شناسه خبر : 35529
شنبه 06 تير 1394 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از شیر درازگوش تا پادویی آل‌سعود

همکار نشریات زنجیره‌ای در دولت اصلاحات، رسوایی‌های تازه مهاجرانی را محصول خوردن شیر درازگوش دانست.
نیک آهنگ کوثر که خود از متنعمین دوره وزارت مهاجرانی است، می‌نویسد: در سال 1383، یکی از کارمندان سابق وزارت ارشاد که به کانادا پناه برده بود، گفت مهاجرانی با عربستان سعودی رابطه‌ای بسیار قوی دارد و کمک مالی دریافت کرده است. این ادعا بدون سند بود و قاعدتاً امکان استناد به آن وجود نداشت. یکی از روزنامه‌نگاران زن اصلاح‌طلب که مدتی بعد از خرداد 88 زندانی بود نیز برایم گفت که در سفر به لندن، مطمئن شده مهاجرانی بعد از ماجرای لو رفتن ازدواج دومش، «عبرت» نگرفته است. اما مسئله‌ای که برخی از کنارش راحت گذشتند، تشکیل «اتاق فکر جنبش سبز» در سال 1388 بود که مهاجرانی، کدیور، سروش، بازرگان و گنجی خود را اعضای آن نامیدند. کشیدن کارتونی که در آن، همه این «روشن فکران» کور بودند و عصاکش دیگری، با اعتراض‌هایی روبه‌رو شد. «اتاق فکر» اما دوامی نیاورد. همان سال بود که مهاجرانی به دعوت اتاق فکر دست راستی «مؤسسه واشنگتن» به پایتخت آمریکا آمد و گفته شد تقاضای 16 هزار دلار پول کرده است. حضور او در کنفرانسی که این مؤسسه طرفدار اسرائیل برگزار کرده بود، با سکوت مصلحتی سبزها همراه بود، اما در محافل مختلف از این کار او انتقاد می‌شد.
کوثر می‌افزاید: سایه مهاجرانی بر رسانه «جنبش راه سبز» یا جرس، آنقدر سنگین بود که با وجود حضور مسیح علی‌نژاد، خبرنگار این رسانه در آکسفورد، موارد مربوط به مهدی هاشمی به طور کامل نادیده گرفته می‌شد.
برخی از کسانی که گفته می‌شد جزو باند مهدی هاشمی برای شایعه پراکنی علیه منتقدان هاشمی به اروپا پناه برده بودند نیز سر از جرس درآوردند. در سال 1389، در کنفرانسی که در دانشگاه تورنتو برگزار می‌شد، نخستین ناشر جرس که از آن مجموعه جدا شده بود، در جلسه‌ای با حضور اکبر گنجی، مهرانگیز کار، یوسفی اشکوری و چند نفر دیگر این مسئله را طرح کرد که جرس از شخص مهدی هاشمی کمک مالی دریافت می‌کند.
براساس اسناد ویکی لیکس مهاجرانی از رژیم سعودی مبلغ 70 هزار پوند را به عنوان هدیه و در پوشش بورسیه تحصیلی فرزند خود دریافت کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi