شناسه خبر : 48262
یکشنبه 17 مرداد 1395 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزندان شهدا از امتیارات برابر با جانباران ۵۰ درصد و بالاتر برخوردار شدند

رییس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش مقرر کرد فرزندان شهدا شاغل در این وزارتخانه از امتیاز برابر با جانبازان 50 درصد و بالاتر برخوردار شوند.

به موجب بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور، فرزندان شهدا از تمامی امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای جانبازان 50 درصد و بالاتر (با استثنا تسهیلات خودرو، حق پرستار و کاهش ساعت کاری) برخوردارند. 
برپایه این گزارش، در نامه محمدباقر نوبخت آمده است: فوق العاده موضوع ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از ابتدای سال جاری برای افراد مصرح در قانون اجرا شده، اما به فرزندان معزز شهدای شاغل در وزارت آموزش و پرورش تسری نیافته است.
نوبخت در نامه خود به علی اصغر فانی تاکید کرد: بر این اساس به استناد ماده 235 قانون برنامه پنجم توسعه که در بیست و چهارم اسفند سال 94 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، موضوع این ماده برای فرزندان شهدا که در وزارت آموزش و پرورش شاغل هستند نیز از ابتدای سال جاری برقرار شود.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
باسلام پس ارگانهای دیگرهمچون شرکت دخانیات چی که فوق العاده ایثارگری راپرداخت نمی کند
ماده 51 با توجه به دستور آقاي نوبخت باز هم اجرا نشده است مسئولين آموزش وپرورش جواب سربالا مي دهند وقتي تماس مي گيري در مورد اجراي ماده 51 ،طلبكارانه جواب مي دهند
سلام واقعاً در حق جانباز ورزمند گان كمتراز٢٥/ در موردامتيازات دانشگاهى وماده ٥١ از طرف مسولين ظلم آشكار است/.
با سلام/ اقای نو بخت بس نیرو های مسلح چی این قانون 51 را اجرا خواهد کرد؟
بنده هم یک رزمنده دوران دفاع مقدس بودم و چندبار مجروح و یکبار شیمیایی خفیف شدم.
باید بر اساس اهداف انقلاب و شهیدان استضعاف و محرومیت در این کشور ازبین برود.
آرمانی حرف نمی زنم..باید تا بحال بعد از سی و چند سال محرومین شناسایی شده و از خدمات ویژه ای مثل ماده 51 - 38 - 190 و... حتی رسیدگی بیشتری برخوردار میشدند.
اشتباه نشود،، ایثارگران چشم و چراغ ملت هستند و جایگاه رفیع خود را دارند.
ولی هدف شهدا را فراموش نکنیم: برابری و خدمت با افتخار به مستضعفان و نابودی تبعیض و اختلاس و رانت خواری و گرفتن حق فقرا از ثروتمندان و...

با احترام صدیقه قنبری و معصومه عابدی
همسر و فرزند شهید علی اکبر عابدی
تاریخ شهادت1361/4/24 : شلمچه
دوستان این ماده تبصره 51 لایحه خدمات رسانی به ایثارگران خودش داستان دارد .
این تبصره ماده سلیقه ای اعمال میشود
.
برای مثال در اداره ما بدلیل اینکه معاونت پشتیبانی ما فرد شریفی است که برادرش نیز جانباز 70 درصد ضایع نخاعی است ، و رویه بسیار خوبی با تمام ایثارگران حتی ارباب رجوع دارد و به این عزیزان عنایت ویژه ای دارند ، به بنده نیز هم این پرداخت را از سال گذشته پرداخت کرده وحتی هم معوقه آن را نیز پرداخت. همانطور که همه میدانند در ادارات معاون، فرد شمار یک است و مدیرکل فرد شماره دو چون مدیر کل ها میروند و می آیند ، اما معاون در پستش ثابت است و به طور کلی مدیرها خودشان را قاطی این قضایا کمتر، یا حتی نمی کنند معاونت اگر نظرش مساعد باشد در خیلی از زمینه ها می توانند کل ایثارگران را ساپورت کند.
قانون ، قانون است و گریز زدن و دور زدن از آن هم راحت راحت نیست ، انبوهی از افراد جامعه از آن بهره برده و در منعفت از آن دخیل هستند.

امیدوارم هر چه زودتر این گزینه به آحاد کارکنان شاغل ایثارگر، یکپارچه پرداخت گردد.
دولت باید ازسیاسی کاری پرهیز کند تعداد اندکی خوشحال میشوند ولی خشم ونفرین هزاران جانباز باخانواده اش نثار همچننین مسولینی خواهد شد
آقای نوبخت رزمندگان وجانبازان زیر 25 درصد مظلوم را فراموش کردید
با دستور رییس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت؛
فرزندان شاهد از امتیاز برابر با جانبازان برخوردار شدند
رییس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش مقرر کرد فرزندان شهدا شاغل در این وزارتخانه از امتیاز برابر با جانبازان 50 درصد و بالاتر برخوردار شوند.
به موجب بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور، فرزندان شهدا از تمامی امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای جانبازان 50 درصد و بالاتر (با استثنا تسهیلات خودرو، حق پرستار و کاهش ساعت کاری) برخوردارند.
---------------------------------------------------------------------------
طبق این قانون 2 نوه شهید هم از خدمت وظیفه معاف خواهد شد. فرزندان شهدا تا بحال از امتیاز کمی برخوردار بودند!!!!! که از امروز مشابه خود جانباز با درصد50 از امتیازها برخوردار شوند.
طبق این قانون وقتی فرزند شهید مشابه جانباز 50% از امتیاز برخوردار شود. نوه شهید پدرش جانباز 50% است و از شهریه تحصیلی، شهریه دانشگاه 100درصد رایگان، خدمات درمانی 100درصد رایگان، سهمیه بسیار بالا در آزمون ها کنکورها،استخدامی ها، نوه شهید از شرط سنی-معدل-جنسیت در استخدامی ها معاف میشود و…

اما فرزند یک جانباز 24 درصد نمیتواند از خدمت وظیفه معاف شود. هیچ تخفیفی در هزینه تحصیلی، شهریه دانشگاه ندارد. هیچ تخفیفی ندارد!!!! چه برسد به رایگان بودن. هیچ سهمیه ای در کنکور ها ندارد، استخدامی ها ندارد و…


تشکر از شورای نگهبان که با معافیت های سربازی فرزندان جانباز زیر 25 درصد مخالفت کرد. تشکر که پس از سالها قرار شد اندک امتیازی به فرزندان جانباز زیر 25 درصد تعلق بگیرد و مخالفت شد.
تشکر از شورای نگهبان که فرزندان جانباز 24 درصد برای دولت بار مالی دارند.
تشکر اگر برای فرزندان جانباز زیر 25درصد هزینه تحصیلی شهریه دانشگاه رایگان شود(یا تخفیفی صورت بگیرید!!!) بار مالی سنگینی به دولت خواهد گذاشت اما نوه شهید خیر.

تشکر از مسولین که اینقدر به فکر جانبازان زیر 25 درصد و خانواده آنان هستند.
جناب آقای ازه ای نباید اجازه بدهد توفعات بیجای بعضی موجب توهین وکوچک کردن گروهی دیگر از ایثارگران شود آیا وجدان اجازه میدهد یک فرد عادی بایک معلول دریک حد سنجیده شوند
آقایان مسوول عادل وبا انصاف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما فرزند جانباز۲۵ درصد راازهزینه دانشگاه معاف کرده اید اما اما اما اما جانباززیر۲۵ درصد خودش هزینه دانشگاه را را پرداخت میکند!!!!!!! این است عدالت شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام جناب آقای نوبخت به داد فرزندان شهدا برسید معوقات بازنشستگی از سال 91پرداخت نشده دائما قول داده اند ومابرساس قول آنهاچک دادیم آبرویمان درخطر است
باسلام خدمت مسؤلین واعضای شورای نگهبان.حضرات آیات جنابان حقوقدان خسته نباشید.شماکه اینقدرزحمت میکشیدوبفکرنظام وانقلاب هستین جای تشکردارد.ازاینکه جانبازان زیربیست وپنج درصدراپس ازبیست وهفت سال ازجنگ ازحق جزیی خودشان محروم کردین جای تشکرویژه دارد.حتمأطبق حساب وکتابهایی که به اطلاع شمارساندندازفیش های نجومی چیزی اضافه نیومدکه به جانبازان زیربیست وپنج ددبرسه وشماهم دلتون برای جانبازان سوخت وقانونی که توسط بهترین فرزندان این نظام یعنی نمایندگان دوره نهم تصویب شدراتأییدنکزدید!!!!! خداوندطول عمرتان دهدولی قیامت همدیگروخواهیم دید.درودبرروح وروان بزرگ مردتاریخ حضرت امام خمینی وجانشین برحقش رهبرفرزانه انقلاب که تنها این دوبزرگواربفکرایثارگران بودند.خداقوت دوستان
با سلام در نهاد کتابخانه های عمومی خبری نیست لطفا به داد فرزندان شهدا در این نهاد برسید.
با سلام چرا قوانیین ایثارگری فرزندان شهدا در سازمان صداوسیما اجرا نمیشه مثل اعاده بخدمت یا پرداخت حق ایثارگری بازنشستگان ووووو
بندالف ماده 44 قانون سال 1389 (الف – فرزندان شهدا ازکلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقرارات مختلف برای شخص جانباز پنجاه درصد(50%) و بالاتر نیزبه استثناءتسهیلات خودرو و حق پرستاری و کاهش ساعت کاری برخورداند.)

این قانونی است که ازسال 1389تاکنون بعدازهشت سال قسمتی ازآن که استفاده ازیک مقطع تحصیلی خاص فرزندان شهدامی باشدبرای اینجانب لحاظ نگردیده است .دراین قانون ذکرشده که فرزندان شهداازکلیه امتیازات امتیازات ومزایای مقرردرقوانین مختلف برای برای شخص جانباز50%وبالاتربه استثناءتسهیلات خودرووحق پرستاری وکاهش ساعت کاری برخوردارند.
سئوال اینجانست درکجای این قانون آمده :فرزندشهیدکه جانبازهم می باشدتوامان اگرازیک مقطع تحصیلی استفاده کرده باشدطبق و ازسایرمواردمذکورمندرج محروم گردد.عنایت داشته باشیدبه بند6این بخشنامه :
6 ـ در صورتیکه مستخدم نتواند بدلایل ذیل از امتیاز مقطع تحصیلی بالاتر استفاده نماید یک گروه علاوه بر گروه استحقاقی‌مستخدم به وی اعطاء می‌شود:
الف ـ عدم پیش بینی مدرک تحصیلی بالاتر در شرایط احراز رشته شغلی مورد تصدی
ب ـ عدم وجود مقطع تحصیلی بالاتر (مثلاً در مورد دارندگان مدرک تحصیلی دکترا)
ج ـ داشتن مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدائی یا دوره تکمیلی نهضت سوادآموزی یا تحصیلات کمتر ازآن .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi