شناسه خبر : 105441
یکشنبه 21 آبان 1402 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد «پدر موشکی ایران» در «پلاک هشت»

فاش نیوز - برنامه «پلاک هشت» یکشنبه ۲۱ آبان، همزمان با سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم «پدر موشکی ایران» مروری بر خاطرات این شهید والامقام دارد.

کد خبر: ۶۲۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ - 12November 2023
 

به یاد «پدر موشکی ایران» در «پلاک هشت»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیما پاتیمار تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» اظهار داشت: «شهید حسن تهرانی‌مقدم» از فعالین مبارزه با رژیم پهلوی پیش از انقلاب و از حاضران در صحنه هشت سال جنگ تحمیلی بود. این شهید گرانقدر ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه بخش توپخانه و موشک و توان دفاعی کشور قرار داده بود و به عنوان «پدر موشکی ایران» لقب گرفت.

وی ادامه داد: «شهید طهرانی مقدم» از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بشمار می‌آمد. آخرین سمت وی، ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران بود. وی به عنوان یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی در سپاه پاسداران شناخته می‌شود؛ و در سال ۱۳۹۰ در پی حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در پادگان مدرس، به شهادت رسید.

پاتیمار افزود: از همین رو با توجه به سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم «پدر موشکی ایران» در برنامه «پلاک هشت» مروری بر خاطرات وی خواهیم داشت.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای حمیدرضا رضایی از شنبه تا چارشنبه ساعت ۱۲:۱۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

منبع: رادیوی ایران

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi