شناسه خبر : 97206
شنبه 24 دي 1401 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین تجلیل شدند

همایش بزرگداشت محور مقاومت و تجلیل از طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 

طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین تجلیل شدندبه گزارش دفاع‌پرس، حجت الاسلام «یوسفعلی شکری» در همایش بزرگداشت محور مقاومت و تجلیل از طلاب جانباز و پیام‌آوران ایثار در جهاد تبیین ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به ایثارگران اظهار داشت: ذکر و یادآوری شهدا، راه شهدا، ایثار رزمندگان و همراهی خانواده معظم شهدا و ایثارگران امروز عبادت است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست.»

وی تأکید کرد: نسیان، غرور، جهل و عدم تبیین‌ها دستمایه تسلط شیطان بر انسان است، یاد شهید و جانباز امروز به منزله ذکر است که موجب بیداری و آمادگی انسان و دشمن غفلت و جهل است و باعث انتقال این فرهنگ رفیع از یک نسل به نسل آینده می‌شود. شهدا و جانبازان صبر و ایثار را معنا کردند، انسان‌های بزرگی که برای حفاظت از جامعه آخرین هستی خویش یعنی جانشان را تقدیم کردند و صبورانه بر عهدی که با خدا بستند همچنان ثابت قدم ایستاده‌اند.

حجت الاسلام شکری ادامه داد: شما اسطوره‌ها و خیال‌پردازی‌های قهرمانانه شاعران ایران را به واقعیت مبدل کردید و خود اسوه‌های واقعی نه خیالی شدید. جوان ۱۶ ساله‌ای که به جبهه اعزام شد و جانباز شد و از همان سن تا امروز صبورانه بر روی ویلچر نشسته بر عهد خود ایستاده، قهرمان واقعی این سرزمین است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صبوری ایثارگران معزز، افزود: ما از ایثار، جانبازی و رنج‌ها و سختی‌های این مجروحیت‌ها می‌گوییم، اما شما این مشکلات را لمس و تجربه کردید و از آن زمان تاکنون هزینه صیانت از امنیت این سرزمین و عزت این نظام اسلامی را همچنان با چشم، دست، پا، قطع نخاع، عارضه‌های شیمیایی و اعصاب روان می‌پردازید.

وی اظهار داشت: کسانی هم هستند که با خدا و رسول عهد بستند و عهد خود را شکستند و این موضوع بار‌ها در قرآن در داستان حضرت موسی (ع) اشاره شده که این افراد قلب‌هایشان قصاوت یافت، این‌ها دشمنان خدا هستند، آن‌هایی که جای جلاد و مظلوم را عوض می‌کنند و با دروغ و شایعه و حرف‌های پوچ از دشمنان حمایت می‌کنند و کسانی که سکوت کردند، باید حقایق را تبیین کنند وظیفه ما در قبال خون‌های شهدا تبیین راه شهدا، ادامه راه عزت و سرافرازی و حفظ امنیت و اقتدار نظام اسلامی است.

این مراسم از سوی مجمع طلاب جانباز استان قم و تشکل راویان ایثار قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مرکز خدمات حوزه علمیه قم و با حضور حجت الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی مدیر حوزه علمیه قم و حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مرکز دارالقرآن امام علی (ع) این استان برگزار شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi