شناسه خبر : 40377
دوشنبه 30 آذر 1394 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملکردبهداشت روانی بنیادشهید

رییس مرکز بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران عملکرد این مرکز را تشریح کرد.

محمد اسماعیل علیپور در بیست و یکمین سمینار معاونین بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور که از روز شنبه 28 آذرماه 94 به مدت دو روز در حال برگزاری است، پس از ارائه گزارش عملکرد این مرکز در سال 93 و 6 ماهه نخست 94 گفت: با توجه به اهمیت تاب آوری به عنوان مجموعه ای از مهارت های اثربخش، کتابچه تاب آوری در سال 93 تهیه و توزیع شد و مورد استقبال جامعه ایثارگری قرار گرفت.
وی با اشاره به همکاری با انجمن دفاع از قربانیان ترور و ارزیابی روانشناختی گروه منتخب و ارائه گزارش در سازمان ملل، گفت: بررسی میزان شیوع وضعیت اعتیاد در جامعه شاهد و ایثارگر از دیگر فعالیت های انجام شده در مرکز بهداشت روانی بنیاد است.
رییس مرکز بهداشت روانی بنیاد با اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 788 جانباز در طرح پایش سلامت عمومی ایثارگران شرکت کرده اند، گفت: برگزاری همایش برای روسای بیمارستان ها، برگزاری کلاس های آموزشی کارکنان، بازدید و ارزشیابی بیمارستان های روانپزشکی، شرکت در کنگره توانبخشی مبتنی بر خانواده، اعزام تیم های فوق تخصصی به یاسوج و برگزاری سمینار تخصصی سلامت خانواده توسط این مرکز انجام شده است.
علیپور افزود: اجرای طرح اثربخشی آموزشی تاب آوری و چاپ مجدد کتابچه تاب آوری به تعداد 5 هزار نسخه، انجام مسابقه نشاط، استانداردسازی و ارتقای بیمارستان های روانپزشکی، ایجاد مراکز روزانه برای جانبازان اعصاب و روان، برگزاری سمینار آموزشی سلامت خانواده، گسترش و توسعه بیمارستان روانپزشکی در کشور و تشکیل تیم های چند تخصصی در استان ها از برنامه های سال جاری مرکز بهداشت روانی است.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi