شناسه خبر : 98451
چهارشنبه 10 اسفند 1401 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باحضور در برنامه صف اول

قاضی‌زاده هاشمی آخرین اقدامات بنیادشهید را تشریح کرد

در زمینه مسکن و اشتغال وضعیت ایثارگران نسبت به عموم مردم نامناسب‌تر است، طبق قانون باید به جانبازان بالای ۲۵ درصد زمین واگذار می‌شد که تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد محقق شده است، نرخ بیکاری ایثارگران در جامعه به ویژه تحصیل‌کرده‌ها بیشتر از مردم است

فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه شنبه 9 اسفند ماه با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر با اشاره به دستاوردهای اولین همایش شهدای رسانه مقاومت آخرین برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تشریح کرد.
 
تشریح اقدامات و دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه «صف اول»/ یادواره شهدای رسانه مقاومت بر پایه دیپلماسی عمومی و مردمی برگزار شد/ارتقای معیشتی و بهبود خدمات درمانی ایثارگران از برنامه‌‌های آینده بنیاد است

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این برنامه تلویزیونی ضمن تبریک ایام ماه شعبان، گفت: شهدا قهرمانان واقعی ملت‌ها هستند و همه ملت‌ها به قهرمانانشان عشق می‌ورزند، شهدا کاری را انجام دادند که مردم عادی انجام نمی‌دهند، شهدا با عرضه جانشان وحدت‌بخش هستند و مردم را دور هم جمع می‌کنند.
 
یادواره شهدای رسانه مقاومت، دیپلماسی عمومی و ارتباط مردم با هم است

وی افزود: شهدای منطقه پیرو یک مکتب و برای یک آرمان به شهادت رسیدند، در یادواره شهدای رسانه مقاومت به گفته یک مقام سوری، خون همه کشورهای حاضر در این یادواره به هم آمیخته شده است. شهید آرمانش بالاتر از انسان معمولی است و برای جایگاه متعالی جانش را به خطر می‌اندازد و جذبه زیادی دارد، معرفی شهید باعث جلب توجه برای مردم می‌شود و شهدا سبک زندگی و هستی‌شناسی عرضه می‌کنند و مردم را به دنبال خودشان می‌کشانند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا مقابل سبک مادی قرار دارند، افزود: سبک زندگی شهدا بر اساس نگاه به آخرت‌گرایی‌ است و برای همین امروزشان را خرج دنیای ابدیت می‌کنند، مقام معظم رهبری می‌فرمایند که «شهدا زرنگ‌ترین تاجران هستند»، شهدا دنیای مادی را با زندگی عوض می‌کنند و به تعبیر ایشان شهدا «مرگ تاجرانه» را انتخاب می‌کنند، شهدا دارای جذابیت هستند و یک زبان مشترک برای همه مردم درست می‌کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با یادواره شهدای رسانه مقاومت، گفت: این اجلاسیه از جنس دیپلماسی عمومی و ارتباط مردم با هم است. ممکن است بین دولت‌ها فراز و فرودهایی وجود داشته باشد اما ارتباط مردم با هم ثابت و قوی است زیرا در هر نقطه در یک منطقه، خانواده شهدا و جانبازان واجد یک مکتب مشترک هستند و این ویژگی مستحکم‌تر از دیپلماسی اقتصادی و سیاسی است و فراز و فرود ندارد.
وی افزود: مفهوم مقابله با دشمن قابل بسط در جهان است، داخل ایران شهدای مسیحی و اهل سنت را داریم که برای آرمان‌های انقلاب، حفظ خاک در مقابل هجوم دشمن جنگیدند و به شهادت رسیدند این مفهوم قابل بسط است و تنها برای مردم خاصی نیست. با این ادبیات هرجا جبهه توحید در مقابل جبهه شیطان و سلطه باشد این موضوع دارای اشتراک نظر است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های مشترک محور مقاومت، گفت: در این موضوع اشتراک مکتبی بیشتری وجود دارد و آرمان مشترکی بین همه گروه‌ها از جمله محور قدس، حماس، جهاد اسلامی، مجاهد یمنی، افغانستانی و کشمیری وجود دارد. وقتی صحبت از سلطه و استکبار جهانی و اعمال قدرت آمریکا می‌شود مقاومت در جهان گسترش می‌یابد و این امور قابل گسترش در سراسر جهان است.
 
خبرنگاران حوزه جهاد و مقاومت راه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) را ادامه می‌دهند

دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: به مناسبت ولادت امام سجاد (ع) خبرنگار عاشورا، شخصی که روایتگر قهرمانی عاشورا بود و نگذاشت که عاشورا در کربلا بماند و آن را جهانی کرد و ظلم ستیز بود این اجلاس برگزار شد. اصلی‌ترین خبرنگار کربلا امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بودند و خبرنگاران حوزه جهاد و مقاومت راه آنها را دنبال می‌کنند و پیامبرانی هستند که تفکر مجاهدان فی سبیل‌‌الله را به مردم عرضه می‌کنند و رفتار لشکر شیطان و لشکر خدا را به جهان معرفی می‌کنند. این اجلاس بهترین فرصت را برای خبرگزاری‌هایی که در این مسیر نقش‌آفرینی می‌کنند فراهم کرد.
معاون رئیس جمهور گفت: این همایش بزرگ فرصتی را فراهم کرد که مسئولان عالی کشور حاضر و روسای بنیاد شهید و معاونان وزرا با هم گفت‌وگو کنند. سابق بر این با بنیاد شهید عراق تفاهم دوجانبه داشتیم که این تفاهم‌نامه را با کشورهای یمن، سوریه، لبنان و فلسطین 6 جانبه کردیم، این تفاهم‌نامه 5 محور عمده دارد که پاسداشت یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبادل تجربیات بنیاد شهید ایران که بیش از 40 سال تجربه خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران را دارد از بندهای مهم آن است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این اجلاسیه یک وزیر، سه رئیس کمیسیون، 4 معاون وزیر و 3 مقام از حماس و حزب‌الله و 28 مقام رسانه‌ای از 7 کشور و 120 خانواده از شهدای کشورهای محور مقاومت و 150 خانواده شهید رسانه ایران حضور داشتند. یادواره شهدای رسانه کشورهای مقاومت چند هدف دنبال می‌کرد که از جمله آنها تکریم رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است زیرا رسانه عامل مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باعث حفظ نام شهدای مقاومت می‌شود.
وی ادامه داد: ایجاد وحدت و همبستگی بین شهدای منطقه و آشنایی آنها از نزدیک، تبلیغ روحیه ایثار و شهادت، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جبهه مقاومت و نزدیک شدن رابطه بین این کشورها از جمله اهداف این یادواره بود. عنصر شهدا و خانواده شهدا باعث تقویت روابط کشورها می‌شود، معرفی شهدای مقاومت داخلی و خارجی با توجه به اینکه این افراد مظلوم واقع شدند از جمله اهداف دیگر برگزار این همایش بود.

سرانه درمانی ایثارگران 90 درصد رشد یافته است

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به وضعیت درمان ایثارگران و هزینه سرانه درمانی آنها، گفت: با توجه به نگاه دولت و مجلس بودجه امسال بنیاد و سالی آتی افزایش چشمگیری یافت و مجموع اعتبارات امسال 100 درصد افزایش پیدا کرد و طبق لایحه بودجه پیش‌بینی شد که برای سال آینده 50 درصد رشد داشته باشد در حالی که متوسط رشد بودجه 20 درصد است اما بین این افزایش بودجه با آنچه مورد نیاز است فاصله و عقب‌ماندگی تاریخی وجود دارد. در ابتدای دولت سیزدهم میزان بدهی‌های بنیاد 40 هزار میلیارد تومان بود که 20 هزار میلیارد تومان مربوط به نظام بانکی و 20 هزار میلیارد تومان مربوط به دانشگاه‌ها و بیمه‌ها است در حالی که سرانه درمان ما در دو مرحله از 174 هزار تومان به 207 هزار تومان و در مرحله سوم به 350 هزار تومان رسید که بیش از 90 درصد رشد داشته است.
وی افزود: بیمه دی نسبت به سایر بیمه‌ها مثل تأمین اجتماعی وضعیت خوبی دارد زیرا نظام بیمه در کشور با مشکلات جدی مواجه است. بیمه دی در مقایسه با بیمه تأمین اجتماعی 4 ماه عقب‌ماندگی دارد و امیدواریم تا انتهای سال با تزریق منابع بدهی معوق مشکلات برای سال آینده کاهش یابد. در فصل بودجه برآورد کردیم که 35 درصد هزینه بهداشت و درمان افزایش پیدا کند و تعرفه پزشکی و هزینه دارو و تجهیزات بیش از برآورد بودجه باشد.
معاون رئیس جمهور گفت: سال آینده برای هزینه درمان ایثارگران 40 درصد رشد منابع پیش‌بینی شده است اگر امسال منابع 6 هزار و 700 میلیارد در بخش درمان باشد سال آینده این رقم به 10 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد رسید اما این آمار برای هزینه درمان 3 و نیم میلیون جامعه هدف ما که میانگین سن آنها 60 سال است باید اولویت‌بندی شود در این صورت این افزایش منابع تأمین راهگشا نخواهد بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مورد ساماندهی گلزار شهدا به لطف رئیس جمهور محترم در سفرهای استانی 220 میلیارد تومان تخصیص داده شد تا پایان دولت سیزدهم کار ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به پایان برسد. سنگ مزار بسیاری از گلزارها در طول زمان دچار مشکل است که باید نوسازی ‌شود، برای گلزارهای تک مزاری یک مدل و گلزارهای چند مزاری یک مدل دیگر طراحی شده است. در مورد ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا طبق نظر مقام معظم رهبری باید اقدامات بر اساس نظر خانواده‌های معظم شهدا باشد و این مورد نظر ما قرار دارد.
 
140 هزار واحد مسکونی برای ایثارگران واجد شرایط ساخته می‌شود

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: برای تأمین مسکن ایثارگران تفاهم‌نامه‌هایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و وزارت راه و شهرسازی در زمان مرحوم رستم قاسمی امضا شد که ایثارگران سه دهک اول صاحب‌خانه شوند. ساخت 140 هزار واحد نیز برنامه‌ریزی شده که 70 هزار واحد توسط بنیاد مسکن از طریق طرح جهش ملی مسکن و 70 هزار مسکن از طریق مولدسازی دارایی‌های بنیاد ساخته شود، ما دارایی‌هایی داریم که قابلیت مسکونی شدن را دارد این دارایی‌ها مثل کارخانه متروکه در شهری ری بود که کار کلنگ‌زنی آن بعد از 10 ماه و دریافت مجوز از کمیسیون ماده 5 آغاز شد. در تهران و نسیم‌شهر و شهرری مولدسازی برای ساخت مسکن انجام شد و این کمک به طرح جهش مسکن است که زمین‌های داخل شهر را با دریافت مجوز و واگذاری به بخش خصوصی به مسکن تبدیل کنیم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن ایثارگران گفت: در زمینه کمک هزینه ساخت مسکن، 60 هزار ایثارگر در سال 1400 و 1401 برای دریافت وام معرفی شدند که سقف وام نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، این تسهیلات سال گذشته 300 میلیون تومان، امسال 400 میلیون تومان و سال آینده 500 میلیون تومان خواهد بود.
 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با حمایت از ایثارگرانی که در سه دهک پایین هستند، گفت: معسرین بر اساس تعریف قانونی فاقد شغل و درامد بوده و جزو دهک‌های پایین هستند و برنامه‌ریزی شده تا در بازه دو ساله ایثارگری در سه دهک پایین نباشد و تاکنون در یک سال اخیر 10 هزار ایثارگر تحت پوشش خدمات بنیاد قرار گرفته‌اند و حقوق و مستمری برای آنها برقرار شد، حدود 10 هزار ایثارگر مشمول هم سال آینده کمک‌هایی دریافت خواهند کرد تا هیچ ایثارگری جزو سه دهک پایین قرار نداشته باشد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی درخصوص اهداف سفرهای استانی خاطرنشان کرد: در سفر استانی برنامه‌هایی مانند برگزاری نشست با نخبگان، سرآمدان و برجستگان حوزه ایثار و شهادت که استاد دانشگاه و کارآفرین هستند برگزار می‌شود، ما هزار شرکت دانش‌بنیان را در سفرهای استانی ساماندهی کردیم و همایش استانی برگزار شده است و جشنواره نهایی در سراسر کشور با حضور ایثارگران برگزار خواهد شد. خانه‌های خلاق را راه‌اندازی کردیم و تفاهم‌نامه‌ای را با پارک علم و فناوری منعقد کردیم و توسط سازمان اقتصادی کوثر در این ایام نمایشگاهی برگزار شد. در این سفر‌ها میزخدمت با حضور معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها برگزار شد که ایثارگران درخواست‌های خود را مطرح می‌کنند و جنس درخواست ایثارگران از جنس مشکلات سایر مردم در حوزه اشتغال، معیشت و مسکن است.
 
نرخ بیکاری ایثارگران از عموم مردم بالاتر است

معاون رئیس جمهور با ارائه آماری از وضعیت مسکن و اشتغال ایثارگران گفت: در زمینه مسکن و اشتغال وضعیت ایثارگران نسبت به عموم مردم نامناسب‌تر است، طبق قانون باید به جانبازان بالای 25 درصد زمین واگذار می‌شد که تنها 25 تا 30 درصد محقق شده است، نرخ بیکاری ایثارگران در جامعه به ویژه تحصیل‌کرده‌ها بیشتر از مردم است و در تلاش هستیم در بخش غیردولتی برای این عزیزان شغل ایجاد کنیم.
وی با ارائه آماری از استخدام ایثارگران در دوره مدیریت دولت سیزدهم، افزود: 60 هزار ایثارگر در طی دو سال تبدیل وضعیت شدند، در خصوص استخدام فرزند شهدا و جانبازان 70 درصد 6 هزار و 993 نفر جذب شدند و 23 هزار و 100 ایثارگر در دولت استخدام شدند. به غیر از این تمرکز اشتغال ما در غیردولتی است زیرا اشتغال دولت محدود و حدود 70 هزار نفر در سال استخدام می‌شوند، سهمیه 25 تا 30 درصد به ایثارگران داده می‌شود که به دلیل عدم مطابقت رشته تنها 10 درصد کارکنان دولت را ایثارگران تشکیل می‌دهند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد عدم استنکاف برخی دستگاه‌ها در مورد قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: هر دستگاه تفسیر خودش را دارد در حالی که سازمان اداری و امور استخدامی این قانون را ابلاغ و تفسیر روشنی ارائه کرده است. با وجود اینکه بنیاد نهادی معاضدت کننده است اما غلبه قانونی بر سایر دستگاه ندارد و نمی‌تواند برخورد قانونی با متخلفان داشته باشد و امیدواریم برخورد قانونی مشخصی انجام دهیم و با توصیه و خواهش نباشد و این در برنامه هفتم توسعه پیگیری خواهد شد و این موضوع اتفاق خواهد افتاد اگر ابزار محکم و قوی در اختیار بنیاد باشد و احکام کمیسیون ماده 16 نیز ضمانت اجرایی پیدا کند.
 
خاطرات والدین دو شهید به بالا و جانبازان 70 درصد تا پایان سال ثبت و ضبط می‌شود

معاون رئیس جمهور در خصوص ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران گفت: با توجه به اینکه امکان ثبت و ضبط خاطرات همه ایثارگران وجود ندارد ما برنامه‌ریزی کردیم که کار ثبت و ضبط خاطرات همه والدین دو شهیدان به بالا و جانبازان 70 درصد تا پایان اسفندماه سال جاری به پایان برسد در برخی استان‌ها مثل تهران حجم کار زیاد است عقب‌تر هستم و در برخی استان‌ها پیشرفت داشته‌ایم و 690 هزار خاطره شفاهی که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب به نام «اسناد افتخار» نام‌گذاری شده ثبت می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تهیه بسته تنبیهی برای دستگاه‌هایی که از اجرای قانون استنکاف می‌کنند، گفت: قوانین متروکی وجود درد و 30 درصد برخی قوانین که بار مالی دارد اجرا شده و یا در دوره‌های مختلف اجرا شده است و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه داریم که قوانینی که منابع آن مشخص نیست روشن شود و این موضوع باید در سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجلس بررسی شود زیرا مجلس نسبت به موضوع ایثارگران حساس است و امیدواریم به یک بسته جامع برسیم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در خصوص پرونده‌های مربوط به بانک دی گفت: پرونده‌هایی در دستگاه قضایی تشکیل شده است و متخلفان شناسایی و مورد رسیدگی مقام قضایی قرار دارند، افراد خاطی احضار شدند و منتظر هستیم روند این پرونده‌ها طی شود اما سهام بانک دی مطلوب و با رشد همراه بوده است. همچنین مجامع آن برگزار شده است و ما دنبال این هستیم مدیریت بانک دی و صندوق اندوخته شاهد را در اختیار سهامداران آن قرار دهیم.
معاون رئیس جمهور در رابطه با اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده گفت: ما سه موضوع جدی را در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات به ایثارگران دنبال می‌کنیم که از جمله بهبود وضعیت خدمات درمانی است و اینکه داروی جانبازان و والدین شهدا در منازل آنها تحویل داده شود، تعیین و تکلیف وضعیت اشتغال و مسکن ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله دیگر اهدافی است که دنبال می‌کنیم، خدمات بنیاد به ایثارگران بر اساس نیازهای افراد تعریف شده است و قصد داریم این خدمات در بستر خدمت هوشمند و الکترونیک باشد و نیاز است که شناسنامه الکترونیک شناسنامه و اطلاعات جامع از ایثارگران داشته باشیم.
وی افزود: نیاز به شبکه مددکاری هم داریم و قرار است ساختار بنیاد تغییر کند و مأموریت محور شود و در مؤسسات بنیاد چابک‌سازی انجام می‌دهیم. مردمی کردن بنیاد یکی از برنامه‌های ما است و اینکه از نیروی داوطلب و از خود خانواده‌های ایثارگران برای امر ترویج فرهنگ ایثار استفاده شود. در مورد ساخت فیلم سال گذشته این کار را انجام دادیم و فیلم «اتاقک گلی» ساخته شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد کمک معیشت به ایثارگران مشمول فاقد شغل و درآمد، گفت: پیشنهاد دولت 5 میلیون تومان برای جانبازان زیر 25 درصد و 6 میلیون تومان برای جانبازان بالای 25 درصد است و 107 هزار ایثارگر کمک‌معیشت دریافت می‌کنند و قرار است 10 هزار ایثارگر مشمول به این تعداد افزوده شود.

اینستاگرام
سلام.جناب قاضی زاده چراازحق پرستاریهای کسانیکه هرروزبرحمت خدامیروندنگفتید.ازخودروکه هنوزبلاتکلیفه.ازوضعیت وناحقی های درخصوص جانبازان حالت اشتغال تبصره یک که بجزاین حقوق درآمددیگری ندارندنمیگید؟ودرآخرچرافوق العاده ماده 51حرقی نمیزنید؟ودههاچراهای دیگر!!!!!
سلام آقای قاضی زاده لطفا اگر رزمندگان جز ایثار گران هستند به فکر تسهیلات مسکن آنها باشید ۳۵ سال از پایان جنگ می گذرد ما متولی نداریم.
سلام خدمت همه عزیزان
چرا حکم حقوقی جدید که قرار بودسال۱۴۰۰ اعمال شود را اجرا نمیکنید ومعوقات جانبازان ماده ۳۸ وسایر معوقات را پرداخت نمیکنیدبه خدا ما گرفتاریم وسالی دهها هزار پاداش پایان خدمت را پرداخت میکنید ولی پاداش چند هزار جانباز را بودجه ندارید.وذخیره مرخصی جانبازان را پرداخت کنید لطفا به داد مابرسید الهی وربی من لی غیرک
جناب آقای دکتر با سلام و عرص ادب بخدا در حق جانبازان ۲۰ درصد خیلی دارا اجحاف میشه بخدا یه جانبازان ۲۰ درصد اعصاب وروان از یه جانباز ۶۰ درصد ترکشی و تیر خورده بیشتر داره زجر میشه به داد جانبازان خانواده جانبازان اعصاب روان برسید خدا خیرتان بدهد پسر جانباز ۲۰ درصد
الحمدالله مسئولین درارائه آمار بسیارتبحردارند،اماهیچگاه این آمارهاوگزارشها واقعی نبوده،پارسال دربوق وکرناکردند،که به جانبازان خودرو میدهند؟فقط تبلیغات بود،واقعیت نداشت،جانباز۵۰٪سه تافرزنددارم هرسه تابیکارند.فقط شعار
باسلام تسهیلات مسکن ۱۴۰۱ چرا متوقف شده است نیمه اول اسفند پرداخت نکردن مشکل چی هست مارا نگران کردن البته ما بانک تجارت هستیم نمیدونم بقیه بانک ها پرداخت کردن یا نه لطفاً دیگری کنید
به داد ما برسید
لطفا به جای حرافی کلا در بنیاد رو گل بگیرید
اگه ما نخواهیم کسی به ما خدمت رسانی کنه باید کی رو ببینیم
الان امکانات بنیاد شده فقط برای کارمند هاش
سالی ی بار سفر زیارتی میرن
وامهای کم بهره رو خودشون بر میدارند
خودرو ها رو به نام جانباز ثبت نام میکنند بعد بر میدارند یا میفروشند و ی خودرو ارزونتر به جانباز میدن امکانات رفاهی هم که نگم
تازه تعداد کارمندهای بنیاد که از صدقه سر ایثارگران دارند حقوق میگیرندو از این الطاف استفاده میکنند از تعداد خودایثارگرها هم بیشتره اگه همونها رو برکنار کنند و بچه های ایثارگرها رو جاشون بزارن مشکل اشتغال حل میشه
ما راضی به ضرر دولت و مردم نیستیم
بیمه تکمیلی دی در پرداخت طلب جانبازان خیلی زیاد تأخیر دارد
در استان‌ها و شهرستانها مراکز درمانی مخصوص جانبازان و ایثارگران وجود ندارد
تا جانبازان بدون پرداخت هیچ هزینه ایی درمان شوند
الحمدالله مسئولین درارائه آمار بسیارتبحردارند،اماهیچگاه این آمارهاوگزارشها واقعی نبوده،پارسال دربوق وکرناکردند،که به جانبازان خودرو میدهند؟فقط تبلیغات بود،واقعیت نداشت،جانباز۵۰٪سه تافرزنددارم هرسه تابیکارند.فقط شعار
باسلام و احترام درخصوص تبدیل وضیعت ایثارگران متاسفانه آمار ارائیه شده برخلاف واقعیت است ۲در حفظ حرمت ایثارگران مردم شایسته تر از دستگاههای متولی و ادارات است جانبازان اعصاب که مظلوم شده اندنتوانسته اند از حق خودشان دفاع کنند بی عدالتی در تعیین درصد شده حرفی به میان نمیاد چرا ؟
آقای قاضی زاده اینو همه میدانند شما مدیر هستید متاسفانه بنیاد درخصوص مطالبات جانبازان هیچ تحرکی نداره
سلام به تمام جانبازان بنده چون رهن خانه نداریم وصاحب خانه حکم تخلیه دارد 3ماه فرصت داده وفاقد هر نوع زمین ملک ماشین وغیره می باشیم و هیچ فرجی هم از این دولت وبنیاد نمی شه، حد اقل منتظر بودیم برای بازنشستگی که بتوانیم رهن خانه بدهیم که نشد
سلام ببخشید تکلیف اوناییی که چن سال غیرانتفاعی کار میکنن چی میشن ؟
ریاست محترم بنیاد شهید با سلام من شصت هشت سالم از شما خواهش می کنم خانه برایم تهیه کنید خیلی از شما ممنونم باتشکر خیلی شما زحمت می کشید
با سلام
تا کی همه خدمات به جانبازان بالای ۲۵ سال داده میشود مگر ترکش و تیر با درصد به رزمندگان اصابت میکرد پیشنهاد میشود خدمات به جانبازان کمتر از ۲۵ درصد هم داده شود مثلاً بگویند تا الان به ۲۰ درصد و ۱۰ سال بعد به ۱۵ درصد به بالا خدمات داده میشود تا ۵ درصد
یا علی گفتیم عشق اغاز شد خدا یا فقط عاقبت بخر مان کن از ولایت دور نشویم این دنیا از خوبی هاش بدی هاش گذشت ان دنیا گرفتار عذاب جهندم مان نکن چون درد مندیم خسته روزگار
سلام کدام مسکن کدام معیشت کدام حقوق منهم ایثارگرم فاقد هرگونه درآمد ۲۸ماه حضور درمنطقه عملیاتی دارم تا حالا هزار تومان هم ندیدم دیگر خسته شدم هی برو بیا فقط وعده
کدوم خدمات من جانباز25/بنیاد35/ناجاهیچ خدماتی ندیدیم تازسی وپنج درصدغرامت هم برام تعیین کرده شورای عالی پزشکی سی وپنج سال گذشته یک ریال بهم ندادن
با سلام من که ۵۹ سال دارم الان دو فرزند و همسرم وخود مریضیم تخت دکتر اعصاب روان هستم و ریه ام امیلی و سه ناحیه بدنم لخته خون میباشد کرایه نشین هستم نه حق اولاد وعایله مندی برای نمیدهند با این ۵ میلیونی که گفتیم من باید جلو داماد هایم نوه هایم عروس ام و قوم خیش خجالت زده باشم شمارا خدا کمکم بکنی تا این چند روزی خدا عمری بدهد شرمنده خانواده ام نباشم
در هیچ اداره و ارگانی جانباز ارزش ندارد .دولت کاری کرده که یک جانباز از جانباز بودنش خجالت بکشند .مردم فکر میکنند دولت به حانبازآن هر امکاناتی را میدهد .در حالی که بیشترین بیکاران فرزندان حانبازآن زیر ۲۵درصد هستند
ما نسل اول شهید هستیم و وضعمان بعد از ۳۲سال از گذشت جنگ تحمیلی اینگونه است،دیگر امیدی به اصلاح نیست،شنیدیم دولت آلمان هفت نسل از کشته شدگان جنگ را زیر پوشش و حمایت خود قرار داد
مسعولین فقط از اسم شهید برای پیشبرد اهدافشان استفاده میکنند،شهیدان عزیز و لی بازماندگانشان خار و ذلیل،ادارت،سازمانها،مراجعه میکنیم سنگ اندازی میکنند بجای حل مشکل،
ریاست محترم بنیاد شهید وامور ایثارگران
بادرود و سلام و به امید پیگیری تا حصول نتیجه
احتراما باتوجه کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وازط رفی با توجه اعمال رتبه بندی فرهنگیان وبه طبع آن تعداد زیادی از فرهنگیان در سال تحصیلی 1401/4102 باز نشسته می شوند واین وزارت خانه با کمبود شدید نیرو روبرو خواهد شد.
وهمانطوراطلاع دارید در سال 1396با تصمیم نمایندگان محترم مجلس و دولت وقت جانبازانی که کمتر از 35سال سابقه کارد راموزش وپرورش را داشته وباز نشسته شده بودند دعوت به کار شده اند .لذا از جنابعالی تقاضامندیم ترتیبی اتخاذ گرد تابا رایزنی نمایندگان مجلس و دولت محترم برای سال تحصیلی آینده جانبازان فرهنگی که با سابقه کمتر از 35سال بازنشسته شده اند مجددا دعوت به کار کردند تا ان شاالله مقداری از کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش جبران گردد .وهم کمکی از نظر مالی به جانبازان عزیز بشود.
موفق و سربلند باشید
جمعی ازجانبازان فرهنگیای بازنشسته (در نظر داشته باشید جانبازان زمینه داشتن چنین پست های را برای مسیولین فراهم کرده آند حالا مسیولین جانبازان را فراموش کرده اند)
بسم الله الرحمن الرحیم.
قد تبین الرشد من الغی......
خردمندی آین باشد ‌! تا هرچه میدانی باز گویی و به هرچه میگویی عمل کنی یا جامه عمل بپوشانی..
(آنچه انقلاب اسلامی ایران دارد از شهید شهدا و ایثار. ..ایثارگران است)فراموش!کردن این موضوع .هنجار ببار می‌آورد....صرفا جهت اطلاع...
جناب آقای دکتر قاضی زاده عزیز لطفا فکری به حال جانباز ۲۰ درصد کنید همش نگید جانبازان بالای ۲۵ درصد
من یه بسیحی ۱۶ ساله بودم رفتم جبهه نه ارتشی بودم نه سپاهی بودم

خدا خیرتان بدهد عاقبت بخیر شوید
جناب دکتر عزیز باسلام بخدا حدود 15ساله مستاجرم اما تاالان نتونستم از منطقه خودم یعنی منطقه 15وامی یا اسمی برای خونه ثبت کنم حدود 5ساله برام وام اسم نوشتم اما انچنان سنگی جلوت میزارند که نپرس لذا ازشما مدیرت محترم تقاضا دارم بمنم کمک کنید خونه داربشم میدونم خوابو خیاله اما خدارو چه دیدی باتشکر
سلام قرار بود متلا اگر کسی بیست ماه منطقه بود و پنج درصد بهش بیسو پنج درصد بدهید برای زیر بیس وپنج هر ماه جبهه یک درصد،، ولی از بیسو پنج نرود بالا،، واقعا منطقی هست چرا کسی سی ماه منطقه دارد پنج درصد باشه،، باید اینفرد بیشه بیس و پنج
سلام... اصلا نگاه نکردم ببینم چی گفتید خودتون خسته نشدید از این همه شعار از این همه بی عدالتی باز چی گفتید که خودتون ببرید بالا، فقط حرف میزنید. یتیمی ها وبی کسی ها وفحش ها رو سال هاست تحمل کردیم وچاره ای جز نفرین نداریم خدا ازتون نگذره.
خخخ/خخخخخخ.
چرا خدمات بیمه درمانی کمترشده. چرا پول بازنشستگی جانبازان پرداخت نکردین.چرا وام مسکن پرداخت نمیکنید.چرا اشتغال ایجادنمیکنید.چراماده ۵۷ رااجرا نکردید.چراخودروبه جانبازان ندادید پس شماچکارمیکنی
افسوس
همش شعارهای تو خالی اقتصاد دستوری
جانباز اعصاب وروان زیر ۲۵درصدروبعدازسالیان جنگ میخواهی چه کمکی کنی مگه تصویب نشدتادرصد این عزیزان تغیرنماید پس چه شد؟لطفا حر ف رو کرنار بگذارید
همیشه شعار دادید...ماده ۴۸ چرا تصویب شده اجرا نمیشه...مگه شما موظف نیستی از ایثارگران حمایت کنی....راست میگی ماده ۴۸ اجرایی کن
تمدید تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان
فرق بین این خانواده نیست لطفا تمدید کنید
اقای قاضی زاده والدین شهدا خدا بیامرزد اگر هم مانده باشند انگشت شمارند میانگین جانبازان وازدگان ورزمندگان به هفتاد سال رسیده هنوز بعد از سی پنج سال از جنگ خبر از بی مسکنی ومعیشت حرف میزنید اگر من بجای قاضی زاده بودم از این پست استفا میدادم چون کسی که نداند وضعیت جانبازان وازادگان چطور است چرا این مسولیت قبول میکنه ودر جواب ان دنیا چه میگوید؟ این همه خون شهدا ریخته شد تا ....
سلام اگه راست میگید مدیون خانواده های ایثار گران هستید یه خودرو به جانبازهای که تا بحال نگرفتن بدید تا یا استفاد کنند یا بفروشن مشکلات شان را رفع کنن یعنی ارزش ما کم خانوادهای هست که سهم فرزند آوری دارن خودرو بهشون میدن امید وارم حواب منو بدید
باسلام درجواب آقای دکتر قاضی‌زاده بایدبه عرض برسانم شماحدود۲سال پیش که به بنیادشهید امدیدیه۵۰ یا۶۰درصدی به حقوق ایثارگران اضافه شده بودچون وسط سال بودآقای عزیزشماهمه اون اضافات رابه نام خودتون ثبت کردید شمافقط یه ۱۰درصدازایثارگران طلب داریدآخه این۹۰درصدازکجا اومده آقای عزیزشمادراین دوسال حتی یه خودرو به ایثارگران ندادیدحق پرستاری باید۵۷درصداضافه میشدشما۳۸درصداضافه کردیدبیمه تکمیلی راکه بطورکامل نیست ونابودکردیدحق مرخصی جانبازان راحزف کردیدجانبازان ۳۰سال خدمت رابه ۶۰سال سن اضافه کردیدکه بعضی ازجانبازان در۱۵ یا۱۶سالگی به جبهه رفتن که اگه شما خودتون ایثارگربودید که درظاهرهستید آنهارادرک می‌کردید واجازه نمیدادید این اتفاق ها دربنیاد شهید اتفاق بیفتدحالا نمی‌دانم شمااین صحبت ها رابه کی میگید ما ایثارگران که میدانیم چقدردرحق ما کوتاهی شده نکنه برای تبلیغات ریاست جمهوری آیندس اگه بودجه بنیادشهید ۹۰درصداضافه شده دردولت ۳۰۰درصدبودجه اضافه شده حقوق کارگر وکارمندادارات ۳بابرشده ولی دربنیادشهیدبه قول خودتون ۹۰درصد که ماایثارگران بایدقبول کنیم که قبول نداریم تبلیغات زیادی هم خیلی خوب نیست وقتی زیاد بشه مردم میدونند که یه جای کار ایراد داره ومیلنگه بله آقای قاضی زاده
سلام علیکم،بنیادچرابرای اشتغال بکارآزادگان وجانبازان فرق قایل شدع، آزاده بایکسال اسارت اگرمدرک تحصیلی زیرلیسانس داشته باشد، ۳۰ سال مفیدلیسانس وبالات ۳۵ سال ولی جانباز۷۰درصدخدمت سربازی وغیره جزسنوات محسوب میکنند، این تبعیض نیست؟ رسیدگی کنید٭
تکلیف بقیه ایثار گران که شغل ثابت و بیمه ندارن اما جزو سه دهک پایین جامعه هم نیستن چی میشه اونا حرف میشن یا به همه کمک معیشت داده میشه
سلام علیکم آقای قاضی زاده بدهی خودتون روازجیب جانبازان برندارید، شهریه جانبازی که تصمیم به رشدعلمی دارد، کم یاحذف نکن
سلام خدمت بنیادشهید و مسولان دلسوز انقلابی برادران اقدامات بنیادشهید خوبه اما اما اما آتش زده بر دامن خانواده ما اگر حقوق منعیشت قط کنند چه میشود این ایثارگران همگرایی پیر و درمانده و احتیاج داریم به پرستاری وضعیت فعلی معمولم نان شب روز ندارن در شبانه روز ی وعده غذایی میخورند و همچنین بنیاد میدهد زیر خط فقر هستش حالا دهک بندی خانوار وای وای وای به چه کسی شکایت بکنیم ما فقط فقط هر کسی در هر مقامی شکایش را به آقا سید الشهدا ( حسین )ی کنیم اگر حق و حقوق منعیشت ما را به هر عنوان قط کنند نماینده ولی فقیه ححت السلام موسوی مقدم پیگیری با شما و مینمایند رهبرم هستید و شما هم مسئول جدید به امید سلامتی رهبرم سید علی ( جانبازم ایثارگر جانم فدای رهبر )2348
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi