شناسه خبر : 101087
یکشنبه 28 خرداد 1402 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری چهل و دومین یادواره دانشمند شهید مصطفی چمران در برج میلاد

فاش نیوز - چمران گقت: مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهادت عارف مجاهد و دانشمند فرزانه، شهید مصطفی چمران و شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

 

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم، در تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت چهل و دومین سالگرد عارف مجاهد و دانشمند فرزانه شهید مصطفی چمران اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در این باره به طور ویژه در پنج روز مختلف و در اقصی نقاط کشور برگزار خواهد شد که روز نخست این مراسم به میزبانی دانشگاه امام حسین (ع) و با سخنرانی «رضا امراللهی» متخصص فیزیک هسته‌ای و دانشیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دوستان نزدیک شهید چمران برگزار می‌شود.

چمران افزود: روز سه‌شنبه (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) همزمان با شب شهادت این رزمنده دلیر، ویژه برنامه‌ای در سه نوبت صبح، ظهر و عصر به میزبانی مجلس شورای اسلامی، دانشکده دفاع ملی و برج میلاد تهران ترتیب داده شده که با توجه به وجود خیل دوستداران و ارادتمندان این شهید، ویژه برنامه‌ای در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان کشوری و لشگری از ساعت ۱۷ پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز روز چهارشنبه هم زمان با سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، مراسمی برگزار خواهد کرد گفت: این مراسم با حضور امرای ارتش و سپاه پاسداران در محل این وزارتخانه برگزار خواهد شد؛ همچنین برنامه ویژه‌ای از سوی بسیج اساتید در عصر روز چهارشنبه (۳۱ خرداد ۱۴۰۲) با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز برگزار خواهد کرد؛ ضمن اینکه همزمان با برگزاری این یادواره در شب چهارشنبه به میزبانی خانه موزه شهید چمران در تهران، برنامه گرامیداشت مقام والای این شهید در شهر‌های شیراز، تبریز، اصفهان، اراک، سمنان و مشهد توسط بسیج اساتید و بنیاد شهید چمران برگزار می‌شود.

بنا به اعلام رییس ستاد برگزاری گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران مقرر شده تا مراسم ویژه‌ای نیز در روز پنج شنبه (۱ تیرماه ۱۴۰۲) بر سر مزار شهید چمران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار و همچنین بعد از نماز مغرب و عشا برنامه ویژه دیگری نیز در صحن حرم رضوی به همراه دعای کمیل برگزار گردد.

چهل و دومین یادواره بزرگداشت دانشمند شهید مصطفی چمران در برج میلاد تهران برگزار می‌‌شود

وی در پایان خاطر نشان کرد: روز جمعه (۲ خرداد ۱۴۰۲) همزمان با برگزاری نماز عبادی- سیاسی جمعه نیز در تهران و سایر شهر‌های دیگر مراسم گرامیداشت یاد و خاطر این شهید سرافراز برگزار خواهد شد، ضمن آنکه عصر روز جمعه نیز مراسم باشکوهی در مسجد جامع شهرستان ساوه در زادگاه پدری شهید چمران با حضور سرداران، همرزمان و ارادتمندان به این شهید دانشمند و نخبه برگزار خواهد شد.

شهید دکتر مصطفی چمران که اصالتاً اهل روستای چمران ساوه است با نمره عالی از دانشگاه برکلی آمریکا دکترای فیزیک پلاسما دریافت، در لبنان تجربه جنگ‌های نامنظم را کسب کرد، با انقلاب اسلامی به ایران آمد و با نبوغش خدمات فراوانی به جبهه اسلام و دفاع مقدس کرد. این دانشمند نخبه در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه به سوسنگرد در لباس رزم و در دفاع از اسلام بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به دیار معبود شتافت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi