شناسه خبر : 38151
دوشنبه 27 مهر 1394 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی فضا برای پدرو مادرشهدا درکنارعزیزانشان تنگ می شود!

اگر بخواهند می توانند جلوگیری کنند. نمی خواهند. پسر من مگر برای چه شهید شد؟ برای همین ناموس و وطن شهید شد.

فاش نیوز -  از قدیم گفته‌اند «حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد» اما ظاهرا" متولی یا متولیان این امام زادگان که امام(ره) در وصفشان فرمود «شهدا امامزادگانِ عشق‌اند که مزارشان زیارتگاهِ اهلِ یقین است» اولویتشان با اولویت شهدا فرق می کند.!

انتظار این است که وقتی وارد یک مکان زیارتی می شویم، از بدو ورود تا هنگام زیارت و بازدید از مکان های مختلف آن زیارتگاه با صحنه ها و افرادی روبرو شویم که تناسبی با آن مکان مقدس داشته باشند.

امام (ره) گفته بودند که مزار شهدا زیارتگاه اهل یقین است؛ و این اتفاق افتاده و روزهای پنج شنبه و جمعه این مکان به محلی برای زیارت عارفان و وعاشقان و دلدادگان تبدیل شده است. اما افسوس و صد افسوس که صحنه هایی هم در این مکان مشاهده می شود که هیچ سنخیتی با مرام و مسلک شهدا و زائران آنان ندارد

از قدیم گفته‌اند «حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد» اما ظاهرا" متولی یا متولیان این امام زادگان که امام(ره) در وصفشان فرمود «شهدا امامزادگانِ عشق‌اند که مزارشان زیارتگاهِ اهلِ یقین است» اولویتشان با اولویت شهدا فرق می کند! با نگاهی گذرا به وصایای غالب شهدای عزیزمان، می توان به تأکید آنها بر حفظ و حرمت حجاب بوضوح پی برد. چه اینکه در کشوری زندگی می کنیم که حجاب اسلامی باید سرلوحه همه بانوان و دختران باشد. ما مفتخریم، پیرو دینی هستیم که پیامبر بزرگوارش که درود خدا بر ایشان باد ، در مورد حجاب می فرمایند: یکی از گروهی که وارد جهنم می شوند زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان ، خود را آرایش و زینت می کنند .« کنزالعمال ، ج 16 ، ص 383 » . ما مفتخریم پیرو مکتبی هستیم که رعایت حجاب در آن تأکید ائمه هدی علیهم السلام است. پس  براستی ما را چه شده است که اینگونه خود را از این نعمت و این زینت روحانی و معنوی محروم کرده ایم؟ چرا فرمایشات پیامبر خدا (ص) را نادیده می انگاریم و دست به اعمال ناصواب می زنیم؟ بد نیست به حدیتی از رسول اکرم توجه کنیم، آنجا که می فرمایند : زنی که برای حفظ غیرت ، استقامت ورزید و برای خدا وظیفه خود را به خوبی انجام داد ، خداوند پاداش شهید را به او خواهد داد. (نوادر راوندی ، ص 37 / بحار ، جلد 103 ، ص 250 ).

 پس ای خواهرانی که پاداش شهید را می طلبید، در محضر شهدا مراقب خود باشید. .امید آنکه به خود آییم و ازخواب غفلت بیدار شویم و فریب دسیسه ها و نقشه های پلید دشمنان اسلام را نخوریم که مرتبا"به هر وسیله ای برالقاء بی حجابی و بی بندو باری زنان و دختران پاک دامن ما درجامعه ، تبلیغ می کنند.

درقطعات بهشت زهرا(س) پای درد دل  زائرینی رفتیم، تا در این باره نظرشان را جویا شویم.

غلام همرنگ پدر "شهید مجید همرنگ" که دل پری از مسئولان دارد می‌گوید : از وضعیت بدحجابی در قطعه شهدا خیلی ناراحتیم و همیشه هم تذکر داده ایم. البته به برخی تذکر می دهیم. هر چند بی فایده است چون گوش نمی دهند. از سازمان بهشت زهرا انتظار داریم جلوی این کار را بگیرد. اگر شل نمی گرفتند اینطور نمی شد. پارسال یک روز آقای خامنه ای گفتند که جلوی بی حجابی ها را بگیرید. من که با تاکسی کار می کنم آن روز کلی کار کردم چون بی حجاب‌ها می‌آمدند تو ماشین من و می گفتند فقط برو. اما متاسفانه فقط آن یک روز این طور بود. اگر سخت بگیرند همه چیز درست می شود. شب قدر کنار مزار پسر من ، یک دختر سرش را گذاشته بود روی زانوی پسری و با هم خوش و بش می کردند. بعد که من را دیدند رفتند. اگر بخواهند می توانند جلوگیری کنند. نمی خواهند. پسر من مگر برای چه شهید شد؟ برای همین ناموس و وطن شهید شد. پسر من وقتی مرخصی می آمد خیلی کم غذا می خورد. وقتی وضو می گرفت انگشتان دستش را بسته نگه می داشت تا اسراف نشود. آن وقت این طور دارند به آنها بی احترامی می کنند. پسر من زمان شاه را دیده بود می خواست دوباره مانند زمان شاه نشود که برخی زنان لخت و بی حجاب بیرون می آمدند

.

پدر شهید" اصغر کلهری" نیز از مسئولان خیلی دلخور بود. می گفت: اتوبوس هایی که به خانواده شهدا داده بودند برای آمدن به مزار شهدا، الان دو سال است گرفته اند و می گویند بودجه نداریم. حالا شما انتظار دارید من به بدحجاب هایی که می گویند شما قدیمی هستید و فردا می خواهید بمیرید تذکر بدهم؟ یک جانباز رفته از شهر کاروان ماشین گرفته و دو هفته ای یک بار خانواده شهدا را می آورد اینجا. خیلی از پدر و مادران شهدا از دنیا رفته اند ما هم که مانده ایم توانایی نداریم خودمان بیاییم. می گویند زن بی حجاب را از یک مو آویزان می کنند. اینها تمام مویشان را بیرون می گذارند تا از تمام موها آویزان شوند که دردشان نگیرد!

وقتی جلوتر رفتیم تا نظر مادر" شهید مجید همرنگ "را هم بپرسیم آهی کشید و گفت: دلم خیلی از وضعیت بدحجابی پر است. شهدا رفتند دین بماند. کسی آنها را مجبور نکرد به جبهه بروند. خودشان خواستند بروند. زن و بچه شان را رها کردند و رفتند. حالا ما دلمان نمی خواهد مملکت به این شکل باشد. باید امام زمان(عج) بیاید تا وضعیت درست شود. تذکر هم نمی توانم بدهم چون می ترسم یکدفعه بپرند به ما. ما هم پیر هستیم و حال نداریم ، می افتیم اینجا. باید یک مأموری بگذارند و جلویشان را بگیرد تا حداقل به اینجا نیایند. وقتی اینجا می بینمشان قلبم می گیرد. پسر من یک سال که به جبهه رفت مجرد بود، پنج سال دیگر هم زن و بچه داشت و به جبهه رفت. نمی توانم این وضعیت را تحمل کنم

.

 علی عباسپور، جانبازی که دو پا و یک دست خود را در مهران ، عملیات کربلای یک جا گذاشته در ایستگاه صلواتی گردان انصارالرسول دیدیم و نظر او را هم پرسیدیم. این جانباز ویلچرنشین می گوید: مسئولانی که متولی امر هستند مانند حوزه های علمیه، وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات اسلامی به امر بدحجابی کم توجهی می کنند. یک عده هم تصور می کنم با خودشان لجبازی می کنند. عده ای که ذاتا" اینگونه بود ه اند، عده ای هم دیدند که مورد بی توجهی قرار گرفته اند اینطور در ملاءعام ظاهر می شوند. فرهنگ سازی نکردیم. بین باحجاب و بدحجاب در جامعه هیچ تفاوتی قائل نشده ایم. وقتی یک خانم باحجاب وارد اداره یا بانک می شود آنقدر که باید مورد احترام قرار نمی گیرد بلکه بیشتر به بدحجاب ها توجه می شود و کارشان را راه می اندازند. باید الگوسازی شود.  مثلا" در مترو بگویند به خانم هایی که باحجابند بلیط با ده درصد تخفیف داده می شود. در قطعه شهدا هم به نظر من امثال من که ویلچری هستیم یا پدر و مادران شهدا و در کل کسانی که پیشکسوت هستند امر به معروف کنند؛ البته به شکل قشنگش. نه اینکه زور بگویند. ما هر جا زور گفته ایم برعکس شده. به آنها بگوییم این جوانهایی که الان در این قطعه دفن هستند برای حجاب و این مسائل رفته اند

.

از یک خانم بدحجاب که برای گرفتن حاجت خود به قطعه شهدا آمده بود نیز خواستیم نظرش را در این باره بگوید. البته احتمال می دادیم از سئوالمان دلخور شود ولی وقتی از او پرسیدیم به نظر شما درست است که برخی با پوشش نامناسب در این مکان رفت وآمد کنند گفت: درست که نیست. من هم یک جورایی عادت کرده ام. قبلا" این جوری نبودم. وضعیت زندگی و مشکلاتی که داشتم بی خیالم کرد. من آدمی بودم که حتی نماز شب می خواندم. من آنقدر به خدا نزدیک بودم که شبی که خواستم به کربلا بروم مادرم گفت یک نور سبز آمد کنارت چهار پنج ثانیه بود بعد از نورگیر رفت! البته الان هم موءمن هستم ولی قبلا" خیلی بهتر بودم. الان ظاهرم عوض شده است

.

این خانم که بر سر مزار شهید غفور مومن زاده در قطعه 29 نشسته بود و معتقد بود این شهید خیلی مشکل گشاست و حاجتش را پارسال داده، تاکید داشت: به نظر من حجاب باید از ریشه درست شود. الان هم من حجابم را درست کنم فردا دیگران را می بینم و دلم می خواهد من هم طور دیگری لباس بپوشم. همه باید یکرنگ شوند. وگرنه همدیگر را که می بینیم تحریک می شویم که ما هم لباس و حجابمان را تغییر دهیم. وظیفه مردم است که رعایت کنند ولی در درجه اول وظیفه دولت است. الان خیابان های ما شده سالن مد. الان اصلا" جلوگیری نمی شود و با بلوز شلوار بیرون می آیند.

نظر"مجتبی زارعی" را نیز که سالهای زیادی است در قطعه شهدا خادم زائران شهداست پرسیدیم. او معتقد است وقتی امر به معروف کم شود بدحجابی هم زیاد می شود. همه از ترس اینکه اتفاقی برایشان بیفتد و کسی به آنها چیزی بگوید جرأت امر به معروف کردن ندارند. مسئولین سازمان بهشت زهرا(س) نیز خودشان از این وضعیت باخبرند ولی متاسفانه اقدامی نمی کنند. به نظر من این کار وظیفه سازمان بهشت زهرا نیست چون کار این سازمان چیز دیگری است. وظیفه خود مردم است که امر به معروف کنند.

اما معضلات مکان مقدس بهشت زهرا (س) ومزارشهیدان گلگون کفن به همین ها خلاصه نمی شود. حضور افراد معتاد و کارتن خواب و متکدیان ، دیگر مواردیست که باعث وهن این مکان مقدس است. تصاویر و موارد منتشرشده تنها بخشی و البته بخش قابل تحمل تر قضیه به خاطر رعایت شأن این زمین آسمانی بود که درمعرض دید کاربران قرار گرفت. وگرنه متأسفانه فضا دردآورتر از این حرف هاست که مبأسفانه بنیاد شهید ، خانه شهید و مدیریت بهشت زهرا سلام الله علیها گویی درخواب غفلت بسر می برند.

البته درباره مسائل ومشکلات دیگر ماننذ مناسب سازی و بی نظمی ها از طرفی و عدم استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی این مکان مقدس ،که به خودی خود می تواند تعالی بخش و تطهیرکننده بسیاری از پلیدی ها باشد نیز جای بحث دارد که ان شاالله به آنها خواهیم پرداخت.








 
کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
وووووو وی ... پ چتونه فاش نیوز ????
ول کن بابا ... .. اینا رو هم شهدا دعوت کردن ??? یه کم صبر کنید درست میشن ..
کی ??? وقت گل نی .... والله !!
گلم یه چیز بگم ... شما استعداد آدم سازی ندارید ???
من دیدم بعضی تا دم اذان صبح با طرف بحثثثثثثثث می کنند ....اصلا نیازی نیست شریک زندگی آدم بفهمه چکار می کنی تا اذان صبح ... چون ثوابش بیشتر ..این که چیزی نیست 24 ساعتش خبر دارم ... بدبخت از حق زن و بچه شم می گذره تا آدم درست کنه .... ... حواست باشه این چت نیست ... بحثه تا درست بشن ... نکنه تو دم و دستگاه جوونا رو راه نمی دی ?? همین میشه که درکشون نمی کنی واسشتون گزارش جور کردی ??? منم اولش حالیم نبود این آخر عمری فهمیدم باید با این افراد ازدواج کرد... باید وقت بی وقت باهاشون آنلاين بود ... باید حرف زن و بچه بهشون بگییییییی.. تا درست بشن ... خاک بر سر من که از اول زود گفتم درستم .. نیازی نیست برای من وقت بگذارید ... این شد که حق و حقوق شرعی و قانونی منو هم فدای اینا کردن تا اینا رو درست کنن.
فدای سرشون ... حقشون. ...... نوش جونشون .... شهدا منو نمی خواستن ... ! اینکه
طرفم راست راست میگه خدا منو آورده ... تو چشمم ذل می زنن که شهدا آوردن ... پس چی میگی تو ! شهدا راضيند ...من و تو را سننه???
ای خدا ای خدا .... تف تو روی آدمهایی که از این شیوه های کثیف برای آدم سازی استفاده می کنند ... ادعاست دیگه اینم یه ادعاست ... همه جورش دیدم اینم روش ... امام زمان کی میای دارم ز دین در میام????
خدا منو بکش !! دیگه ... تف تو روشون که بخاطر ... چی راضی به مرگم شدم !
پدرشهید دردت بخوره تو سرم ... پسر تو برای خاطر من شهید شد که جامعه اونقدر امن بشه 20 سال دزدکی در راه زنده نگه داشتن یاد و نام پسر تو تلاش کنم .. به امید اینکه یه جایی شهیدت به من کمک کنه از این ترس برملا شدن کجا میرم و میام رها بشم ...
یعنی اگه آقام می فهمید .. زنده زنده خاکم می کرد .. خب اون وقت چی شد ! آقام تعصب شدید داشت ... فکرش هم خودشو گرفتار کرد هم ما رو ... امان از دوست بی لیاقت !
پسرت دست منو گرفت .. عین یه خانم به تمام معنا رسوند جایی که حقم بود .. ...

بذار بگم خواهرم کجا رسید ???
تازه یه خواهرم یه کتابچه برای اون همرزم پسرت که شهید شده بود درست کرد که خانواده شهید یه چادر سفید عروس بهش دادن و گفتند بعد سی سال ما عروس خودمونو شناختیم ... این جوری گلم .. !!عزیز دلم ببین از کی توقع داری ??? خواهرم میگه منو با این چادر خاک کنید ...
حالا ببین دل من چقدر پره که همرزمان پسرت چه پوستی از ما دارن می کنند و بقیه مومن ای آبرو دار در سکوت به سر می برن ...
حالا ببین کدوم بدتره ??? کوفت بکنه این اشکم.... .اگه گذاشت دو کلمه حرف برات بنویسم ... نمی شه الان گوشیم خراب میشه ... خداحافظ ...
عبرت نیوز: سخنان اخیر مقام معظم رهبری پیرامون حجاب در بسیاری رسانه ها انعکاس پیدا کرد...
البته توجیه نمیکنم . مخصوصا اون عکس که ۴ تایی گرفتن خیلی بی عفتیه
گزارش بی معنی ای بود!!!! هرکس جوابگوی اعمال خودشه بازم اینا یه رنگن نه مثل اون هزار رنگا که به اسم دین واخلاق چه بلائی سر دین واخلاق مردم در اوردند نمونه بسیارند خاوریها مرتضی رفیق دوستها بابک زنجانیها و و و ووووووووووووووو ها !!!!!!!!!!!!!!! اصلا عکاس شما چرا این عکسارو گرفته کاش اون نگاه نمیکرد! کاش اون گزارشگر شما پای صحبتها و درد و دلای جونای این تیپی هم میشست و حرفاشونو برامون گزارش میکرد.!!!
آهان فاش نیوز شاهد از غیب رسید ... این یکیشه ؟ خودش با این نظر نادرستش درباره دین سم مهلکه برای وجود مقدس دین اون وقت عیب دیگران را می گیره ؟؟
یعنی چی هر کی جوابگوی کار خودشه ؟ ؟اسمتو گذاشتی رزمنده دفاع مقدس ! واقعا که ؟؟
اگر این نظر درست بود امام رنج ۱۵سال تبعید را به جان نمی خرید بعدم شاهد آن همه رنج و داغ نمی شد .. چشماشو می بست به کار خودش رسیدگی می کرد .

سلام. شما مسائل رو با هم قاطی نکن عزیزم. این که گفتی درجامعه دزدی و دین داران ریایی و سوء استفاده ها از بیت المال و دین و مذهب و این ها هست که همیشه هم بودن وکم وبیش خواهد بود حرف تازه ای نیست و این که این مسائل و چه چیزهای دیگری هم باعث دین گریزی افراد و جوانان می شود هم درجای خودش ، اما نه کار وما ریشه یابیست و نه تخصص ما و هرکسی را بهرکاری ساختند. این حرف ها چه ربطی به هم دارد؟ مثل این می ماند که دزدی بیاید خانه شما و شما بجای دفاع از خودتان ودفع شر، یک گروه تحقیق تشکیل بدهی و به ریشه یابی نیت و انگیزه وعلت کاراو بپردازی!
مگرمی شود این بی اخلاقی ها را آن هم برسرمزارشهدا دید و به فکرنبود"؟ ما هم که نگفته که این ها را اعدام کنند. این گزارش درصدد همین است که باید اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
خطاب به مسئولین :
شما را چه شده؟ روزی ظاهراً یک زن وشوهر را در خیابان می گیرید و از آنها درخواست سند ازدواج می کنید ! روزی از یک تذکر خیلی عادی و یادآوری معمولی ابا دارید ! واقعاً چه تصوری از مردم دارید ؟ آیا نمی فهمند که همان فردی که کروات دیپلمات را با قیچی می برید ! همان فردی است که از آن زن و شوهر در خیابان سند ازدواج می طلبد ! و صد البته همان فرد و گروه است که اشخاصی را اجیر می کند که با وضع زشت و زننده فضاهای قدسی مانند مزار شهداء را ارزش ردایی کنند ؟
بیش از 20 سال است که دارم این نکته تذکر می دهم : «گروهی از این افراد بد حجاب فقط بر اثر عدم آگاهی بد حجاب هستند و با یک تذکر حجابشان را درست می کنند ؛ ولی تعدادی دیگر مأموریت دارند که حرمت شکنی را عادی جلوه دهند و ... دشمن همیشه به شکل مأمور مستقیم برای کسب اطلاعات و تخریب و بمب گذاری ، جاسوس را اجیر نمی کند .... گاهی بعضی را اجیر می نماید فقط به قصد ضربه زدن به عفت عمومی از طریق اشاعه بدحجابی و فساد ، گروهی را برای بد رانندگی کردن و تخریب امنیت عمومی ، گروهی را برای ایجاد فساد اقتصادی و حتی گروهی را برای فساد آشکار مدیریتی و به قصد بدبین نمودن مردم به انقلاب و نظام و.... »
وگرنه :
1- فضاهای به اصطلاح فرهنگی ورزشی یا تله کابین و ... برای اظهار بد حجابی کافی نیست ؟ که اصرار دارند فضای معطر به عطر شهیدان و مزار شهداء را آلوده کنند ؟
2- یعنی واقعاً هیچکس نیست که با این رانندگان متخلّف و تهدید کننده امنیت ملّی برخورد کند ؟ ......
3- آیا مسئولین نمی دانند که زن و شوهر رسمی و قانونی نمی توانند هر حرکتی را در بازار و خیابان از خود بروز دهند ؟ چرا بعضی اصرار دارند محیط به ظاهر عاشقانه خلوت را در جلوت و انظار بروز دهند ؟؟؟؟؟.....
4- آیا واقعاً این همه فساد مدیریت قابل کنترول نیست ؟
5- چرا به محض اینکه مسئولی روش مردم داری را پیش گرفت ، باید به بهانه های واهی خلع ید شود ؟
6- یعنی مسئولین نمی دانند و یا نمی دانستند که : «فرد دارای تابعیت دوگانه است ، حتماً جاسوس است ؟ حتّی اگر خلافش ثابت شود ؟!!!! آیا قضیه استفاده از افراد با تابعیت دوگانه در پست های مدیریتی کلان آنهم در پست های کلیدی اقتصادی بودار نیست؟ »
7- آیا .... و آیا و آیا .....
آقای شکو هنده خیلی سر خوشیا . خوبه یکی بیاد بالا سر قبر ائمه و یارانش قر بده و مانکن تیپ لباس بشه دادا.. خوبه یکی بیاد بالا سر قبر پدر مادرمون ارکستر تنبک ممد خردادیان راه بندازه شروع کنن به عکس یادگاری گرفتن خوبه دادا . خدا وکیلی یه چیزی خواستی بگیا ولی نگرفت ...شما راچه میشود خوبه ولی مبحث در مورد قبور شهدا و امواته که فقط در آنجا تلاوت کلام اله مجید سوره یاسین و غیره ست نه قرتی بازی ؛ اینا رو اگه ولشون کنی با... همونجا عکس یادگاری میگیرن میفرستن واسه شبکه من وتو پلاس گرفتی مطلبو .... اگه بیشتر بازش کنم بوی تعفن گفتگوی تمدنها به مشامت میرسه ؛؛ ؛؛ شکوهمند جان نظرت هر چند برا خودت محترم و باز سازی بنیادینه ولی سیل که بیاد نوازد و پیرزن و مطبخ نمیشناسه همه رو با خودش میبره و فقط کسایی که شنا بلدن جون بدر میبرن و سر بلندن گرفتی مطلبو دادا ..... جماعتی تویه همین تهرون روزی پونصد هزار تومن نفری میگرن تا ساپورتای رنگی و مانکنسیم بشن و برن فحشا رو گسترش بدن .آخر شبم میرن توی یکی ازاین پارتیها و ...اره میدن تو هوا حالا اون هوا و مسمومیتش داره تمام ایرونو میگره شامل بچه ها و نوه های ما هم میشه .... فقط بپاید بپاید سفره نون حلالو از زیر دستتون نکشن که وا مصیبتا ...والسلام .
دوست عزیز : لطفا مقداری هم تاریخ رو بخونی بد نیست امام خدا بیامرز برای دفاع از حق وحقوق مردم ومبارزه با یک نظام وابسته به اجنبی رنج پانزده سال تبعید رو تحمل کرد .دوم هرکس رو از اعمال و رفتار خودش سوال میکنند واینراهم بدان اون افرادی که با نام دین و اخلاق موجبات به فسادکشاندن جوانان وجامعه رو فراهم میکنند بسیار سختر از اینگونه جو ونا خواهد بود چرا که اینها در نهایت به خودشون لطمه میزنند ولی وای بر احوال انانی که به اسم دین واخلاق چه بلا هائی سر جوانان و مردم اوردند !!! راسنی تا بحال فکر کردی چرا صفهای نماز در مساجد ودیگر مکانهای مذهبی از حضور جوانان تقریبا خالی میباشد وپیرمردائی مثل منو شما بیشتر حضور دارند!!تا بحال به این فکر کردی چرا جوانان وعده ای از مردم جامعه دین گریز شدند؟!!! لطفا افراط را از ذهن خود دور کنید مقداری با واقعیات جامعه ومردم فکر کنید.در جائی خوندم که جالب نوشته بود دلهای پاک گناه نمیکنند سادگی میکنند لطفا کمی تامل.مچکرم. راستی وقتی یه دزد به خانه ومحله شما بقصد غارت وتجاوزوارد میشه باید ایستاد وتماشا کرد ؟ بله بنده هم به مثل دیگر رزمنگان برا دفاع از زن وبچه های مردم کشورم جلوی متجاوزین ایستادم ودفاع کردم وبه این شجاعت خود ودیگر رزمندگان افتخار میکنم.
چشم ... خواستم از امسال شیمی بخونم .. پشیمان شدم .. حالا در آزمون بعدی تاریخ رو انتخاب می کنم ؟




مدیر سایت محترم .. لطفا فرصتی بدهید من باید با شما مشورت کنم . فردا خوبه ... ؟؟؟
سلام ، خدا مرگ بر خانواده هایی بدهد که اجازه میدنند بچه هاشون برای خواندن فاتحه بر سر قبور آنهایی که اولا بخاطر ناموس و دین خومشونو فدا کردند و الان این بی پدر و مادرها چنین وضع و بی حجاب ی رو رونق میدنند، این قشرجامعه مثال ترویج آئین غرب و یاران شیطانند ، بخدا خجالت داره ، حیاءتان کجارفته ،مرگ بر بی حجابان باد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi