شناسه خبر : 36320
سه شنبه 06 مرداد 1394 , 12:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«33سال سکوت» را باید مسئولان ببینند!

مستند«33 سال سکوت »بی شک از ناگفته های خیلی ازجانبازان عزیز پرده بر می دارد که سال ها دربی توجهی وکم توجهی مسئولان بامشکلات و درد های ناشی از مجروحیت دست و پنجه نرم می کنند

فاش نیوز-چند ماه پیش خبر انتشار مستندی در اکثر خبرگزاری ها پیچید .مستندی که کارگردانش یک بار دیگر هم با ساخت «میراث آلبرتا» که در آن به مهاجرت نخبگان از ایران پرداخته بود در دوره ی خودش سروصدا کرده بود .اما این بار دوربین «حسین شمقدری» به سراغ یکی از جانباز های هشت سال دفاع مقدس می رود که برای درمان به آلمان فرستاده می شود اما در میانه راه بر اثر اتفاقاتی که برایش می افتد، تصمیم به پناهندگی به آن کشور  را می گیرد . 
در مستند «33سال سکوت» جانباز ابوالفضل دوزنده در کمال شفافیت و بی هیچ ملاحظه ی جانب دارانه ای  از مشکلات و فراز و نشیب هایی که بعد از مجروحیت در جنگ تحمیلی برایش اتفاق می افتد می گوید و به گفته خودش  33 سال سکوتش را با اعتمادی که به دوربین شمقدری دارد بازگو می کند زیرا مطمئن است که از حرف هایش استفاده ای به ضرر نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد .

«33 سال سکوت » بی شک از حرف های ناگفته ی خیلی از جانبازان عزیز پرده بر می دارد که سال ها در بی توجهی و کم توجهی مسئولان با مشکلات و درد های ناشی از مجروحیت دست و پنجه نرم می کنند اما به حرمت آرمان ها و ارزش هایی که هنوز به آن معتقدند دم نمی زنند و سکوت می کنند.

 
«33 سال سکوت» را باید مسئولان ببینند.آنهایی که پشت میزهای خدمت به ایثارگران و جانبازان نشسته اند اما هدف اصلی راهی که برایش انتخاب شدند را یا فراموش کرده اند یا در بی توجهی به سر می برند.
انگشت اشاره  و نگاه تیز این مستند  هم گاهی به سمت خود ماست ، ماهایی که شاید می توانستیم بیشتر از این ها برای فرهنگ ایثارگری و شهادت و حفظ و حراست از این ارزش های والایمان تلاش کنیم اما در چرخه ی زندگی غرق در ورطه ی غفلت شدیم و گاها فراموش کردیم آن دلاورانی که امنیت و آسایش امروزمان را مدیونشان هستیم .

 

حقیقت هایی که این مستند بازگو می کند شاید اغلب  مان کم یا بیش به آن واقف باشیم اما گاهی لازم است که غباری از روی بعضی مسائل برداشته شود تا شاید حقیقت های تلخ پیرامون مان شفاف تر به نگاه آنهایی که باید، برسد. 

این مستند شاید بعد از فیلم «از کرخه تا راین» ساخته ابراهیم حاتمی کیا شفاف ترین اثری باشد که به مشکلات درمان و مهاجرت جانبازان و ایثارگران پرداخته است .

 

در بخش هایی از این مستند خاطرات درمان جانباز دوزنده توسط پروفسور سمیعی و همچنین ملاقات با ایشان را می بینید ،همچنین قسمت هایی از کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی توسط حسین شمقدری خوانده می شود و همراه با آن تصاویری از منطقه ای به ظاهر نظامی و مین گذاری شده  در حوالی سد لتیان نشان داده می شود که با توضیحات شمقدری یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق اطراف تهران است اما متاسفانه آن محل که از کاخ های زمان شاه است اکنون محل تردد دولتی ها و آقایانی است که زمانی داعیه ی حمایت از خانواده ی شهدا و ایثارگران را داشتند ...




مستند «33 سال سکوت» یکی از تولیدات موسسه فرهنگی آرمان مدیاست که در زمستان 1393 تولید و در بهار 1394 به مرحله توزیع رسید . 
البته هنوز این مستند به اکران عمومی نرسیده و برای مشاهده آن می توانید به سایت رسمی این مستند مراجعه و با پرداخت 3000 تومان این مستند 47 دقیقه ای را خریداری و سپس دانلود کنید .


علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص این فیلم می توانند به سایت www.33SAL.ir مراجعه کنند.


 

download

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
ای بابا چه دل خجسته ای داره این فاش نیوز !!!!!!!!!!!
آخه مومن مسئولین برای چی این مستند رو ببینند یه جوری صحبت می کنی که انگار مسئولین مال این مرزو بوم نیستند و خبرازفاجعه ندارند برعکس خدمت شما عرض می کنم که مسئولین خدوم و زحمتکش خیلی بیشتر از من و شما به مشکلات جانبازان و ایثارگران آگاهی دارند ولی آنها پشت میز ریاست به این علت حضور دارند که در پیچ و خم مسایل سیاسی و اجتماعی این مشکلات را پوشش بدهند و با ارائه گزارش ها و عملکردها ی کذایی واقعیت ها را پنهان کنند اگه غیراز این است دوستان جواب بدهن الان قضیه تحقیق و تفحص ازبنیادکجا رفت غیراز اینه دست همین مسئولین ساعی و زحمتکش بایگانی شده
ببخشید دستم خورد به این گزینه قرمزه ... والا باید هزارتا مثبت به شما داد و به خاطر حرفای حقتون دهان شما را طلا گرفت ... چرا ؟
واقعا بعضیا چی می گن برید ببینید ... دیدن داره ؟ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ... گلم !
شما بگو دل ما جانبازا از چی می سوزه ؟ بقول ظریف اندیشی ...:
ديدى وقتى دستت رو با كاغذ ميبرى
اذيتت ميكنه
ميسوزه از فكرت بيرون نمی ره
اما وقتى با چاقو ميبرى
بعده چند دقيقه فراموش ميكنى!!!
در واقع كاغذ از چاقو بّرنده تر نيست
ولی تو از كاغذ توقع نداشتی و اين حكايت بعضي از آدمهاست...!!
واقعا قرار این نبود این نبود این نبود ... بگذریم !!

فیلم بسیار زیبایی هست پیشنهاد میکنم همه ببینند
فرزند جانباز 45%
سلام ..من جانباز ارتشم ..سرباز بودم در منطقه عملیاتی سومار هم موج انفجار به سرم اصابت کرد وهم ترکش خوردم ...قبلا عرض کردم که پزشکان کمسیون تا اسم سرباز ارتش ببینند درصد کمی می زنند ،انگار ارتش مال این کشور نبود .. ارزش جوانی هم که هیچ ..الان من نتوانستم به کمسیون ثابت کنم که افت پلاکت های خو نی ام از دارو هایی است که سالهای سال است به خوردمان دادند به خاطر این مملکت ... هنوز نتواستم ودرصدم هنوز 15 است .. در مسکن مهر با هزار بدبختی زندگی میکنم ، ازرش یک جانباز همین است که درمیان هیاهوی وحشتناک مسکن مهر که از هر قشری هستند کم کم بپوسد واز بین برود ،یک جانباز موجی ، دارم دیوانه می شوم .. شاید باور نکنید که از سال 1368 درصداوسیمای مرکز تبریز هستم وتازه سال 1387 قراردادی شدم حتی مارا رسمی هم نمی کنند ... جانباز کیلویی چنده؟؟اگر فقط یکساعت در خط مقدم می ماندند که گمان نمی کنم تاب می آوردنند ... جانباز دیگه کیه ؟باور بفرمایید (به خون مطهر شهدا قسم)هر جور حقارتی دیدیم که نمی شود گفت ، هرآب دهنی از هر دهان ناپاکی در صداوسیما ی تبریز پذیرای صورتم شد دم بر نیاورم خدا شاهد است ..جانباز کیه؟؟؟ گفتم آقا استرس برای من مضر است من دچار ITPشدم (افت پلاکت خونی) چهار بار از بنیاد جانبازان نامه بردم تا شغلم عوض شود .....به حساب نذاشتند که همینه که هست ..جانبازی که جانبازی ...گفتند به 15 درصد ها هم وام مسکن می دهند در بنیاد ،رفتم گفتند شما از مسکن مهر گرفتید ندادند که از مسکن مهر فقط20 میلیون به پیمانکار ساختمان دادده بودند اگر بقیه را می دادند من می توانستم خودم را از اینجا نجات بدم وجایی آرامتر برم ..بنیاد شهید وامور ایثارگران لینکی گذاشته مبنی بر ( ارتباط با ریاست عالیه ) یک لینک نمادین وفورمالیته ، هر چه بنویسی جوابی نمی گیری چون همه اش ظاهر سازی است نه به درد جانباز و بدبختیهایش رسیدن ..کی تونسته جواب بگیره بسم الله ....دردمان از آنیکه فکر می کنید ومی نویسید خیلی بزرگه ... کو کی می رسه؟؟ مردم عامی همه وهمه فکر می کنند مسئولین در هر حالی به جانبازان حتما رسیدگی می کنند !!غافل از اینکه هم اش ظاهر سازی است وبس ..بس که پرید نیزولون جهت افزایش پلاکت های خونی ام خوردم دیگه چشمام سو ندارد کورتون است دیگر ، آنوقت پزشک اعصاب وروان کمسیون دکتر... با تمسخر وپوز خند ،اول آخر پرونده را یک دید می زند واگر از دیگران حاضر خجالت نکشد یک تف جانانه هم به صورتم پرت می کند ...این است همان واقعیت ...جانباز...؟؟؟؟ خدا رفتگانتان را بیامرزد
با تشکر از فاش نیوز ازبابت اشاره به این مستند ولی سر دبیر محترم بعد از بیات شدن ابن مستند تازه شما ابن مستند را کشف کردین.بنده حقیر حدودا یک ماه پیش 33 سال سکوت را عنوان کردم ولی هرگز فاش نیوز اشاره ای به ان نکرد.نمی دانم یک دفعه چه اتفاقی افتاده که مستند33سال سکوت رامطرح کردین.
هشت سال برابر با2800روز جنگ ...... جنگی که با تجاوز بعثیان کافر علیه کشور عزیزمان ایران در گرفت و حتما بیاد داریم لحظات دوران جنگ را عجب جمع دوست داشتنی بود عجب یارانی داشتیم عجب سمیمیتی بین برادران رزمنده بود ....
کجا رفت ان دوستیها . کجا رفت ان سمیمیتها . کجا رفت ان رفاقتها ی شبهای حمله . کجا رفت ان غرشهای که مثل شیر بر دشمن یورش میبردیم . کجا رفت ان سبقت گرفتنها برای شهادت . کجا رفت ان دعاهای نیمه شبها . کجا رفت دست در دست دادنهای وحدتهای برادرانه . کجا رفت ان قولهایی که به همرزمانمان میدادیم که اگر هر کداممان شهید شدیم دیگری از اهداف ان صیانت کنیم . کجا رفت ان وعده ها .
چرا دیگر با هم جمع نیستیم . چرا اینقدر بین ما فاصله افتاده است . چرا دیکه از حال هم با خبر نیستیم .چرا باید درد دل همدیگر را از طریق دانلود کردن فیلم مطلع شویم . چرا باید برای شنیدن درد دل همدیگر از طریق اینترنت مطلع شویم اما همدیگر را نشناسیم . چرا نباید برادران جانباز مان حق اعتراض به بی عدالتیها نداشته باشند . چرا هر کداممان میخواهیم در هر سازمان یا اداره ای از حق قانونیمان دفاع کنیم مورد بی توجه ای قرار میگیریم چون جانباز جنگ هستیم .چرا دیگه سر تقاطعها وسیله های نقلیه برای عبور موتور سیکلت جانبازان رعایت حق تقدم را نمی کنند . چرا دیگه کسی دست جانبازی که چشمانش را در جنگ فدای مردم وطنش کرده را نمی گیرد و بی توجه از کنار ان روشندل جانباز رد می شوند . چرا یک جانباز قطع نخاعی باید برای گرفتن ویلچر ماه ها در انتظار بماند . چرا بنیاد برای جانبازان درصد بالا دیگه اتومبیل ثبت نام نمیکنه از چه چیزی هراس دارد . و از این چرا چراها زیاد است .ایا جوابگویی هست اگر هست چرا با شهامت از این دلیر مردان کسی دفاع نمیکند .مگر این دلیر مردان با شهامت جلوی دشمن را نگرفتند .
کشوری که دارای قدرت است باید یک استقلال قوی داشته باشد که ان هم توسط مردم ان کشور بدست می اید . کشور عزیزمان ایران دارای چنین ملتی است که با قدرت مردمی دارای استقلال قوی میباشد . مردم کشورمان ایران با وحدت یکپارچه توانستند به استقلالی دست یابند که تمام قدرتمندان جهان انگشت حیرت به دهان گرفتند ودر طول36سال تلاش هنوز هم نتوانسته اند وحدت ملت ایران را بر هم بزنند اما با نقشه شوم و با تفرقه انداختن بین خودمان دارد به ارزوی دیرینه خود میرسد ما باید هوشیار و بیدار باشیم دشمنان از داخل به حریم خانه هایمان حمله ور شده است مثلا افرادی که در ادارات کار شکنی میکنند وبا ثروت اندوزی و اختلاسگری چنان سر گرم شده اند که این است جواب ان کجا و کجا ها و ان چرا و چراهای ....
مسئولین محترم و مدیران ارشد از ریاست محترم جمهوری تا هیئت وزیران . ریاست و نمایندگان مجلس . ریاست قوه قضائیه وقضات محترم دادگا ها همه و همه در ادای حق ایثار گران همکاری کنید و دست اجانب را که قصد خیانت به خانواده محترم شهدا و جانبازان دارند و از خدمتگذاری به این عزیزان امتناع دارند را کوتاه کنید ما ایثارگران قدردان زحمات خدمتگذاران هستیم و در هر کجا که نیازی به کمک باشد ما ایثارگران مثل زمان جنگ که از کشورمان حفاظت کردیم دو باره لبیک گویان در خدمتیم ....
(فرهنگسازی ازشما خدمت از ما )
و درپایان از مسئولین بنیاد جانبازان تقاضا دارم به وضعیت جانبازان زیر بیست در توجه ای داشته باشند تا این عزیزان هم به حق و حقوق قانونیشان برسند انشا الله ...
فاش نیوز تشکر
سلام ، با تشکر از خبر جالب توجه که مستند دیدنی 33 سال سکوت را قبل از اکران عمومی در دسترس قرار داده است . همیشه مدیون تلاش شبانه روزی مدیریت محترم سایت مقدس فاش نیوز هستیم و همیشه دعای گوی زحمات عزیزان و کاربران محترم خواهیم بود.
سایت مقدس فاش نیوز طی همین سالهای فعالیت منشا اثر بسیاری از رضایتمندی و امکان گفتگوی ایثارگران با یکدیگر و مسئولان بوده لذا اینگونه مستندها علیرغم ارزش خیلی زیادشان نمیتوانند گوشه ای از فعالیتهای فاش نیوز عزیز باشند.
الان دیگه از همه معذوریتها رها شدم ... به لطف خدا .....
الان همه نگرانند زبان من باز بشه چه اتفاقی می افته ....من نه آلمان میرم ..‌نه کانادا ...!
من حس می کردم خدا دیگه اراده کرده رفتار زشت بعضیا رو برملا کنه..... اما فکر می کردم خود قدرت خدا یاور من است نگو که خدای مهربان از طریق دوست خوبی چون فاش نیوز امداد غیبی می رساند .....
ابوالفضل جان به خداوندی خدا جانبازا اهل تلافی کردن نیستند به بدی ... منم یکی از جانبازا ... خیلی فکرای خوب داشتم اما حوادث نشون داد که خدا دیگه طاقتش تمام شده به این همه جفا که به یه جانباز میشه ...!
امروز در خانه شهید بودم و این آخرین روز حضورم در آنجا بود با خانواده شهید حرفهایی زدیم که ضبط شد ... تا سه هفته دیگه به دست دلاور مردان استان ؟؟؟ می رسه ...... می دونی این یعنی چی ؟؟
آره داداش گلم ... من بازم با سعه صدر با مسائل برخورد خواهم کرد ....... حالا می خوام بهت بگم چاره درد ما فقط دست خداست ... خودتو و همه برادران جانباز از ۵درصد تا ۷۰درصد را به خدا بسپار گلم ...
گر سینه شودتنگ،خدا با ما هست
گر پای شود لنگ،خدا با ما هست
دل را به حریم عشق بسپار و برو
فرسنگ به فرسنگ خدا با ما هست…

قربان شما قنبر
عزیز من جانباز برای روز جنگ بود تاریخ مصرف ما تمام شده بعضی وقتا وقتی میفهمن جانباز هستی باهات لج میکنن و یهوفحش هم نثارت میکنن از بس تبلیغ میکنن که به جانباز و خانواده شهدا فلان و بهمان دادیم که هیچ خبری از چیزی دادن هم نیست مردم میگن همه مملکت رو مفتی دادن به شما ولی من شخصا اگر حقی داشته باشم که بر گردن هر کدام از مسعولین باشه حلال نمیکنم بالاخره خدایی هست
سلام..فاش نیوز تنها امید ما جانباان شما هستید ،ازشما عاجزانه می درددل هایی که می نکیم حذف نکینید ،جانمان را به لبمان رساندند
سلام فاش نیوز محترم...چرا پیامی که گذاشتم حذف کردید ما جانبازان تنها امید مان بعداز خدا به شماست ، هرچند هیچ یک از مسئولان به خودشان زحمت رسیدگی نخواهند داد اما لااقل بغض در گلویمان نخواهد ترکید ...اگر می نویسم که تحقیر مان می کنند لابد حقیقت است ،لا اقل شما ما را درک فرمائید ..سپاس
خدا لعنتت کنه صدام ...خدا ارتش بعثی ات را لعنت کنه صدام ، می دونی چرا اگر زمان مجروحیتم خمپاره 120 ارسالی از طرف شما کمی اینطرف وآنطرف می خورد من الان یا شهید بودم یا درصد جانبازی ام بیشتر شده بود دیگه هی تو کمسیون بنیاد پس گردنم نمی زدند وبا حقارت بدرقه ام نمی کردند ...خدا لعنتت کنه صدام ..خدا لعنتت کنه صدام ...
سلام فاش نیوز محترم ، سر تعظیم وادای احترام حقیر را پذیرا باشید که مطالبی که نوشتم وکمی دلم خالی شد را گذاشتید ...یک سوال دارم از مسئولین محترم که البته یقین قلبی برای بی جوابی دارم ... می دونید خداوند ارحم الراحمین در قران برای اینکه خق یتیمی پایمال نشود فرموده با ایتام به مهربانی رفتار کنید مبادا مال یتیمی را بردارید ...درست ؟ ما جانبازان اکنون همان حال وهوا را داریم وسوال من اینکه چرا بعضی از مدیران صداوسیمای مرکز تبریز چنان حقیرانه با من جانباز رفتار می کنند که انگار یک تفیلی بیش نیستم آیا به این نتیجه و. باور قلبی رسیده اند که هیچکس حامی ما نیست ... ؟ ارزش من وامثال من در زمان جنگ تحمیلی وحضور در مناطق عملیاتی بسیار بسیار والا ومثمر ثمر بود واکنون با موی سفید وتن رنجور و چهره ای تکیده وشکسته هر روز خدا باید تحمل کثیف ترین الفاظ وناشایست ترین حرکات از این افراد باشیم ..آیا واقعیت غیر از این است که می دانند حامی در این مملکت نداریم ؟؟ ای وای از این همه بی مهری ....بخدا جرمی نداریم جز اینکه جوانی خود را پیشکش این خاک پاک کردیم خدا شاهد است ... اما اکنون سر بزیرمان می کنند وچنان با تحکم وتمسخر روزگارمان راسیاه می کنند که فقط خدا عالم است ... فقط خدا ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi