شناسه خبر : 93954
پنجشنبه 21 مهر 1401 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با حضور رئیس و معاونان بنیاد شهید در مجلس انجام گرفت

بررسی راهکارهای تقویت جامعه ایثارگری در بودجه ۱۴۰۲

دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید، در نشست فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور نمایندگان ایثارگر برگزار شد، حضور یافت و نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات...

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، مهمترین محور نشست مشترک فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با رئیس بنیاد شهید را ارائه راهکار و ابتکارات جدید ایثارگری برای بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "شهباز حسن‌پور بیگلری" نماینده ایثارگر مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به حضور "قاضی زاده هاشمی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون تلفیق برای ارائه گزارش از آخرین اقدامات و عملکرد بنیاد به اعضای فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: روز سه شنبه ۱۹ مهرماه دکتر قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید، در نشست فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور نمایندگان ایثارگر برگزار شد، حضور یافت و نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی، مسائل و مشکلات را به صورت شفاف با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد در میان گذاشتند.

  شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده ایثارگر مجلس یازدهم ادامه داد: بنده به عنوان نماینده ایثارگران در این نشست حضور داشتم و از ایشان درخواست کردم که به بسیجیان مظلوم توجه بیشتری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شود. چون تعداد زیادی از ایثارگران که می‌بایست تاکنون برای درصد‌های خود تعیین تکلیف شوند، هنوز بلاتکلیف هستند.

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به شفافیت قانون در رابطه با ایثارگران در این نشست مقرر شد که در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

عباس‌پور معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اعلام کرد: که این کار هر چه سریع‌تر انجام خواهد شد.

 نماینده ایثارگر دوره هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برخی از مسائل و مشکلاتی که در بطن جامعه ایثارگری وجود دارد نیز مطرح شده است.

 در بخش درمان معاون بنیاد اعلام کرد: در حال رسیدگی و حل مشکلات هستیم و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. البته پیش از این بنده نشستی با آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم. ایشان اعلام کرد سازمان برنامه و بودجه به تمام تعهدات برای درمان ایثارگران به صورت صد در صد عمل کرده است. خوشبختانه در این مورد جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از پیشنهادات مطرح شده در این نشست که مورد استقبال نیز قرار گرفت، این بود که مقرر شد از مدیرانی که در رابطه با فرزندان ایثارگر عملکرد مثبتی داشته‌اند؛ قدردانی شود. همچنین نشستی در آینده از سوی نمایندگان ایثارگر برگزار شده و از این مدیران به عنوان الگو و سرمشق تجلیل شود.

  نماینده ایثارگر مجلس یازدهم، در بخش دیگری از سخنان خود موضوع اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت در سازما‌ن‌ها، نهادها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی را متذکر شد و افزود: خوشبختانه برخی اعضای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در این خصوص عملکرد خوبی داشتند؛ اما برخی دیگر از شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی به وظیفه خود عمل نکردند و متاسفانه بیشترین مشکلات در شرکت‌های خصوصی است که تاکنون به هیچ عنوان به اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران عمل نکرده اند.

 حسن پور، نماینده رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست مسائل و پیشنهادات زیادی با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان گذاشته شد. اگرچه بسیاری از آنها امکان تبدیل شدن به قانون را نداشتند و همچنین مقرر شد در نشست آینده، این مسائل در لایحه سال آینده گنجانده شود. به هر صورت با حضور رئیس بنیاد شهید، این جلسه هم نشست همدلی بود و هم محلی برای ارائه گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران.

 نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پیش‌بینی برای بودجه جامعه ایثارگری در سال ۱۴۰۲و برنامه هفتم توسعه از ویژه مباحث و محورهای نشست مشترک بنیاد و نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی بود و خوشبختانه این نشست بسیار خوب و صمیمی برگزار شد.

* معرفی

اینستاگرام
اگر آنچنان که مسئولان اعلام کرده‌اند سازمان برنامه و بودجه 100% هزینه درمان جانبازان و ایثارگران را عملیاتی کرده هزینه های درمانی شش ماه پیش ما نیز هنوز پرداخت نشده وهنگامی که به مرکز بیمه دی در تهران مراجعه کنیم اعلام می کند بنیاد حق بیمه جانبازان را پرداخت نکرده و در بخشهای دیگر بنیاد نیز اطلاع دقیقی نداریم و فقط شاهدیم صندوق شاهد سهم صندوق ایثارگران را بدون سئوال و جواب از فیش حقوقی ایثارگران کسر می کند و با منت همین مبلغ کسر شده را به عنوان وام پرداخت میکند در حالیکه یک ریال از سویی دولت یا بنیاد در این صندوق سرمایه گذاری نشده.
حداقل بنیاد و بیمه دی هزینه دارو و درمان کامل جانبازان و ایثارگران را سریعتر پرداخت کند چرا که در این شرایط که همه مردم مشکل نقدینگی دارند نمی شود برای هزینه دارو و درمان بالای شش ماه در انتظار بمانیم که آیا پرداخت می شود یا خیر...لطفا" رسیدگی شود.
باسلام برای صمیمی شدن این همه آجیل وتخمه شکوندی ماازشما میخاهیم که به دردماایثارگران رسیدگی کنید نه که نشست صمیمی برگذارکنید چی بگیم به شمانمایندگان نشست صمیمی خدانگهدارتان
دو ۱۰۰ گفته چو نیم کردار نیست
خودرو که دادید
درمانم که رایگان
تبدیل وضعیتم که انجام دادید
خونه هم که دادید
حقوقم که زیاد کردید
وای بر هر کی غیر این بگه
باسلام برای صمیمی شدن این راهش نیست شماجلسه گذاشتی مشکل ایثارگران راحل کنید ببخشید وقتی ایثارگران میگم خانواده معظم شهدا راهم میگیم همه میگفتیم دولت غرب گدا به ایثارگران توجه نمی کند ولی فهمیدیم هردولت که میاد اول شعارمیده دولت مردمی یاغرب گداهم نداره بیچاره ماایثارگران همه در۶۰سالگی بازنشست میشن ولی ماباید ۷۰سال یابیشتر داشته باشیم چندسال پیش یه قانونی امدگفت باید ۶۵سالگی بازنشست بشین دیدید چیشد تادوباره همون شد قبلی ولی چون میدونن مانجابت داریم همه یازورمیگن یاقانون چپکی اجراع میکنن ماازشما میخاهیم که به دردماایثارگران رسیدگی کنید نه که نشست صمیمی برگذارکنید چی بگیم به شمانمایندگان نشست صمیمی خدانگهدارتان
رزمندگان بسیجی فاقدبیمه شغل مساعدت فرمایدتشکرازمجلس ودولت مردمی
سلام نظر ما این است که کوتاهی شما مسولین در اون دنیا باید جواب دهید اونجا دیگه نمی تونید بپچونید
به هیچ وجه مشگلات درمان ایثارگران مانند سایر مشگلاتشان حل نشده شرمنده از اینکه باید بگویم رئیس بنیاد دروغ می‌گوید. ما همیشه در بنیاد مشگلات داشتیم اما هیچ وقت به اندازه دوره آقای قاضی خصوصا در بخش درمان سختی تحمل نکردیم . به قول رئیس مجلس که می‌گویند بودجه کم هست اما بیشتر مشکلات شما مدیریتی است امیدوارم رئیس جمهور محترم تصمیمی بگیرند آقای قاضی زاده مرد این کار نبود و نیست .
با سلام در این جلسه خبری از اعطای تسهیلات وام مسکن به بسیجیان رزمنده گان دیروز ومظلومان امروز نبود!!!!!!!!!!!!!!
جناب نماینده محترم وقتی نشستید دل دادید وقلوه گرفتید یک موز وشیرینی دور هم خوردید چه خروجی مثبتی برای ایثارگران خواهد داشت یاشهیدان رجایی وباهنر گرامی باد وخداوند بردرجاتشان بیافزاید که دلسوز قشر مستضعف جامعه بودند چه برسد به ایثارگران بنیاد شهید نیاز به خانه تکانی دارد نیاز به چابکسازی دارد نیاز به بودجه ریزی صحیح دارد نیاز به تجمیع موسسات فرهنگی آموزشی ومالی به نفع ایثارگران دارد نه به کام عده ای که یک فشنگ را از نزدیک ندیده اند پس بازوی نظارتی مجلس چه میشود برای رفع مشکلات وچالشها باید به دل مشکل زد وموشکافانه مدیریت کرد وگرنه از این دورهمی ها در سطوح خرد وکلان بین مسئولان فراوان است اما خروجی اش احوالپرسی مرسوم من بمیرم تو بمیری ودر آخر هیچ فقط رئسا معاون ومعاونان مدیرکل میشوند مشکل فرسودگی مسکن داشتم (مدیرکل خراسان رضوی) زمانی مدیرکل رئیس بود بعد شد معاون والان مدیرکل شده ومشکل مسکن ما حل نشدکه نشد که نشد.
سلام حاجی شما که نماینده شهر من هستید چرا پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر دانشگاه آزاد نیستید چند وقته درخواست تبدیل وضعیت دادم هنوز خبری نیست
سلام...وقتی نظرات رامیخونی همش ناله ونفرین ونارضایتی هست.ازجانباز۵درصدتا۷۰درصدهمه بنحوی ناراضی هستند،،واقعأچرا؟؟؟فاش نیوزمحترم شماکه سالهاست درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلم میزنیدواشراف کامل برتمام مسایل حوزه ایثار و شهادت دارید،میتوانیدجواب این سوال را بدهید که چه اتفاقی افتاده که این جامعه (جانبازان و ایثارگران) جان فدابرای نظام و ولایت همگی ناراضی اند؟؟ایرادازکجاست که بعدازگذشت ۳۵سال از پایان جنگ هنوز مشکلات این عزیزان حل نمیشود؟؟؟
تبدیل وضعیت ایثارگران رو برای 1402 تمدید کنید
تبدیل وضعیت ایثارگران رو برای سال ۱۴۰۲ تمدید کنید .تصویب و تخصیص بودجه در سال ۱۴۰۲ برای تبدیل وضعیت ایثارگران
خواهشا تبدیل وضعیت راتااخراسفندبزنیدنه بهمن
تبدیل وضعیت ایثارگران تمدید کنید برای سال1402
تبدیل وضعیت ایثارگران در سال 1402تمدید کنید دوسال خیلی کم بوده
لطفاتبدیل وضعیت ایثارگران درسال 1402تمدیدنمایید
لطفا تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۲ تمدید نمایید
تبدیل وضعیت ایثارگران در سال 1402تمدید کنید دوسال خیلی کم بوده
قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر رو برای سال ۱۴۰۲ تمدید کنید
لطفا تبديل وضعيت سال ١٤٠٢ رو تمديد كنيد
واسه ۱۴۰۲ اگه تمدید کنن بازم شامل افرادی بوده که تا سال ۹۹ بودن یا کسی که ۱۴۰۱ اومده رو هم شامل میشه؟
لطفا تبدیل وضعیت ۱۴۰۲ رو تمدید کنید چه گناهی کردیم که از ۱۴۰۱ اومدیم تو سازمان ها مشغول شدیم مگه ما فرزندان ایثار گر نیستیم فقط همون دوسال فرزند ایثارگرن
لطفا تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۲ تمدید نمایید...
انصاف رعایت شود
من چه گناهی کردم 18 اسفند رفتم سرکار، 18 روز کم آوردم برای تبدیل وصعیت، مگه بابای من ایثارگر نیست، ایثارگران فقط همون دو سال بودند، ماها نیستیم، چرا انقدر تبعیض چرا آخه،
با سلام تو خدا طرح تبدیل وضعیت رو برای سال۱۴۰۲ تمدید کنید چه تفاوتی بین فرزندان جانباز هست تازه پدر بنده که که از ناحیه ریه به شدت شیمایی هستش و بنده با مدرک فوق لیسانس می باشم تو رو جان عزیزتون برای سال ۱۴۰۲ تمدید کنید
من به شدت به حقوق کارم احتیاج دارم .خواهش میکنم تبدیل وضعیت را برا ی 1402 تمدید کنید . من طرحم رو به اتمام است و تمام امیدم به خداوند است . بشدت نیاز به کار دارم .
تبدیل وضعیت ایثارگران را برای سال ۱۴۰۲تمدیدکنیدبا تشکر
با سلام و صلوات بر روان پاک شهدای.
لطفا طرح تبدیل وضعیت را برای فرزندان ایثار گر در سال ۱۴۰۲ تمدید کنید.برای نیروی خرید خدمات اموزش و پرورش که دارن با حقوق ناچیز خدمت میکنن و ما فرزندان ایثارگر که تا کنون از سهمیه پدرانمان هیچ گونه استفاده ای‌ نکردیم.عاجزانه از شما مسئولین خواهش میکنم طرح تبدیل وضعیت را برای سال۱۴۰۲ تمدید کنید با تشکر.
خواهش میکنم تبدیل وضعیت را برای ۱۴۰۲ هم تمدید کنید
تو رو خدا صدای ما رو به گوش نمایندگان مجلس برسونید قانون تبدیل وضعیت رو در سل ۱۴۰۲ تمدید کنید
خواهشاً برای سال 1402 تبدیل وضعیت ایثارگران را تمدید کنید و عدالت اجرا نمایید
عاجزانه خواهش میکنیم ازتون قانون تبدیل وضعیت را در سال ۱۴۰۲ تمدید کنید
من دوران کرنا واکسیناتور بودم دانشجوییم رو دو شگفت وقت گزاشتم الان که طرح شروع شده جنس گواه فعالیتم رو ندادن و تبدبل وضعيت شامل حالم نميشه لطفا براب 1402هم تمديد کنید
لطفا تبدیل وضعیت درسال ۱۴۰۲ رو تمدید کنید
تبدیل وضعیت ایثارگران را برای سال ۱۴۰۲تمدیدکنیدبا تشکر
باسلام وتشکرازپیگیریتون درموردمشکلات ایثارگران لطفاتبدیل وضعیت رابرای سال 1402تمدیدنماییدتاتبغیضی ایجادنشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi