شناسه خبر : 107585
سه شنبه 26 دي 1402 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطره سردارکوثری از ده‌نمکی و فرزندان رهبرانقلاب در دوران دفاع مقدس

فاش نیوز - کوثری به ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما در دوران دفاع مقدس دستمان خالی بود و سپاه و بسیج نوپا بود و کسانی مثل ده‌نمکی و فرزندان رهبر معظم انقلاب اسلامی رزمنده شده بودند.

کد خبر: ۶۴۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ - 15January 2024
 

خاطره فرمانده سپاه محمد (ص) از ده‌نمکی و فرزندان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمداسماعیل کوثری» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نماینده مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در آیین معرفی مجموعه ۷۸ جلدی فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان و تقدیر از سال‌ها مجاهدت هنری، ادبی و رسانه‌ای «مسعود ده‌نمکی» در تالار رودکی برگزار شد، اظهار داشت: حقیقتا جنگ فی‌نفسه چیزی خوبی نیست، اما دفاع اعتقادی و غیر اعتقادی بر هر انسانی واجب است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ما دفاع کردیم و جنگ تحمیلی توسط رزمندگان و فرماندهان شد دفاع مقدس که با دست خالی بود و سپاه و بسیج طفل شیرخواره بود و دو سال نداشت و کسی مثل ده‌نمکی و فرزندان رهبر معظم انقلاب اسلامی رزمنده شده بودند.

وی فعالیت‌های تاثیرگذار بسیج در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: مصطفی و مجتبی فرزندان مقام معظم رهبری ۵۰ روز بود که در دو کوهه بودند و حتی یک تلفن به منزل نزده بودند. من بعدا متوجه شدم. مادر این بچه‌ها پیغام داده بودند که آیا این بچه‌ها سلامت هستند؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی که در آن زمان رئیس جمهور بودند با پادگان دو کوهه تماس گرفته بودند و پیغام داده بودند اگر بچه‌های من شهید و زخمی شده‌اند اشکال ندارد، اما سعی شود اسیر نشوند و من این پیغام را به فرمانده گردان‌ها دادم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به پایان جنگ تحمیلی گفت: جنگ تمام شد و دوره هشتم در مجلس در خدمت حدادعادل بودیم که گفتند آقا کتاب «همپای صاعقه» و «ضربت متقابل» را خوانده‌اند و برای مراسم به محضر رهبری رفتیم. یکی از بچه‌های ما درباره پیغام ایشان سوال کردند که در دوران دفاع مقدس شما یک پیمام داده بودید و منظورم شما چه بود، که رهبری فرمودند اگر بچه‌های ما شهید و یا زخمی می‌شدند برایمان افتخار بود که جز خانواده شهدا و یا جانبازان باشیم، اما اگر اسیر می‌شدند حتمأ شناسایی می‌کردند تا امتیاز بدهیم و من، چون امتیار بده نیستم و نخواهم بود در مقابل دشمن می‌ایستادم. اینجاست که اگر بچه‌ها تمام هستی‌شان را می‌دهند و دنیا را به تعجب وا می‌دارند بخاطر این تفکر است.

کوثری تالیف مجموعه ۷۸ جلدی فرهنگ‌نامه اسارت را به مسعود ده‌نمکی تبریک گفت و افزود: برخی از برادران عزیز آزاده ما چهار زبان در اسارت یاد گرفتند و به تعبیر حضرت امام (ره) اسارت دانشگاه انسان‌سازی بود.

«محمداسماعیل کوثری» نماینده مجلس؛ «سید محمد هاشمی» قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ «کاظم نظری» مدیرکل هنر‌های نمایشی؛ «وحید جلیلی» قائم مقام صداوسیما؛ «مهدی رمضانی» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ «سعید اوحدی» معاون وزارت میراث فرهنگی؛ سردار «سید مجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس؛ «حمید داودآبادی» نویسنده؛ «سید محمود رضوی» تهیه کننده سینما؛ «مصطفی محدثی‌خراسانی» شاعر؛ «محمدرضا شفیعی» تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi