شناسه خبر : 37893
سه شنبه 07 مهر 1394 , 09:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

9ساعت پس از اعتراض غیرتی شدند!

سایت دولتی خبر آنلاین دیروز ضمن درج مطلب فوق نوشت: روزنامه کیهان در حالی عدم بازگشت ظریف را به باد نقد گرفته که پیش از این اعلام شده بود رئیس جمهور برای حضور در مراسم انتقال پیکر جان‌باختگان منا، سفرش را نیمه‌کاره می‌گذارد.
این سایت سپس به سخنان معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور استناد کرده است که دست بر قضا مراجعه به این خبر نشان می‌دهد خبر مزبور ساعت 6/38  دقیقه صبح دیروز- یعنی 8 ساعت پس از انتشار اینترنتی کیهان و حدود 15 ساعت پس از مصاحبه مدیر مسئول کیهان- منتشر شده است! و این در حالی است که از یک طرف فاجعه منا روز پنج‌شنبه اتفاق افتاده و از سوی دیگر، خبرگزاری ایرنا روز اول مهر از 5 روزه بودن سفر رئیس جمهور به نیویورک خبر داده بود که بر این اساس سفر روحانی طبق برنامه‌ریزی قبلی، روز دوشنبه (دیروز) تمام می‌شد و ادعای بعدی نیمه کاره ماندن سفر، خلاف واقع است.
کیهان در شماره دیروز خود تصریح کرده بود آیا سرنوشت تلخ و غمبار 307 مفقود، ارزش آن را نداشت که آقای رئیس جمهور یا دست کم وزیر خارجه، سفر تشریفاتی نیویورک را لغو کنند و پیگیر این مسئله مهم ملی باشند؟! آیا درخواست ملاقات با وزیر خارجه سعودی که رد شد یا زدن روبان کوچک مشکی به کت برخی اعضای هیئت دیپلماتیک، فشار به رژیم مقصر سعودی برای پاسخگویی درباره سرنوشت مفقودان این جنایت است؟ یعنی مثلاً رقم 476 نفر باید به چند نفر افزایش می‌یافت تا دولت و وزارت خارجه، ماجرا را مسئله حیاتی و امنیت ملی حساب کنند و به خاطر اهمیت ماجرا بسیج شوند؟ بسنده کردن به روبان مشکی و چند اظهار تأسف در مصاحبه‌ها کجا و سرنوشت چندصد شهروند و خانواده‌های ماتم‌دیده و نگران آنها کجا؟
گفتنی است خبر آنلاین -وابسته به 2 مدیر دولتی- گویا که مأموریت حمله به کیهان به هر قیمت و بهانه را داشته باشد، پیش از این نیز مدعی شده بود کیهان با تیتر «آماده مبارزه با آمریکا باشید» سخنان رهبری را تحریف کرده حال آن که رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی مورد اشاره (در جمع دانشجویان) تصریح کرده بود آمریکا مصداق اتمّ (کامل) استکبار است، خودتان را برای مبارزه با استکبار آماده کنید.
چون برای چندمین نوبت است که گردانندگان خبر آنلاین- لابد جهت فاکتور کردن برای برخی مقامات دولتی- به پر و پای کیهان می‌پیچند و خود را به جدول می‌زنند، شیرین‌کاری اواخر بهمن 92 این سایت را مجدداً یادآور می‌شود. آن زمان که دولت با توزیع نابسامان سبد کالا اسباب نارضایتی مردم را فراهم کرد، خبر آنلاین در تحلیلی شرم‌آور نوشت: روحانی تقریباً نه یک رئیس جمهور فرهنگی است و نه دغدغه بسیاری از مسائل دیگر را دارد. او رئیس جمهوری دیپلمات است که باید اجازه داد مهم‌ترین دغدغه دولت خود را به انجام برساند. توزیع سبد کالاهای اساسی به مردم- با شیوه‌ای که انجام شد- نه یک اتفاق بود و نه عملی که تبعات آن برای روحانی و مردانش غیرقابل پیش‌بینی باشد. او دقیقاً همین اتفاق- ازدحام، دعوا و مرافعه و احیاناً له شدن در زیر دست و پا- را پیش‌بینی می‌کرد و اصلاً آن را برای پیشبرد استراتژی خارجی خود لازم داشت[!!] به عبارت دیگر روحانی به یک نمایش داخلی برای ارائه در جشنواره‌های سیاسی خارجی نیازمند بود. نگاه کنیم به اظهارات اخیر وندی شرمن که گفته است، «شما در اخبار دیدید که ایران اخیراً به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه‌اش توزیع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تأثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است. همان طور که روحانی قول داده بود، ‌این پول قرار است در جهات دیگری مصرف نشود.» به هر حال این دقیقاً همان نتیجه‌ای بوده که روحانی از توزیع سبد کالا در میان مردم داشته است، این که تحریم‌ها بر روی مردم ایران تأثیر مستقیم و انکارناپذیر داشته. این که اوضاع اقتصادی مردم ایران نه تنها رو به راه نیست بلکه حاضرند برای چند عدد مرغ و چند کیلو برنج با یکدیگر درگیر شوند و این که از این به بعد و با گشایش هر چه بیشتر در مذاکرات هسته‌ای تمرکز نظام بر معیشت مردم خواهد بود.[!!]
این نوشته مالیخولیایی اضافه می‌کند: «پیام روحانی از خلال پرفورمنسی که کارگردانی و اجرا کرد، پیامی کاملاً شفاف بود که راه را برای مذاکرات مثبت بعدی، بیش از پیش می‌گشاید... درست است که روش توزیع کالاهای اساسی چندان مناسب نبود؛ اما اگر با این نمایش بتوان جایزه اول بهترین اثر را در فستیوال سیاست جهانی به خود اختصاص داد، به تحقیر چند روزه‌ای که بازیگران آن شدند می‌ارزید»!!
یادآور می‌شود نیک‌آهنگ کوثر همکار فراری نشریات زنجیره‌ای با اشاره به خبر بازگشت روحانی نوشت: زور برادر حسین (شریعتمداری) چربید و روحانی در واکنش به اعتراض وی اعلام کرد که به ایران باز می‌گردد. شریعتمداری در مصاحبه با فارس، ادامه سفر روحانی به نیویورک را اهانت به مردم دانسته و گفته بود، انتظار این بود که پس از وقوع ضایعه منا و شهادت صدها تن از حجاج ایرانی، رئیس جمهور بلافاصله سفر خود را متوقف کند و به کشور بازگردد.
سایت وابسته به کوثر می‌افزاید: این مسئله نشان می‌دهد که هنوز زور کسانی چون شریعتمداری می‌چربد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi