شناسه خبر : 98194
یکشنبه 30 بهمن 1401 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست شهید «محمدحسین باقرزاده» برای اینکه از شهادتش لذت ببرد

سردار شهید محمدحسین باقرزاده؛ جانشین گردان یا رسول لشکر ۲۵ کربلا قبل از اعزام آخرش به جبهه از همسرش خواست کاری را انجام دهد تا نهایت لذت از شهادتش را ببرد!

درخواست شهید «محمدحسین باقرزاده» برای اینکه از شهادتش لذت ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار شهید محمدحسین باقرزاده، جانشین گردان یا رسول لشکر ۲۵ کربلا روز آخری که داشت به جبهه‌ حق علیه باطل اعزام می‌شد، به همسرش گفت:‌ زیباترین کاری که در شهادت من می‌توانی بکنی، این است که مثل حضرت زینب (س) صبور باشی تا من از شهادتم نهایت لذت را ببرم.

مگر تو بابا نداری؟ چرا بابای منو گرفتی؟

پس از شهادت این سردار، پسرش که آن زمان ۲ ساله بود، مرتب تب می‌کرد و دائماً از مادرش سراغ پدرش را می‌گرفت. موقع اذان مغرب می‌گفت: عکس بابامو بدین! عکس را بغل می‌کرد و می‌بوسید و روی پاهایش می‌گذاشت  و به خیال خودش برای پدرش لالایی می‌خواند. موقعی هم که دلش برای پدرش تنگ می‌شد، دست‌های کوچکش را رو به آسمان بلند می‌کرد و می‌گفت: خدا! مگر تو بابا نداری؟ چرا بابای منو گرفتی؟ این دلتنگی‌های آقا ابوالفضل برای پدرش همه را منقلب کرده بود.

آرزو داشت کربلا را ببیند بعد شهید شود

او در دفتر خاطراتش نوشته بود، آرزو دارم دست و پاهایم قطع شود کربلا‮ را ببینم، بعد شهید شوم. او که در عملیات والفجر۸ شرکت کرده بود، در حین عملیات به یکی از دوستانش گفت: بعد از شهادتم به همسرم بگو که من مردانه جنگیدم و کشته شدم.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

سردار شهید محمدحسین باقرزاده در ۲۶ شریورماه سال ۱۳۳۹ در قائمشهر ساری متولد شد. ورزش مورد علاقه اش فوتبال بود و در تیم وحدت قائمشهر عضویت داشت. برای اولین‌بار در ۱۰ شهریورماه سال ۱۳۶۰ به مدت یک‌ونیم ماه از طرف بسیج قائمشهر به جبهه رفت. پس از بازگشت با فرا رسیدن دوره نظام وظیفه در اول اسفندماه سال ۱۳۶۰ برای گذراندن خدمت سربازی به عضویت بسیج قائمشهر درآمد. ۹ آذرماه سال ۱۳۶۱ در دوران سربازی به عضویت رسمی سپاه قائمشهر درآمد.

در اواخر آذرماه ۱۳۶۱ با خواهر همرزمش کمال‌‌الدین رضایی ازدواج کرد. در ۲۶ شهریورماه سال ۱۳۶۲ فرزندش به نام ابوالفضل به دنیا آمد. سرانجام او در ادامه عملیات والفجر ۸ و در ۲۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ بر اثر اصابت تیر مستقیم به سرش به شهادت رسید. پیکر مطهرش در گلزار سیدنظام‌الدین قائمشهر به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi