شناسه خبر : 99244
سه شنبه 22 فروردين 1402 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار درباره نگاه انحرافی بنیاد به بحث درمان و آسایشگاه های جانبازان

با تغییر مسئولین بنیاد شهید، نگاه به آسایشگاه ها۱۸۰ در جه تغییر کرده و مراکز درمانی تبدیل به مراکز تجاری و درآمدزایی...

فاش نیوز - بهداشت و درمان و مسائل پیرامونی آن از ابتدای جانبازی تا انتها و تا زمان فوت از موضوعات اصلی و فراموش نشدنی جانبازان است.
بر این اساس، مشکلات جانبازان، بخصوص جانبازان نخاعی را همه مسئولین می دانند و بارها و بارها گفته و نوشته شده است. در این راستا موضوع درمان و مسائل پیرامون آن از ابتدای جانبازی تا انتها و تا زمان فوت، جزء مسائل اصلی و فراموش نشدنی جانبازان است و موضوعاتی چون معیشت، مسکن و تسهیلات رفاهی در مرتبه بعدی قرار می گیرد. برای همین برای ساخت مجتمع های جامع درمانی این قدر تاکید شده است.
اما متاسفانه با تغییر مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران، نگاه آنها به این موضوعات ۱۸۰ درجه تغییر پیدا کرده و این مراکز درمانی تبدیل به مراکز تجاری و درآمدزایی گردیده است. شوربختانه آنکه نگاه فردی و شخصی برخی از جانبازان (مانند استفاده اختصاصی از آسایشگاه های موجود در سطح کشور توسط عده قلیلی) نیز در این باره به کمک مدیران بنیاد برای توجیه تغییر کاربری مراکز جامع درمانی آمده است.
نتیجه این که با اوضاع و احوال کنونی و غفلت مسئولان و جانبازان، موضوع درمان اکنون به حاشیه رفته است و در چارت تشکیلاتی جدید بنیاد شهید، موضوع درمان با اشتغال، مسکن و تسهیلات، ذیل یک معاونت قرار گرفته که فاجعه آفرین است.
متاسفانه اغلب جانبازان به این موضوع توجه چندانی ندارند و اتفاقاتی که این روزها در سطح خدمات درمانی شاهد هستیم، ناشی از این امر است. بنیاد شهید منبعد متولی درمان و مسائل فوق نخواهد بود و به اصطلاح می خواهد مطالبه گر باشد نه پاسخ‌گو.
امید است با توجه به وضعیت موجود، انجمن های ایثارگری و جانبازان محترم به خود آیند و با مطالبه و پیگیری مسائل اساسی، مانع تضیع حقوق حقه خود شوند و روند امور به نحوی نشود که یک روز به خود آمده  و ببینیم که در پیج و خم زندگی محو شده ایم.
 
|| محمدرضا الهی
۱۷فروردین۱۴۰۲ شیراز
 
 
 
 
اینستاگرام
انسان بودن چقدر هزینه دارد؟
نمیدانم مسئولان بنیاد شهید این نوشته را می خوانند یا خیر اما یک گلایه از این مسئولان دارم که در هفته گذشته پس از چند سال تاخیربه خاطر درگیری بیماری کرونا از شهرستان به تهران آمدم در بیمارستان اعصاب و روان صدر تا پزشکم داروهایی که همین چند سال مصرف میکردم ببیند آیا نیاز به مصرف همین داروها می باشد یا باید داروها را عوض کنم. از شب قبل از شهرستان حرکت کردم و صبح زود رسیدم بیمارستان صدر. با عرض معذرت من خودم فقط باید از سرویس فرنگی استفاده بکنم و وقتی به بیمارستان رسیدم چند قلم دارو که در مسیر راه استفاده نکرده بودم را خوردم و پس از مدتی نیاز به دستشویی پیدا کردم وقتی از پذیرش بیمارستان درخواست استفاده از سرویس بهداشتی فرنگی کردم گفتند در درمانگاه فقط یک سرویس بهداشتی سنتی وجود دارد و غیر از آن سرویسی فرنگی وجود ندارد. فکر کردم بلاخره مشکلم حل می شود اما نتوانستم خلاص شوم آنقدر معطل شدم و عذاب کشیدم که به حال احتضار آفتادم و وقتی دیگر کاری از دستم بر نمی‌آمد مسئولان پذیرش دلشان به حالم سوخت و پس از دو ساعت عذاب کشیدن من گفتند میتوانم در بخش بیماران بستری از سرویس فرنگی استفاده کنیم پس از آن به بخش بستری رفتم که در آنجا چهار سرویس بهداشتی وجود داشت که یکی فرنگی بود.
در اینجا گلایه ای از پرسنل و مسئولان بیمارستان ندارم چرا که آنان بر اساس دستورالعملهای خود عمل کرده و نمی توانستند افراد غریبه را در بخش بستری راه دهند بلکه گلایه اصلی من از مسئولان بنیاد شهید است که با وجود این همه بودجه برای جانبازان از نصب یک سرویس فرنگی در درمانگاه این بیمارستان عاجز هستند و اگر در طول سال یک جانباز از سراسر کشور بیمارستان اعصاب و روان می آیند مثل من نیاز به سرویس فرنگی ندارد؟ دیگر ربط به میزان سواد یا تخصصی ندارد. اما شما مسئولان نمی خواهد انقلابی باشی نمی خواهد حزب اللهی باشی فقط و فقط انسان باش مگر انسان بودن چقدر هزینه دارد؟ انسان باش
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi