شناسه خبر : 101314
یکشنبه 04 تير 1402 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سلامت جانبازان شیمیایی سردشت پایش شد

سلامت جانبازان شیمیایی سردشت پایش شد

فاش نیوز - ارومیه، با هدف کنترل سلامت جانبازان شیمیایی سردشت، یک گروه پزشکی متشکل از ۴ پزشک متخصص، جانبازان شیمایی این شهرستان را معاینه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول آموزش و پژوهش سلامت اداره کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تیم پزشکی ۴ نفره ای متشکل از پزشکان برای ویزیت و معاینه جانبازان شیمیایی به سردشت اعزام شده اند.

جعفر میرزایی افزود: این تیم پزشکی متشکل از پزشکان متخصص در رشته‌های داخلی، ریه و روان‌پزشکی در مدت ۲ روز ۲۰۰ جانباز شیمیایی این شهرستان را معاینه می‌کنند.

وی افزود: یکی از اهداف این تیم تخصصی بررسی مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی این جانبازان است که پس از معاینه، در صورت عدم کفایت خدمات درمانی این درمانگاه، به مراکز درمانی دیگر مناطق و تهران اعزام می‌شوند تا فرآیند درمانی آن‌ها کامل شود.

با راه اندازی درمانگاه شیمیایی سردشت، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و بنیاد شهید استان سلامت جانبازان شیمیایی این شهرستان به صورت مستمر پایش می‌شود.

نیروی هوایی عراق در ۷ تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطهٔ پر ازدحام شهر سردشت دست به جنایتی بزرگ زد.

در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر به شهادت رسیدند و ۸ هزار تن دیگر نیز با قرار گرفتن در معرض گازهای سمی، مسموم و جانباز شدند.

منبع: خبرنگار مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi