشد با خاطرات دیگر همسنگران در یک کتاب چاپ و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
 
برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان به همکاری خانواده، دوستان و همسنگران بسیجی نیاز است
 
سرهنگ زارع یادآور شد: برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان، انتقال و انعکاس آن در قالب کتاب یا بهره‌گیری از فضای مجازی به همکاری آن‌ها و همچنین خانواده، دوستان و همسنگران بسیجی نیاز است.
 
وی از دیگر اقدامات مهم و اساسی این مجموعه را چاپ و انتشار کتاب در حوزه ایثار و شهادت با همکاری دلسوزان، نهادها، تشکل‌ها و عموم علاقه‌مندان ذکر کرد که تاکنون در این خصوص فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.
 
این مسئول بیان کرد: در سال گذشته ۶۴ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سطح استان چاپ، منتشر و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت و در سه ماهه اول امسال تاکنون ۱۷ عنوان کتاب چاپ شده است و این روند ادامه دارد.
 
زارع گفت: بعد از چاپ هر عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت در یزد تعدادی برای نگهداری و استفاده مناسب اقشار مختلف تحویل کتابخانه مرکزی و همچنین در این اداره‌کل موجود است.
منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi