شناسه خبر : 101388
سه شنبه 06 تير 1402 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره‌های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش می‌دهد

فاش نیوز - امیر سرتیپ دوم «یعقوبی» گفت: گرامیداشت یاد شهدا موجب می‌شود که روح انقلابی‌گری و ایثار در رگ‌های جامعه جریان داشته باشد.

 

برگزار‌ی یادواره‌های شهدا می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را توسعه دهدامیر سرتیپ دوم «مسلم یعقوبی» معاون حقوقی، قوانین و امور مجلس ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، اظهار داشت: گرامیداشت یاد شهدا موجب می‌شود که روح انقلابی‌گری، شهادت و ایثار در رگ‌های جامعه جریان داشته باشد.

امیر سرتیپ دوم یعقوبی افزود: در ارتش جمهوری اسلامی ایران یادواره‌های مختلفی در طول سال توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین بخش امور ایثارگران برگزار می‌شود. ما هم در قسمت حقوقی، شهدای این بخش ارتش را شناسایی کرده‌ایم و درصدد اقدامات ابتکاری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

معاون حقوقی، قوانین و امور مجلس ارتش با بیان اینکه همه خانواده‌های ایرانی با فرهنگ ایثار و شهادت مأنوس هستند، گفت: این فرهنگ عمومی ما است و برگزار‌ی یادواره‌های شهدا می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را توسعه دهد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه در حوزه حقوقی دچار ضعف هستیم، عنوان کرد: هرچقدر دانش حقوقی عمومی در جامعه تقویت شود، قطعاً در پیشگیری از وقوع جرایم و طرح دعاوی، مؤثر خواهد بود.

امیر یعقوبی با بیان اینکه سامانه مشاوره حقوقی در ارتش فعال است، خاطرنشان کرد: این سامانه مختص کارکنان ارتش است؛ همچنین دفاتر مشاوره حقوقی را در سطح منازل مسکونی سازمانی فعال کرده‌ایم و در این راستا بیش از ۵۰ دفتر در سطح کل کشور مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi