شناسه خبر : 109804
دوشنبه 27 فروردين 1403 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در خـط مقـدم آزادی

یادبود شهدای خانواده هنیه
 
فاش نیوز - اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خط مقدم آزادی قدس و مبارزه با اسرائیل قرار دارد. او بارها اسارت در چنگال صهیونیست‌ها و ترور ناکام را پشت سر گذاشته و تاکنون حدود 60 نفر از خانواده‌اش به شهادت رسیده‌اند.  
هنیه کیست؟
اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه ملقب به ابو عبدالسلام، در 23 مه سال 1963 در اردوگاه آوارگان فلسطینی الشاطئ در غزه دیده به جهان گشود. خانواده وی به زور از روستای جوره در عسقلان واقع در اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین کوچ داده شده بودند. وی در سال 2009 مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه اسلامی در شهر غزه دریافت کرد و متأهل و دارای 13 فرزند است.
رژیم صهیونیستی اولین بار در سال 1987 و پس از شعله‌ور شدن آتش انتفاضه نخست فلسطین، هنیه را بازداشت کرد و 18 روز در زندان بود. وی دومین بار در سال 1988 به مدت 6 ماه به صورت بازداشت اداری زندانی شد. هنیه در سال 1989 نیز به اتهام عضویت در حماس بازداشت و روانه زندان شد و 3 سال در حبس بود و سپس به همراه 415 نفر از رهبران فلسطینی و به ویژه رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به مرج الزهور لبنان تبعید شد و پس از یک سال به غزه بازگشت.
اسماعیل هنیه در تاریخ 6 سپتامبر سال 2003 در معرض عملیات ترور قرار گرفت و رژیم صهیونیستی سعی داشت وی را هم همراه شیخ احمد یاسین ترور کند. هیئت همراه هنیه در تاریخ 20 اکتبر سال 2006 و در جریان ناآرامی‌های نوار غزه هدف تیراندازی قرار گرفت و یکی از همراهانش به شهادت رسید. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه تابستان سال 2014 منزل هنیه را در اردوگاه شاطئ بمباران کردند.
اسماعیل هنیه مکرراً به دیدار با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و رهبر جبهه مقاومت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نایل گردیده است که آخرین آنها در 7 فروردین 1403 بوده است. در این دیدار، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تأکید نمودند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتاً به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است. آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.
یادی از شهدای خانواده هنیه
یادی می‌نماییم از شهدای خانواده هنیه و دستاوردهای خون شهدای هنیه و شهدای غزه از دیدگاه جهانیان را تبیین می‌نماییم. 
شهدای عید سعید فطر
22 فروردین 1403 مصادف با عید سعید فطر، در حمله هوائی اشغالگران صهیونیست به اردوگاه الشاطئ در غزه خودروی حامل فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مورد اصابت قرار گرفت و سه فرزند اسماعیل هنیه به همراه سه نوه وی به شهادت رسیدند.
اسامی شهدا به این شرح اعلام شده است:
حازم اسماعیل هنیه و دخترش آمال.
امیر اسماعیل هنیه و پسرش خالد و دخترش رزان.
محمد اسماعیل هنیه.
با این خون‌ها، آینده و آزادی را 
برای فلسطین و امت اسلام می‌سازیم
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به این جنایت اشغالگران گفت: خدا را به خاطر افتخاری که با شهادت سه نفر از فرزندانم و برخی نوه‌هایم نصیبم کرد، شکر می‌کنم.
وی خاطر نشان کرد: با این دردها و خون‌ها، آینده و آزادی را برای ملت و مسئله فلسطین و امت اسلام می‌سازیم.
هنیه در ادامه گفت: فرزندانم همانند دیگر مردم ما در نوار غزه باقی ماندند و آنجا را ترک نکردند. همه خانواده‌های غزه از جمله من با خون فرزندانشان بهای سنگینی پرداخت کردند.
وی تصریح کرد تاکنون حدود 60 نفر از خانواده ما به شهادت رسیده‌اند و هیچ فرقی میان آنها و دیگر قشرهای مردم ما وجود ندارد.
هنیه تأکید کرد: به اشغالگران می‌گوییم این خون‌ها تنها سبب افزایش ثبات قدم ما بر روی اصول و چنگ زدن به سرزمین‌مان خواهد شد.
وی گفت: دشمن هرگز قادر به تحقق اهداف خود و از بین بردن مقاومت نخواهد شد.
رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: آنچه دشمن نتوانست با کشتار و ویرانی و نسل‌کشی به دست آورد، هرگز قادر به کسب آن در مذاکرات نخواهد شد.
ام عبدالسلام، همسر اسماعیل هنیه چند روز مانده به عید فطر بر اثر بیماری در بیمارستان بستری بود و هنیه یک روز پس از شهادت فرزندان و نوه‌های‌شان به ملاقات همسرش رفت و خبر شهادت فرزندان و نوه‌ها را به اطلاعش رساند. همسر هنیه پس از شنیدن این خبر، شکر خدا را به جا آورد، وضو گرفت و دو رکعت نماز شکر به جا آورد.
تصاویری از لحظاتی پس از باخبر کردن همسر هنیه از شهادت فرزندانش منتشر شده است که در آن هنیه و همسرش با لبخند دو انگشت‌شان را با علامت پیروزی به سمت دوربین گرفته‌اند که این تصویر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته 
است.
ام عبدالسلام علاوه ‌بر فرزندان شهید خانواده، قبلاً با دو نوه و یکی از برادران، همسر برادر و همین‌طور نوه‌های برادر دیگرش که به شهادت رسیده بودند وداع کرده بود.
خون‌های پاک ریخته شده 
ملت فلسطین و مقاومت را غیورتر و مقاوم‌تر می‌کند
جنبش مقاومت اسلامی حماس در پی ترور فرزندان و نوه‌های هنیه تأکید کرد: ترور رهبران این جنبش و فرزندان و خانواده‌های آنان، اقدامی بزدلانه و تلاشی نافرجام از سوی دشمن شکست خورده در میدان نبرد رو در رو است.
این جنبش در ادامه آورد: این جنایت هرگز نمی‌تواند اراده و پایداری ملت بزرگ فلسطین در نوار غزه را در هم شکند، بلکه عزم آنان را برای ادامه نبرد تا بیرون راندن اشغالگران و تحقق خواسته‌های ملت اعم از آزادی و بازگشت جزم‌تر خواهد کرد.
در بیانیه جنبش حماس آمده است: دشمن گمان می‌کند که بمباران‌های وحشیانه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه دستاوردی برای چانه‌زنی در جریان مذاکرات پس از شکست مفتضحانه در تحقق اهدافش است، با این تصورات باطل راه به جایی نمی‌برد زیرا خون‌های پاک ریخته شده، فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها، ملت فلسطین و مقاومت را علیه دشمن غیورتر و مقاوم‌تر می‌کند و عزم مجاهدان را در این سرزمین برای بیرون راندن اشغالگران و نابودی این رژیم جزم‌تر می‌کند.
رهبران مقاومت در خط مقدم آزادسازی قدس شریف
دکتر سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهور در مکالمه تلفنی با آقای اسماعیل هنیه ضمن تسلیت شهادت فرزندان و نوه‌های وی در پی حمله رژیم سفاک صهیونیستی به اردوگاه الشاطئ غزه، این جنایت را موجب عیان‌تر شدن خوی وحشی‌گری و کودک‌کشی این رژیم و نشانه عجز، درماندگی و ناکامی صهیونیست‌ها در رویارویی با جبهه مقاومت عنوان کرد و افزود: مدعیان حقوق بشر با سکوت و حمایت‌های ناجوانمردانه خود از چنین جنایاتی، شریک جرم این رژیم منفور هستند.
دکتر رئیسی ضمن تجلیل از صبر و فداکاری رئیس دفتر سیاسی حماس در این مصیبت دردناک، با بیان اینکه رهبران مقاومت با این جانفشانی‌ها همراه با ملت خود در خط مقدم آزادسازی قدس شریف قرار دارند، از درگاه خدای متعال برای این شهیدان علو درجات و برای ملت فلسطین ثبات قدم در مسیر نورانی مقاومت و آرمان والای آزادی قدس شریف مسئلت کرد.
اسماعیل هنیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اینکه با این خون‌ها امید، آینده و آزادی را برای ملت، آرمان و امت خود می‌سازیم، تصریح کرد: دشمن جنایتکار صهیونیستی تصور می‌کند با هدف قرار دادن فرزندان رهبران مقاومت می‌تواند در عزم و اراده ما و ملت ما خلل ایجاد کند، در حالی‌که این خون‌ها ما را در مسیر مقاومت استوارتر می‌کند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با بیان اینکه ما در مسیر آزادسازی قدس شریف و مسجدالاقصی نه تردید خواهیم کرد و نه عقب‌نشینی، تأکید کرد: خون فرزندان و نوه‌هایم فدای آزادی قدس شریف و مسجدالاقصی.
این فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها 
شکست و اضمحلال رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید
در پیام تسلیت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آقای اسماعیل هنیه آمده است:
«شهادت فرزندان برومند جنابعالی توسط شقی‌ترین جنایتکاران روی زمین، در روز عید سعید فطر در باریکه خونین اما افتخارآمیز غزه، برای آن شهیدان والامقام موجب سعادت و عزت ابدی، برای جنابعالی و خانواده محترم‌تان موجب فخر و سرافرازی، برای ملت فلسطین زمینه‌ساز یاری و نصرت الهی و برای جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها موجب سرافکندگی، شکست، ذلت و ننگ ابدی است.
بی‌تردید این فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها، بر عزم و ایمان آهنین ملت فلسطین در ایستادگی و مقاومت برای آزادی فلسطین عزیز خواهد افزود و شکست و اضمحلال محتوم رژیم بی‌بنیاد صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید.»
صداقت بزرگ تاریخی
فهمی هویدی نویسنده و تحلیلگر سرشناس مصری در واکنش به شهادت فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه نوشت: رهبران مقاومت با این مناسبت دردناک، بار دیگر با ملت خود با خون و جان تجدید میثاق کردند. برادرم ابو العبد(هنیه) این صداقت بزرگ تاریخی را به تو تبریک می‌گویم.
مدیرکل بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه «IHH» خاطرنشان نمود: برادر اسماعیل هنیه با این صبر و فداکاری به یک نماد و الگوی جهانی تبدیل شد و نقشه‌های اشغالگران علیه او شکست و سرانجامی بد را برای آنان به همراه خواهد داشت.
سخنگوی انصار‌الله یمن در بیانیه‌ای گفت: جانفشانی‌های برادر اسماعیل هنیه موجب تقویت هرچه بیشتر پایداری ملت و مقاومت فلسطین خواهد شد.
شهدای خانواده هنیه، پیشتاز در طوفان الاقصی
25 مهر 1402 نیز درست در نخستین روزهای پس از شروع طوفان الاقصی، چهارده عضو خانواده اسماعیل هنیه از جمله پسر اسماعیل هنیه بر اثر بمباران خانه وی در محله شیخ رضوان در شهر غزه به شهادت رسیدند.
بنابراین می‌توان گفت که شهدای هنیه در خط مقدم نبرد الاقصی و آزادی قدس قرار دارند. 
اهمیت و دستاوردهای خون شهدای خانواده هنیه 
و شهدای فلسطین
گزیده‌ای از اظهارنظرهای شخصیت‌های مختلف در جهان اسلام پس از شهادت اخیرِ فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه در مورد اهمیت و دستاوردهای خون شهدای خانواده هنیه و شهدای فلسطین را نقل می‌نماییم:
اوج شکست میدانی اسرائیل 
- هدف قرار دادن اعضای خانواده اسماعیل هنیه نشان‌دهنده اوج شکست میدانی اسرائیل است.
- این عملیات ناجوانمردانه بیانگر آن است که دشمن صهیونیستی در پی شکست میدانی در دستیابی به اهداف خود دچار سردرگمی شده و به دنبال آن است که تیرهای کینه‌توزانه خود را به سمت انتقام از فرزندان مجاهدین مقاومت و خانواده‌های آنها نشانه بگیرد.
- رژیم جنایتکار صهیونیستی با این اقدامات روز به روز انزوای خود در سطح بین‌الملل و در افکار عمومی را تسریع می‌نماید و به دلیل شکست‌های متعدد در میدان نبرد که نشان از ضعف بیشتر و اذعان به شکست دارد، دست به چنین ترورهای ناجوانمردانه و قتل عام ملت مظلوم فلسطین و غزه می‌زند، هر چند خواب شوم در هم شکستن مقاومت مردم بزرگ و شجاع فلسطین را به گور خواهد برد.
تقویت راه بزرگ و ارزشمند مقاومت
- این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها راه بزرگ و ارزشمند مقاومت را تقویت خواهد کرد و هیچ عاملی نمی‌تواند بر اراده پولادین این فرماندهان و رزمندگان خدشه وارد نماید.
- هدف قرار دادن رهبران، فرماندهان، فرزندان و خانواده‌های رزمندگان مقاومت تنها باعث افزایش عزم و استواری ملت فلسطین و مقاومتِ آنها در پایبندی به حقوق مردم فلسطین تا شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد.
- این جانفشانی‌های بزرگ در کنار ساکنان غزه و کرانه باختری، استقامت و استواری ملت فلسطین را در قبال ظلم و استکبار اسرائیل بیشتر می‌کند.
مقاومت برای دفاع از فلسطینیان از فداکاری رهبران و فرزندانشان دریغ نمی‌کند
- آنچه رهبران مقاومت از خون خود، فرزندان و خانواده‌های‌شان تقدیم می‌کنند، تنها بخشی از جانفشانی‌های بزرگ ملت فلسطین است. مقاومت برای دفاع از فلسطینیان از فداکاری رهبران و فرزندانشان دریغ نمی‌کند.
- رهبران مقاومت و در رأس آنها اسماعیل هنیه نمونه بارزی از فداکاری و جانفشانی را به نمایش گذاشتند و خداوند قدرت و پیروزی را برایشان محقق خواهد کرد.
- خداوند این جایگاه والا را برای فرزندان اسماعیل هنیه مقرر نمود و این کرامت الهی و پیامی والا است که تأثیر بسزایی در تقویت پایداری ملت فلسطین خواهد داشت.
- دشمن چگونه می‌تواند ملتی را شکست دهد که رهبرانش این همه فداکاری و جانفشانی می‌کنند و در صف مقدم مبارزان خود ایستاده‌اند؟
- شهادت فرزندان اسماعیل هنیه نشانگر رهبری است که همراه ملت خود است و در خط مقدم جانفشانی و فداکاری قرار دارد و این بخشی از جانفشانی‌های بزرگ در نبرد آزادسازی همه‌جانبه و بخشی از مصیبت و سختی ملت عزیز فلسطین است که هنیه را الگوی خود در فداکاری و جانفشانی می‌داند.
- همه ملت فلسطین حتی رهبرانش بهای پیروزی را می‌پردازند.
- در حالی که پسر نتانیاهو به دلیل ترس از جنگ به آمریکا متواری شده است، فرزندان اسماعیل هنیه در خط مقدم جنگ به شهادت می‌رسند.
- دقت کنید. پسران هنیه در اردوگاه زندگی می‌کردند. بعد مزدوران اسرائیل سال‌ها در فضای مجازی می‌گفتند پسران هنیه در آمریکا و انگلیس کنار ساحل خوشگذرانی می‌کنند.
افشای چندین بارۀ چهره واقعیِ و سفاک رژیم کودک‌کش
- این جنایت بار دیگر چهره واقعی و سفاک رژیم کودک‌کش را بر جهانیان نمایان ساخت. رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت مظلوم فلسطین، با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را آشکار ساخت و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل ندارد.
- بی‌شک این جنایت خوی وحشی‌گری و کودک‌کشی این رژیم را عیان‌تر کرد و نشان داد برای نجات از باتلاق فروپاشی و پوشاندن عجز و درماندگی و ناکامی در رویارویی با جبهه مقاومت، در جنایت علیه بشریت به هیچ اصول انسانی و اخلاقی پایبند نیست.
روشن‌تر شدنِ راه آزادی قدس 
- شهادت مظلومانه فرزندان برومند و شجاع و نوه‌های عزیز و دلبندِ اسماعیل هنیه ترجمان شکست دشمن برابر صبر و مقاومت مردم مقاوم و تاریخ‌ساز غزه و فلسطین قهرمان 
است.
- بی‌شک باور و اراده‌ای که بر سر آرمان و عقیده استوار است و کوه‌ها را متلاشی می‌کند، تحت تاثیر این جنایات خدشه‌دار نخواهد شد، و در هم آمیختن خون‌های پاک مجاهدان مقاومت و مردم غزه و شهدای خاندان مکرم هنیه، ایمان رهبران حماس و ملت فلسطین را قوی‌تر و راه پیروزی بر دشمن صهیونیستی و آزادی قدس و مسجدالاقصی را روشن‌تر خواهد ساخت. 
|| کامران پورعباس
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi