شناسه خبر : 99688
چهارشنبه 06 ارديبهشت 1402 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محل اقامه نماز در بنیاد به کانون فرهنگی، اخلاقی و آموزشی تبدیل شود

فاش نیوز - نمازخانه ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.
 
افتتاح نمازخانه ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران/محل اقامه نماز در بنیاد به کانون فرهنگی، اخلاقی و آموزشی تبدیل شود

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با بیان اینکه خداوند افرادی که افتخار خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را پیدا می‌کنند انتخاب کرده است، گفت: کاری قدسی در بنیاد صورت می‌گیرد و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عمل صالح است.
معاون رئیس جمهور افزود: محل اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد جایی است که انسان برای بندگی خدا دست به ایثارگری می‌زند و از منافع و جانش می‌گذرد. یکی از ارکان اصلی بندگی خدا برپا داشتن نماز است و یکی از ابتدایی‌ترین ارکان در هرجا که حکومت الهی محقق شده و حکومت دینی در آن شکل می‌گیرد، اقامه نماز است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نمازخانه باید تبدیل به یک کانون فرهنگی مداوم شود، تأکید کرد: با عنایت نماینده محترم ولی‌فقیه، مجموعه هیئت امنایی زیر نظر ایشان شکل گیرد و این مکان مقدس صرفاً به اقامه نماز خلاصه نشود. باید روحیه ایثار و شهادت در خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران زنده بماند و این موضوع نیاز به کار، آموزش، دعا و انس با شهدا دارد.
وی خاطرنشان کرد: اینجا باید تبدیل به یک پایگاه فرهنگی شود و با توجه به اینکه یکی از وظایف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، به طور طبیعی خودمان در این مسیر در اولویت هستیم و کسانی که می‌خواهند در این حوزه خدمت کنند باید برای این امر برنامه‌ریزی جدی داشته باشند و وجودشان نیز به نام شهدا معطر شود و هرجا که می‌روند نیز این عطر فضای آن محیط را تغییر دهد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با کمک بسیج و معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی محل اقامه نماز به یک کانون فرهنگی، آموزشی و اخلاقی مبدل شود و برنامه‌های آموزشی مؤثر در این مسیر تدوین شود.
 
نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز عبادت و تزکیه اعمال باشد
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تجهیز نمازخانه گفت: بر طبق آیاتی از قرآن که در سوره توبه آمده است کسانی که به آبادی مسجد می‌پردازند و سبب توسعه مساجد و شرکت جدی افراد در نماز می‌شوند، ثواب چند برابری نصیبشان خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در خصوص اقامه نماز گفت: بهتر این است که نماز به جماعت اقامه شود، هنگامی که در یک صف می‌ایستید و در برابر حق به سجده و رکوع می‌روید، سبب تقرب شما به خداوند رحمان می‌شود و کسانی که در نمازشان کوتاهی می‌کنند باید بدانند که نماز انسان را از هر کار شر بازمی‌دارد.
وی خاطرنشان کرد: درآمیختگی جدی بین نماز و زکات وجود دارد، لذا نمی‌شود انسان با خدا ارتباط برقرار کند اما به عیال خدا که نیازمندان هستند زکات ندهد و به آنها از مال خود نبخشد، پس زمینه رشد جامعه ارتباط با خدا است تا به خلق خدا بپردازند به این معنی که راستی و درست کرداری خود را به جامعه عرضه کنند تا تزکیه اجتماعی رخ دهد و در این مسیر به پرداخت زکات و صدقات بپردازند.
حجت‌الاسلام شکری با اشاره به اینکه امام راحل (ره) فرمودند: باید همه با هم به توحید اندیشه‌ای و توحید در عمل برسیم و نیز به تکلیف شرعی‌مان عمل کنیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این امر میسّر شود باید همه با هم باشیم که این امر در نماز رخ می‌دهد و سبب می‌شود احساس مشترک داشته باشیم، همچنین با صدقه دادن و زکات عهد و پیمانی را که با خدا بستیم به منصه ظهور برسانیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران صدقه علم را بالاترین صدقات و جهاد تبیین را بالاترین جهادها دانست و تأکید کرد: جهاد تبیین برای هماهنگی انسان‌ها جهت رسیدن به مقصود است و این میسّر نیست مگر با انتقال دانایی‌ها به یکدیگر که باید از نماز برآید و طبق آیه «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ» باید به پای عهد و پیمانی که با خدا بستیم صادقانه بایستیم و شیطان را عبادت نکنیم که خداوند با رحمانیتش به ما اثبات کرده همه عیال خدا هستیم و باید به هم کمک کنیم تا مسیر تکامل را طی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر بر اساس عقل و شیوه خردمندانه بخواهیم زندگی کنیم به دنبال شر نمی‌گردیم و به هم کمک می‌کنیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به صورت روزافزون به دنبال اهداف بلندی که امام راحل (ره) در 22 اسفند سال 58 بنا کردند و از ما توقع دارند که تحقق یابد، می‌پردازد و این نمازخانه هم باید مرکز عبادت و تزکیه اعمال ما باشد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان اقامه نماز نیز تجلیل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi