شناسه خبر : 61029
چهارشنبه 14 شهريور 1397 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همراه با مسابقات ورزشی جانبازان بصیر/ ساری (۹)

شور و نشاط را باید به جامعه هدف برگردانیم

مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر بهره گیری از ورزش به عنوان ابزاری برای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه تاکید کرد.

فاش نیوز- مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر بهره گیری از ورزش به عنوان ابزاری برای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فاش نیوز، دکتر مستجاد حسینی در جریان بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی ایثار ساری با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات گلبال و شنای جانبازان بصیر اظهار داشت:

 


 

بحث ورزش ، سلامتی، نشاط و شور و هیجان موضوع مهمی در جامعه است که نباید از آن غافل ماند، اما رسالتی که ما بر عهده داریم این است که این شور و نشاط را به کسانی که یک روز ایثار و فداکاری کردند و از آرامش و سلامتی خود گذاشتند باز گردانیم.

وی با بیان اینکه ورزش این ظرفیت را دارد که از آن به عنوان  عرصه ای بر ای حضور ایثارگران و ایجاد رقابت های سالم استفاده کرد متذکر شد:

اگر در عمل و یک سطح بالاتر بخواهیم اعضای جامعه هدف را فعال، پویا و سر زنده در چارچوبی که ارزشها و آرمان های جمهوری اسلامی مشخص کرده است نگه داریم می توانیم از ظرفیت های مختلفی استفاده کنیم که ورزش یکی از این ظرفیتها است.

مستجاد حسینی یاد آور شد: ورزش دارای ظرفیت بزرگی است و می تواند افراد را دور هم جمع و در بین آنها روحیه همکاری و مشارکت در جهت رسیدن به یک هدف مشترک را ایجاد کند.

ایثار یک حس خوب و ماندگار

وی در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی و گسترش آن در جامعه هدف اظهار اشت: مسابقات جانبازان بصیر در رشته های شنا و گلبال در هفته جاری با حضور و مشارکت ایثارگران از ۱۶ استان در مجموعه فرهنگی ورزشی ایثار ساری آغاز شده است و امیدواریم توانسته باشیم در جهت تقویت روحیه ورزشی در بین عزیزان جانباز گام هایی برداشته باشیم که خود این امر باعث خواهد شد شور ونشاط و سلامتی به محیط زندگی آنها منتقل شود.

مدیر کل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و ایثارگران تصریح کرد: متاسفانه ما ظرفیت های زیادی نداریم اگر چه برنامه هایی طراحی می شود اما همه امور مربوط به کمبود نیست بلکه یک سری ظرفیت های وجود دارد که اگر چه متعلق به ایثارگران است اما در دسترس ما نیست.

حسینی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بر این اساس این برنامه ریزی ها و نحوه استفاده از امکانات در اختیار معاونت ما نیست و از آنها در جهت اهداف دیگری استفاده می شود و با اهداف فرهنگی که معاونت فرهنگی بنیاد تعریف کرده است فاصله دارد.

وی یاد آور شد: کمبود بودجه و اعتبارات هم مزید بر علت است اما با این وجود ما توانسته ایم گروه های مختلف ایثارگری را در جاهای مختلفی سازماندهی کنیم.


اردوهای یک روزه درون استانی

حسینی در تشریح حوزه فعالیت خود متذکر شد: در شش ماهه اول سال جاری برنامه های مختلفی برگزار شد که از جمله آن می‌توان به برگزاری جشن تکلیف برای فرزندان ایثارگران در شهریور ماه در مشهد مقدس اشاره کرد.

همچنین در این راستا مسابقات جانبازان اعصاب و روان در خرداد ماه در شهر رامسر برگزار گردید. در این راستا از ظرفیت های موجود در مشهد استفاده کرده و توانستیم تعدادی از ایثارگران را برای زیارت امام هشتم(ع) اعزام کنیم.

وی ادامه داد: اما اهتمام عمده ما در سالجاری تاکید بر برگزاری اردوهای ریک روزه درون استانی  است که با هزینه کمتر و در سطح وسیع تری می توان آنها را اجرایی کرد تا تعداد بیشتری از ایثارگران  شرکت کنند.

جشنواره فرهنگی ورزشی سالمندان ایثارگر

حسینی تاکید کرد: برنامه های دیگری برای نیمه دوم سال در نظر داریم ، اما به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون به تعویق افتاده استد اما در هر صورت تلاش می کنیم که با کمک سایر معاونت ها در طول سال آنها را اجرایی کنیم.

مستجاد حسینی مهم ترین برنامه های فرهنگی ورزشی و سیاحتی بنیاد در شش ماه باقیمانده سال جاری را برشمرد و اظهار داشت: ویژه برنامه آموزش قرآن کریم مهر ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد. همچنین اعزام دو گروه ۷۵ نفری از همسران جانباز اعصاب و روان به مشهد مقدس را در  دستور کاری خود قرار داده ایم.

وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی ورزشی سالمندان ایثارگر در صورتی که منابع آن تامین شود در شش ماه دوم سال برگزار خواهد شد.

بازدید از مناطق دوران دفاع مقدس

حسینی در ادامه تشریح ویژه برنامه های فرهنگی بنیاد تصریح کرد: فعالیت های موثر  فرهنگی مختلفی در این راستا برای جامعه هدف پیش بینی شده است که بازدید از مناطق جنگی یکی از فعالیت های عمده و مستمر معاونت فرهنگی و ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بشمار می آید.

به گفته مدیر کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید برگزاری اردوهای فرهنگی دانش آموزی و دانشجویی در سرلوحه فعالیت های فرهنگی درنیمه دوم سال قرار دارد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi