شناسه خبر : 94589
سه شنبه 24 آبان 1401 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بسیجی‌ها عوض شده‌اند یا بعضی‌ عوضی...؟!

مرگ بر بسیجی، به خودمان می‌گوییم: بعضی چقدر زود فراموش کردند! همین بسیجیان بودند...

فاش نیوز - زمانی که در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه شعارهای معترضان را میشنویم که با هیجان فریاد میزنند: مرگ بر بسیجی، به خودمان میگوییم: بعضی‌ها چقدر زود فراموش کردند! همین بسیجیان بودند در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، زمانی که دشمن بعثی به کشور ما حمله کرد، چگونه از نوجوانان تا پیرمردان رفتند، خط مقدم دشمن جنگیدند، همین بسیجی‌ها از تمام وجود خود برای این کشور مایه گذاشتن و جان خود را در دست گرفتند، تا خاک و ناموس این کشور در امان بمانند! ولی حالا چی شده، حالا که حدود سال ۳۵ از پایان جنگ تحمیلی گذشته، عده‌ای چه زود فراموش کردند چه چیزی عوض شده، این بسیجی‌ها عوض شدن یا بعضی...؟!

واقعاً در حیرتیم! هنوز عکس بسیجی‌های که جبهه رفته بودند در آلبوم‌های این مردان با افتخارمانند که برگرفته از یک کلکسیون هنری‌اند، باعث افتخاره‌اند! آیا تا کنون شده یک بسیجی به مردم کشور خود خیانت کند، به خاک وطن خود پشت کند! حالا که همین بسیجیان با تنی رنجور و جسمی مانده که مسئولان در رسیدگی به آنان کوتاهی می‌کنند، ولی باز همین گروه به عملکرد خود افتخار و مباهات می‌کردند و می‌کند!

 این عکس را مشاهده کنید پیرمردی که می‌بینید، بنام (حاج جوشن) در آن زمان یعنی سال ۶۳ تمام بچه‌های لشکرهای ۲۵ کربلا شامل گیلان، مازندران و گلستان او را به خوبی می‌شناسند، مسئول توزیع غذا به تمام واحدها و گردان‌های لشکر بود، به خوبی بیاد دارم هنگامی که غذا را پشت لندکروز برای واحدهای می‌آورد، با همان لهجه شیرین گیلانی خود با بچه‌ها شوخی می‌کرد، زمانی که با بیل برای هر ده نفر یک بیل می‌ریخت به همراه غذا، کلی خنده و شوخی چاشنی غذا می‌کرد و بچه‌ها با شوخی می‌گفتند: حاجی پس پیاز کو؟ می‌گفت: همین پیاز خودش یک مینِ که تو خواب، منفجر میشه ...!! (شوخی مردونه) و بچه ها کلی میخندیدند، کلی روحیه و انرژی می‌گرفتند! آیا این پیرمرد دشمن است؟ آیا وقتی می‌گوید مرگ بر بسیجی، منظورشان همین پیرمرد و نوجوان است...؟!

جماعت بسیجی نوجوان ۱۳ ساله یا پیرمرد ۹۰ ساله بودند که در ارتش راهش نمی دادند یا خیلی جوون بودم یا خیلی پیر! قدرت بسیج بود که آنان را یکی می کرد تا جلوی دشمن بعثی یکصدا و یکدل مبارزه کند، ولی حالا اینجا عده‌ای پشت این بسیجی ها را خالی کردند، اگر ملت پشت بسیجی نباشد، بسیجی از چی دفاع کنه...؟!

بسیجی یعنی انتهای مظلومیت، فحش بعضی از یک طرف، بی‌عتنایی مسئولان از طرف دیگر! حالا اگر روزی دشمن دیگری به این خاک حمله کند، دیگر چه کسی می‌خواهد از این خاک دفاع کند؟!

خاک وطن ریشه درخت این ملت است! مگر می‌شود باغبان بیاید نهالی بکارد، به آن آب بدهد و آن را تنومند کند و سپس به ریشه آن تیشه بزند! بسیجی هیچ وقت به  هموطن خود خیانت نخواهد کرد و این درخت تنومند را نمی‌شکند ...!!!

(بسیج، ارتش مخلص خداست)

| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
دولت خودش این کارها را میکند وقتی ملت تو تریبون میشنوند که به جانبازان ال کردیم و بل کردیم و در آخر همه نگاه میکنند میگند اینا جونشن را گذاشتند پای نظام و نظام داره بهشون خیانت میکند
میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا آسمان است
....
بسیجی دهه شصت واقعا" لشکر مخلص خدا بود و بسیجیان امروزی باید اخلاق و رفتار پاکیزه آنان را الگوی خویش قرار دهند.
ولی متاسفانه این بسیجی فعلی با آن بسیجی۵۹ تا ۶۸ تفاوت هایی دارد که باید مورد نظر فرماندهان سپاه و بسیج قرار گیرد.

بنام خدا
چرا امام خمینی، واژه "مستضعفین" را کنار واژه "بسیج" قرار داد؟

شاید برخی بر این باور باشند که در اوایل پیروزی انقلاب همراهان امام و توده مردم ایران همگی فقیر و تهیدست بوده و تحت ظلم اغنیا و ثروتمندان جامعه قرارداشتند و امام با بسیج این مستضعفین بنا داشتند حقوق انها را احیا کند. یعنی بسیج به عنوان مرجعی این افراد را تحت لوای خود قرار داده تا از فقر نجات پیدا کنند! از این رو اگر اینطور تصور کنیم بسیاری از اقشار جامعه که عموما برخوردارند مثلا دانشجویان، اساتید، مهندسان، پزشکان، اصناف و.. از دایره بسیج خارج می شوند و این با تفکر ارتش بیست میلیونی حضرت امام و اینکه می فرمودند ماباید کاری کنیم که همه مردم عضو بسیج باشند مغایرت دارد. لذا منظور از بسیج مستضعفین این است که بسیج در خدمت مستضعفین بوده و باتوجه به اهداف و آرمان های جهانی انقلاب و به تبع آن بسیج، این مجموعه در راستای تحقق حقوق مستضعفین عالم گام بر می دارد.

اما مستضعف کیست؟ واژه "مستضعف" در قران کریم در معانی مختلف به کار گرفته شده است و بار معانی مثبت و منفی دارد. غالبا این مفهوم در وصف کسانی به کار می رود که به طور بالقوه دارای توانایی و استعداد لازم هستند اما به فراخور شرایط مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... به ضعف کشیده شده و استعداد هایشان شکوفا نشده است. در بار معنایی منفی، خود فرد عامل استضعاف بوده و باعث روا داشته شدن ستم به خود و در نهایت گمراهی خویش شده است. از سویی دیگر بنابر آیه 75 سوره نساء که می فرماید: "و چرا شما در راه خدا و در راه نجات مردان و زنان و کودکان مستضعف نمی جنگید؟ همانان که می گویند پروردگارا ما را از این شهری که مردمش ستم پیشه اند بیرون ببر و از جانب خود برای ما سرپرستی قرار ده و از نزد خویش یاوری برای ما تعیین فرما"، صرف "فرد" عامل استضعاف خویش نیست .

آنچه که از آیات و احادیث استنباط می گردد، منظور از مستضعف لزوما فردی نیست که به لحاظ اقتصادی و مالی مورد ظلم قرار گرفته، بلکه فقر فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و.. را نیز شامل می شود. از این رو اگر در دنیا ما مستضعف اخلاقی داریم ظلم اخلاقی وجود دارد، اگر مستضعف اجتماعی داریم ، عده ای ظالم اجتماعی وجود دارند که اجازه نمی دهند مردم به حقوق اجتماعی خود برسند.
مطابق سیره عملی بزرگان دین، باید به حال مستضعفین توجه ویژه داشت و برای احقاق حقوق آنان حتی جهاد کرد و جنگید. حال چه خود فرد عامل عقب ماندگی خود باشد و چه دیگران به او ظلم کرده باشند. به همین سبب بسیج مستضعفین برای مبارزه جدی با این ظلم ها و ستم ها و انحرافات و فتنه ها و.. شکل گرفته و باید خود را برای مبارزه با هرگونه فساد و ظلمی آماده کند. در این میان بارزترین نوع مستضعفین که عموما مردم آنها را به عنوان مستضعف می شناسند همین کسانی اند که به تامین نان شب خود محتاج اند و توانایی لازم برای فراهم نمودن معاش خود را ندارند.

نگارش: محمدرضا سابقی
خودتان را به بسیجیان غیوری که از آب و خاک میهن دفاع می کردند نچسبانید. الان برخی با برچسب بسیجی...
زمان جنگ بسیجی‌ها حتی از گرفتن دو هزار تومان مساعدت اعزام خودداری می کردند. آیا بسیجی‌های امروزی مانند آن بسیجی‌ها هستند.
چرا بسیج را خرج جریانات سیاسی کردیم.
امروز بسیجی ها با اسلحه روبروی معترضان قرار گرفته اند و حتی دیده ام به معترضان فحش ناموس میدهند.
البته معترضان هم خیلی فحشهای رکیک میدهند ولی خوبی انتظار نداشته باشید وقتی دو گروه جوان یک عده به قول شما مشروب خور، معتاد، فاحشه، بی ناموس که به برخی روشها و رویکردهای ناعادلانه و ... مقابل یک عده جوان دیگر که خود را بسیجی مینامند قرار گرفته اند و هر دو گروه هم جوان هستند گل و بلیل تحویل هم بدهند. همه این جوان ها بعد از انقلاب بدنیا آمده اند حتی میتوانیم با اطمینان بگوییم پدر و مادر اینها نیز حداقل بعد انقلاب به مدرسه رفته اند با این همه شبکه تلویزیونی، مسجد و هزاران مبلغ چرا به یکباره روسری ها را کنار زدند. آیا وقت آن نرسیده که صدایشان شنیده شود. هنوز هم برخی مسئولان باور ندارند اینها آدم هستند یکی میگوید حتی یک نفر اینها نماز خواندن بلد نیست یکی میگوید همه معتاد و مشروب خور هستند. دیگری میگوید 99 درصد مردم پای انقلابند معاون سیاسی سپاه می گوید 90 درصد پای انقلابند. پس بهتر است بجای پرداختن به این موضوع ها سیسمونی خریدن افراد چفیه به گردن در ترکیه، درس خواندن فرزندان سوپر انقلابی ها در سوئیس ، اختلاس هزاران میلیاردی، زندگی فرزندان ارزشی ها و دولتی ها در غرب هم در سایت فرهنگ شهادت به بحث گذاشته شود. آیا نباید به این پرداخته شود که نگاه این ارزشی ها به شرق ( روسیه، چین و .. است ولی فرزندانشان به غرب میروند. من قبلاً هم نوشته ام کاری نکنیم که به شهدای دفاع مقدس و ایثارگران جبهه ها هم بی حرمتی شود.
احسنت عموی مهربان ومنطقی
درود به تو فرزند عزیزم و روح شاد پدر شهید بزرگوارت در آرامش ابدی الهی
دراوان جوانی وسن 18سالگی بعنوان بسیجی به جبهه رفتم..درآنزمان باپدرم دریک سنگربودیم.اونهم بعنوان بسیجی وراننده پایه یک اومده بود.برادرمم بعنوان سربازدرمنطقه بود..پدرم 20سال پیش بدون اینکه هیچ امتیازی بابت یکسال بسیجی دریافت کندفوت کرد..خودمم جانبازم ودرمیانسالی هنوزبخاطرمشکلات مالی نتونستم ازدواج کنم وباسختی بامادری پیر زندگی میکنم..برادرمم 28ماه سربازی درمنطقه بودواونم هیچ امتیازی تاحالا نگرفته ...اینروزهاراکه میبینم دلم بحال خودمان میسوزدودریغ میخورم که ایکاش همان موقع شهیدشده بودیم تااینروزهافحش وناسزانمیخوردیم...
مانمیخواهیم کسی ازماتشکرکندولی سزاوارفحش وناسزاهم نیستیم...خداوندهمه مارابراه راست هدایت کند..آمین
بسیجی های الان با زمان جنگ فرق دارند
سلام
قبول دارم که بسیجی های الان با زمان ما فرق دارند ولی کارشان سخت تر است چرا که هم زمانه شان خیلی با آن موقع فرق کرده، هم دشمنان پدرسوخته تر هستند، هم جنگ نرم آن زمان نبود و الان از نوع ترکیبیش هم هست و بسیجی بودن در این شرایط خیلی دشوارتر و مظلومانه تر است. آن موقع خیلی کلاس داشت ولی الان دوستان هم نسبت به آنان کم لطف تر هستند.
یادمان باشد مدافعان حرم با چه جو سنگینی و با چه شماتتهایی و تبلیغات سوئی می رفتند و به نظرم کارشان از ما که زمان دهه شصت با آن جو مناسب که اگر کسی نمی رفت خیلی برایش فضا سنگین بود رفتیم خیلی ارزشمندتر بود.
الان هم این بسیجی ها مظلوم تز و مأجورتراند.
اینها هم از طبقه مستضعف و پائین جامعه اند و دنیا هم جلوه بیشتری دارد تا آن موقع. یا لیتنا کنا معهم!
من جانباز 45درصد جنگ تحمیلی درعملیات سال63مجروح شدم.
بعد با همان تن مجروح در سال 65به خدمت سربازی رفتم وهمه ش هم درجبهه بودم انتهای خدمتم به من گفتند شما بیخود سربازی آمدین. جانبازی وباید معافیت می گرفتی وبعد مارا ترخیص کردند...فکر نکنم در طول دفاع مقدس کسی مثل حقیر قریب دوسال خدمت سربازی رفته باشد درحالیکه واجد شرایط سربازی نبوده است.الآنم اگر بخاواهم پیگیری کنم هیچ قانونی دراین خصوص وجود ندارد.وپیگیر هم نشدم.
بااین شرایط ومجروحیت (قبل خدمت سربازی)که آن موقع بسیجی واز نوع همین بسیجی هایی که الآن فحش می خورن و با چاقو وسنگ وکلوخ شهید میشن بودیم. بااین تفاوت که بسیج آن زمان ارزش داشت واگر شهید میشد به دست دشمن شناخته شده ودر یک لحظه با ترکش وتیر پرپر میشدن ولی بسیجی الآن به دست هموطن نابابش وبا فحش وناسزای واهانت وسپس با ضربه های دردناک خنجر وچاقو وسنگ وکلوخ ومرگ تدریجی...
دقت کنید بسیجی الآن چقدر مظلوم است. چقدرزجرکش میشود!!
بسیجی امروز واقعا مظلوم تاریخ است.
بنام الله پاسدارحرمت خون شهیدان ودرهم کوبنده بدخواهان ودشمنان ملت ومهینم ایران بنده منتی برسرکسی نمیزارم وظیفه داشتم ازآب وخاکم دفاع کنم سال۶۳مدت یک سال بسجی درتیب نبی اکرم منطقه بودم یک سال تیپ نبی اکرم سال۶۵به خدمت رفتم ۲۸ماه تیپ ۵۵هوابرد توی منطقه دسته ش م ر خدمت کردم به خاطر استشمام گازهای شیمایی وعوارض سه سال بعدازپایان جنگ کلیه هام خراب شدکبدوطحالم هم بزرگ شده ومشکلات زیادی واسم بوجودآمده حالادرسن ۵۴سالگی واسه شام شبم محتاجم دولت یه دونه یه تومانی تاحالاکمکم نکرده یه تکریم کارت واسم فرستادن گفتن ۲۰۰هزارتومان داخلشه آنهم فعال نشدکه نشد بسیجی امثال بنده هستن آیا ماظلم به کی کردیم که لایق فوش ونفرین باشیم
با تشکر و سپاس از دوستانی که به این مطلب توجه نموده و اظهار نظر نمودند
آنچه از نظر اجماع بیشتر مخاطبان بر می آید آن است که بسیجیان دهه شصت در زمان جنگ تحمیلی و مقطع دفاع مقدس با بسیجیان امروز تفاوتهائی دارند ، ضمن اینکه نکته حائز اهمیت این است که نظر مخاطبان اکثرا" از سوی بسیجیان سابق و ایثارگران فعلی می باشد ، که این نکات تفاوتها را قائل شده اند.
حال با احترام به نظر مخالفان و موافقان نظر شخصی خودمان را ابراز می‌داریم ، ما می گوئیم : حاکمیت صرفاً از برخورد امنیتی با نسل جدید و جوان پرهیز کرده و فضای مطالبه گری را برای این نسل مهیا کند ، اگر تمام مطالبات نسل جدید جوانان به اعتراض غیر مدنی منجر شود ، دیگر فضای متشنج در کشور ایجاد می شود ، که فضای عموم جامعه فعلی را راضی نگاه نمی دارد و به نارضایتی ها دامن میزند.
پایه گذاری بنیان بسیج از سوی حضرت امام (ره) بعنوان نیروی مردمی ، یک ضرورت بی انکار بود و همین نیروی مردمی بسیج توانست زمان جنگ را بی همتا مدیریت کنند ، در آن زمان بسیجیان زیر نظر فرماندهان عمل کرده و آتش به اختیار نبودند ، ولی اکنون تا آن زمان تفاوتهای وجود دارد ، که قابل مقایسه نیست که مخاطبان به آن اشاره نمودند.
لذا با توجه به تمام طیف های سلیقه های مختلف ، ما به عنوان یک ایثارگر زمان جنگ تحمیلی ، همچنان از بسیج زمان خودمان با افتخار دفاع کرده و می کنیم.
به نظر من ،
بسیجی اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس ,
الگو ونسل بی بدیل تاربخ انقلاب ,. می باشند .

سلام بر جهادگران دیروز ، جانباز نمایان امروز
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته اند ،
این گرگ سالها است که با گله انشا است ...
( و در نهایت مسئولان جهادگر خاکریز ندیده
گذشته خود را فراموش کرده و به جهادگران واقعی
پشت کرده اند ، که وعظ بی عملان واجب است نشنیدن
سلام برتمام ملت ایران ودوستان جانباز.بعضیها یاازروی فهم یانادانی شعارهای مردم رامیچسبانند به مثل ماها که خودرافدای کشوروملت کردیم بدون چشم داشت وسیاسی بازی وبدون جناح بندی اصلا توی اون سنهایی که ماداشتیم ازاین بحثها چیزی سردرنمی آوردیم .مردم هم خوب می دانند شعاربه چه گروهایی بدهند .همه ملت عاشق خانواده شهداوجانبازان مخلص وبدورازسیاست اای کثیف هستن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi