شناسه خبر : 94398
یکشنبه 01 آبان 1401 , 15:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره های شهدا لازمه حفظ نام و یاد شهیدان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزاری یادواره های شهدا را برای حفظ نام و یاد شهیدان در جامعه ضروری دانست.

برگزاری یادواره های شهدا لازمه حفظ نام و یاد شهیدان

حجت الاسلام والمسلمین‌ آل هاشم در جمع اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: اگر کنگره ها و یادواره های شهدا برگزار نشود، یادی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا باقی نمی ماند، کما اینکه اگر عزاداری های محرم‌ نبود، قیام امام‌حسین(ع) هم به فراموشی سپرده می شد.
وی افزود: باید ضمن ثبت و ضبط خاطرات و وصیت نامه های شهدا، خاطرات یاران شهدا از جمله جانبازان، ایثارگران و آزادگان هم در قالبی زیبا و جذاب تهیه و منتشر شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فضای مجازی را یکی از بسترهای مهم برای تاثیرگذاری بر جوانان خواند و تصریح کرد: تهیه و انتشار کتاب ها و مقالات و محتواهای مختلف خوب است، اما تبدیل آن به محتوای جذاب و انتشار آن در رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما و فضای مجازی، تاثیرگذاری آن را صدچندان می کند.
امام‌جمعه تبریز تقویت موزه‌ های مقاومت و ایثار و غنی کردن آنها با آثار شهدا را یکی از تاثیر گذارترین کارها برای ترویج‌فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و گفت: تجربه راهیان نور هم نشان داده است که مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس، موجب تحول عمیق روحی مسافران این مناطق می شود و از این‌رو باید راهیان نور مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به تقدیم دو شهید محراب از شهر تبریز، مطرح کردن شهدای محراب در کنار سایر شهدا را هم ضروری برشمرد.
کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی قرار است اواسط سال آینده در تبریز برگزار شود.

منبع: صدا و سیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi