شناسه خبر : 96016
چهارشنبه 16 آذر 1401 , 14:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدمت رسانی با درآمدها و بودجه سالانه بنیاد تراز نیست

محسن - سلام؛ همیشه شرایط بگونه ای بوده که نتوانستیم واقعیت ها را بیان کنیم. اما فاش نیوز عزیز شرایطی فراهم کرد تا ایثارگران بتوانند بی پرده هر چه می خواهد دل تنگشان بگویند و برخی موارد مشکل حل شود. در هر حال از این امکانی که فاش نیوز عزیز فراهم کرد بسیار تشکر و قدردانی می کنیم.

اما موضوعی که هرگز به نتیجه نرسیده درآمدهای نجومی بنگاه های اقتصادی بنیاد است. می دانیم اموال بنیاد مستضعفان با فرمان رهبر معظم انقلاب در اختیار بنیاد قرار گرفت تا مشکلات ایثارگران حل شود و فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنند.

از سوی دیگر بودجه های پیشنهادی بنیاد به مجلس هر سال تایید و صددرصد تخصیص شده است اما نسبت خدمت رسانی با درآمدها و بودجه سالانه بنیاد به هیچ وجه تراز نیست و همیشه در مقابل مشکلات ایثارگران جمله «بودجه نداریم» را شنیدیم.

در برخی موارد مسئولان بنیاد وظیفه ذاتی خود را انجام نمی دهند. برای مثال برای وام مسکن طبق قانون عمل نشد؛ زیرا بانک ها مدعی شدند ما قانون خودمان را داریم و کاری با قوانین بنیاد نداریم. یا مواردی در دانشگاه ها که حق ایثارگران را تضییع کردند. گرچه مسولان بنیاد تمام سعی و تلاش خود را کردند اما اینگونه موارد خارج از اختیارات مسئولان بنیاد است و خارج از بنیاد باید تصمیم گیری و رفع سوء اثر گردد.

اینستاگرام
سیاست (کیک پخته)
در زمان دولت هفتم قرار بود به صورت دوره ای ، یعنی هر ۱۰ سال به جانبازان ۷۰ درصد طبق قانون ، خودرو واگذار شود. در این مطلب قصد نداریم به مسائل جناحی یا آن دولت و این دولت بپردازیم و نه هر موضوعات دیگر ، صرفاً قصد ما نحوه رسانه ای شدن این مسائل است. پس از اینکه لیست جانبازان را ایران خودرو فرستادند ، به این گروه از جانبازان مشمول همگی یک دستگاه خودرو پیکان شرکت ایران خودرو ، به صورت قیمت تمام شده ، که بهای این خودروهای نصف قیمت این خودروها در بازار آزاد بود ، با اقساط ده ساله و کم بهره در نظر گرفته شد واگذار شد. با اینحال برای ما این مبلغ که قسط بندی شده بود ، بسیار بالا و تقریباً معادل مبلغ حق پرستاری بوده و ما چون شاغل بودیم و فقط حق پرستاری دریافت می‌کردیم سنگین بود ، تا جایی که تصمیم داشتیم یک راننده پیدا کنیم که به صورت نیمه وقت با ماشین مسافر کشی کرده تا قسمتی از قسط آن تامین شود ، اما بدون هیچ سر و صدایی هنگامی که مدتی بعد رفتیم مبلغ حق پرستاری را از بانک دریافت کنیم ، متوجه شدیم این ماه مبلغ حق پرستاری بیشتر است و زمانی که به بنیاد رفتیم و گفتیم این ماه این افزایش مبلغ بابت چی بود ، کارکنان بنیاد اعلام کردند ، این مبلغ حق پرستاری جدیدی است که بنیاد برای جانبازان در نظر گرفته که به یکباره ، حدوداً سه برابر شده بود ، در حالیکه بنیاد نه قبل از آن و نه پس از پرداخت آن هیچ اشاره‌ای در رسانه ها نکرده وهیچکس خبردار نشده بود که برای جانبازان حق پرستاری اضافه شده (پس از اجرائی شدن قانون لایحه خدمات رسانی به ایثارگران ، افزایش سالانه حق پرستاری در قانون منظور گردید) ، ولی آنچه اتفاق افتاد این بود که ما با خیال راحت توانستیم اقساط خودرو را پرداخت کرده ، این خودرو سالها زیر پای ما بود و نیازی به فروش آن پیدا نکردیم.
به این سیاست بنیاد در آن زمان می گفتند سیاست (کیک پخته) یعنی در ابتدا کیک پخته میشود و در اختیار مشتری قرار می گیرد و پس از اینکه مشتری طعم آن را چشید و اظهار رضایت خاطر کرد ، آن کیک تبلیغ می شود. حال اکنون این تجربه راه مقایسه کنید با رسانه کردن کارهایی که بنیاد یا نکرده یا اصلاً نمی خواهد بکند ، اما حسابی رسانه ای میکند . قضاوت با شما !
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi