شناسه خبر : 91973
دوشنبه 10 مرداد 1401 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز گذشته در تهران و ارومیه

دو جانباز ۷۰ درصد از ارومیه و تهران آسمانی شدند

همزمان با دهه اول محرم، دو نفر از جانبازان و یادگاران هشت سال حماسه و ایثار در دفاع مقدس، سرانجامی نیک یافتند و خلعت زیبای شهادت را بر تن کردند.

فاش نیوز - همزمان با دهه اول محرم، دو جانباز و یادگار هشت سال حماسه و ایثار در  دوران دفاع مقدس، سرانجامی نیک یافتند و خلعت زیبای شهادت را بر تن کردند.

برپایه این گزارش، جانبازان 70 درصد، "جعفر عبدالحسین‌زاده" و "محمدرضا باباشمس" از ارومیه و تهران به کاروان شهدا پیوستند.

"جعفر عبدالحسین‌زاده" جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس بعد از تحمل آلام ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.
جانباز شهید جعفر عبدالحسین زاده اول فروردین ماه سال 1343 در ارومیه در خانواده ای مذهبی و زحمتکش به دنیا آمد و با آغاز جنگ تحمیلی و احساس تکلیف برای دفاع از آرمان و ارزش های نظام و کشورش به جبهه اعزام شد و پس از رشادت بسیار بر اثر اصابت ترکش، از ناحیه پا، چشم و بازو بشدت مجروح  و به مقام جانبازی نائل آمد.

از وی 5 فرزنددختر به یادگار مانده است.

پیکر مطهر این جانباز معزز ظهر امروز دوشنبه 12 مردادماه 1401 پس از تشییع از درب منزلش در ارومیه به گلزار شهدای ارومیه منتقل و در کنار شهدای گرانقدر ارومیه به خاک سپرده خواهد شد.
 

همچنین در خبر دیگری "محمدرضا باباشمس" جانباز ۷۰ درصد و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس پس از مجاهدت بسیار در دفاع از ارزش ها و تحمل درد و آلام مجروحیتش، سرانجام به آرزوی دیرینه اش نائل و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید محمدرضا باباشمس در 12 آذر ماه سال 1343 در یکی از محلات تهران پا به عرصه گیتی نهاد و پس از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، بر اثر بمباران شیمیایی هواپیماهای دشمن بعثی، از ناحیه ریه آسیب جدی دید و مدال ایثار و جانبازی را از آن خود کرد.

از این شهیدِسعید نیز یک فرزند پسر و دو دختر به به یادگار مانده است.
پیکر مطهر این جانباز شهید ظهر امروز دوشنبه 10 مردادماه 1401 از مقابل درب منزلش واقع در مهر شهر کرج  تشییع خواهد شد و پس از انتقال به تهران در قطعه 28 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرام خواهد گرفت.

 

اینستاگرام
روزی نیست خبر سر به تیره تراب گذاشتن جانبازی یا روی صندلی چرخدار یا رو تخت نشنویم...اما مسئولین ناتوان از پرداخت حق نگهداری.. یاللعجب؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi