شناسه خبر : 76304
شنبه 21 تير 1399 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با جانباز قهرمان وزنه برداری و پهلوان رشته باستانی

زندگی تا آخر عمر!

تاکید می کنم تا زمانی که نفس دارید ورزش را ترک نکنید. زیرا تنها ورزش هست که می تواند ما را از تمامی مشکلات، کمی دور نگه دارد.

فاش نیوز - دفاع از مرز و بوم سرزمینمان ایران، زمان نمی‌شناسد و هنوز هم هستند جوانانی که همچون سال‌های دفاع مقدس، جان برکف، عاشقانه و هوشیارانه از مرزهای کشورمان دفاع می‌کنند و اجازه نمی دهند ذره‌ای از خاک میهنمان به کشورهای بیگانه ضمیمه شود.

 در این میان سربازان جان‌برکف و همیشه بیدار نیروی انتظامی نیز از این قاعده مثتنی نبوده و در دوران سازندگی، با الگوپذیری از رزمندگان دوران طلایی 8 سال دفاع مقدس، به حراست از مرزهای کشور به‌پا خاسته و خون پاک بسیاری از این سربازان وطن در نبرد با اشرار، بر زمین ریخته‌شده و بسیاری نیز مدال افتخار جانبازی بر سینه‌شان خوش نشسته‌است.

جانباز نخاعی، استوار دوم رامین کرمیان، اهل کرمانشاه، نمونه‌ی بارز یک سرباز سلحشور نیروی انتظامی است. وی در سال 79 در یگان ویژه با درجه‌ی استواردومی و درحالی که بیش از 43 بهار از زندگی‌اش نگذشته بود، در منطقه‌ی کرمانشاه، در حین درگیری و تعقیب و گریز با منافقین، با واژگونی ماشین، از ناحیه‌ی کمر آسیب دیده و قطع نخاع شده‌است.

وی پهلوان قهرمانی از خطه‌ی کرمانشاه است و علاوه بر تمرینات خود، شاگردان جانباز زیادی را به جامعه‌ی ورزش کشور تحویل داده است.

مهدی اسدزاده، جانباز نخاعی که خود از قهرمانان رشته‌ی وزنه‌برداری است، درباره این قهرمان ارزشی می گوید: من در پنج شش مسابقه‌ی وزنه برداری که درخدمت برادر عزیرم رامین کرمیان بودم، از او چیزهای بسیاری فرا گرفتم. ایشان در وزنه زدن بسیار جدی اما با رقیبان بسیار رئوف و مهربان است و ما از وزنه زدن‌های او بسیار لذت می بردیم.

با این مقدمه‌ی کوتاه، باب آشنایی بیشتر با این جانبازنخاعی کرمانشاهی و قهرمان و پلهوان عرصه‌ی ورزش می گشاییم.

فاش نیوز:  آقای کرمیان! به‌غیر از ورزش مشغول چه کاری هستید؟

- درحال حاضر حالت اشتغال هستم.

 

فاش نیوز: ورزش را از چه زمانی آغاز کردید؟

- بنده از کودکی رشته کشتی را دنبال می‌کردم. در دبیرستان نفر دوم بودم. در نوجوانی در 74 کیلو کشتی می گرفتم و مقام سوم استانی و چندین مقام آموزشگاهی را دارم. بعد هم که وارد نیروی انتظامی شدم و ورزش را هم در نیروی انتظامی ادامه دادم. البته قبل از مجروحیت، باستانی کار هم بودم. در رشته وزنه برداری حدود 17سال است تمرین دارم اما به دلیل مشکلات جسمانی در اوج سرحال بودن هنوز نتوانسته ام آن طور که بخواهم در اوج باشم.

 

فاش نیوز: آخرین رکوردی که زدید، چند کیلو بود؟

- آخرین رکوردم حدود 185 کیلوگرم بوده.

فاش نیوز: چطور شد که به ورزش قدرتی و سنگ باستانی روی آوردید؟ 

- من کنار ورزش قدرتی و به اصرار دوستانم (شهید) نعمت زمانگرد، به ورزش قدرتی سنگ باستانی روی آوردم.

زمانی که ایشان به دنبالم آمد و گفت باید در این رشته شرکت کنی، گفتم حقیقتا انقدر تمرین ندارم که بتوانم مسابقه بدهم اما از آن زمان تمرین را آغاز کردم. تا مسابقات، یک ماه فاصله بود. تمرینات به قدری سنگین بود که مچ هر دو دستم بی حس شده بود و انقدر تمرین و ممارست کردم تا توانستم آن را یاد بگیرم و خداوند را شاکرم که توانستم در همان مسابقات مقام اول را کسب کنم.

 

فاش نیوز:  درحال حاضر چه رشته ای را ادامه می دهید و از مقام‌هایی که تاکنون کسب کرده‌اید، هم قدری بیان کنید.

- پس از مجروحیت و اندکی پس از بهبودی، ورزش بدنسازی و بدنسازی قدرتی را شروع کردم و 18سال است که از جانبازی ام می گذرد، ورزش پرس سینه و بدنسازی کار می کنم. درحال حاضر نفر سوم استان کرمانشاه هستم و چندین مقام اولی و دومی باشگاهی را دارم.

 در چندین مسابقه قهرمانی کشوری شرکت کرده ام و دو بار قهرمان سنگ باستانی قدرتی شده ام و در کنار جانبازانی همچون جانباز اسدزاده که مقام اول را کسب کرد، بنده مقام دوم پرس سینه را به دست آوردم.

بنده در اولین دوره مسابقات قوی ترین مردان نیز یکی از اعضای شرکت کننده بودم و وزنم حدود 130کیلوگرم بود و با تمرینات مکرر قرار بود در این مسابقات حضور داشته باشم اما چون در مرز مشغول به خدمت بودم، نتوانستم.

فاش نیوز: درحال حاضر چه فعالیتی دارید؟

- بنده در باشگاه بدن سازی بنیاد شهید فعال هستم و حدود 12-13 نفر از جانبازان را هم تمرین می دهم و افتخار آن را دارم که بتوانم در پیشرفت ورزش جانبازان در مسابقات مثمرثمر باشم.

 

فاش نیوز: آیا برای مسابقات، به خارج هم اعزام شدید؟ اگر خاطره ای از آن اعزام ها دارید، بیان کنید.

- بله. دو بار با تیم باستانی به کشور دوبی اعزام شدیم. این مسابقات هم جنبه مسابقه و هم جنبه نمایشی داشت. ایرانی های زیادی که در خارج از کشور زندگی می کردند، برای دیدن مسابقات آمده بودند. همه در تالار جمع شده بودند تا این مراسم را ببینند به طوری که اشک شوق تمامی بچه ها درآمده بود.

فاش نیوز: زمانی که مدال قهرمانی را کسب می کنید، چه حسی پیدا می کنید؟

- شاید این مدال ها ارزش ریالی نداشته باشد اما زمانی که نگاهم به آنها می افتد، به خاطر می آورم برای به دست آوردنشان چه زحمت هایی که کشیده ام، برایم بسیار ارزشمند است و خستگی این همه ورزش و تلاش از تنم بیرون می رود.

 

فاش نیوز: این حجم سنگین ورزش با توجه به شرایط جسمانی، اذیتتان نمی کند؟

- اتفاقا" در آخرین مسابقه ای که داشتم، مشکل قلبی برایم پیش آمد. به خاطر همین درحال حاضر به عنوان مربی در کنار بچه ها هستم و بدنسازی را هم به طور معمول انجام می دهم و به ورزش باستانی هم یک روز در هفته می پردازم.

فاش نیوز:  گویا شعارتان "ورزش یعنی زندگی تا آخر عمر" است. این یعنی چه؟

- بله این شعار من هست که "ورزش یعنی زندگی تا آخر عمر" بخصوص برای ما جانبازان نخاعی.

 

فاش نیوز: به جز شما جانبازان دیگری هم در کرمانشاه هستند که به ورزش باستانی بپردازند؟

- البته ورزش باستانی در کرمانشاه واقعا" جایگاه ویژه ای دارد اما از زمانی که چند تن از باستانی کاران کرمانشاه، به رحمت خدا رفته اند و از زمانی که شهید نعمت زمانگرد از میان ما رفت، این ورزش کمی سرد شده و بچه ها آن شور و نشاط اولیه را برای تمرین ندارند. جانبازان نخاعی کرمانشاه در ورزش باستانی فعالیتی ندارند و تنها جانباز، سیاوش امامی هست که در رشته چرخ، قهرمان کشور هست.

 

فاش نیوز: تربیت بدنی کرمانشاه، درخصوص ورزش جانبازان چه میزان مشارکت دارد؟

- متاسفانه کسی دلسوز ما نیست و امکانات اولیه را هم به ما نمی دهند! به طوری که من با پول جیب خودم وسایل بدنسازی را خریداری کردم اما از زمانی که توانستم سالن را تحویل بگیرم، توانسته ام بچه های جانباز را جمع کنم. همه جانبازان در کنار هم صادقانه فعالیت می کنند. همه با هم دوست هستیم و برادرانه رفاقت می کنیم.

فاش نیوز: توصیه شما به عنوان یک قهرمان ورزش، به جانبازان چیست؟

- بنده در کنار مشکلات قلبی و داروهایی که مصرف می کنم، تمرینات را انجام می دهم. به جانبازانی که ورزش نمی کنند توصیه می کنم حالا که به باشگاه نمی آیید، لااقل در منزل حرکاتی را انجام بدهید. چون بی تحرکی باعث پوکی استخوان می شود. هر حرکتی نقطه امید است. تمرین بیشتر باعث افزایش قدرت بیشتری می شود و در کنار آن تغذیه خوب و مناسب هم شرط است. باز هم تاکید می کنم تا زمانی که نفس دارید ورزش را ترک نکنید. زیرا تنها ورزش هست که می تواند ما را از تمامی مشکلات، کمی دور نگه دارد.

به کوشش صنوبر محمدی

اینستاگرام
شاید بخواید بگید همه چی که پول نمیشه ؟؟؟
اتفاقا در حال حاضر تو این مملکت همه چی پوله !!!
دیگه مردن یه عزیزم واسه خونواده ها شده درد سر ...
بهشت زهرا پول میگیره قبر و کفن ودفن رو انجام میده از یه میلیون تا چند صد میلیون !
گورن کن حقوق بگیر بهشت زهرا رو تا بهش پول ندی یه بیل اضافه تر نمیزنه میت اون تو جا بشه ...
مداح چند صد هزار تومن میگیره قصه واست ردیف کنه ...
چادر و صندلی و گل و سنگ قبر و نهار و ختم که بماند ...
فعلا خانم محمدی همه چی شده پول ...
شما با پژو خودت تشریف ببر پمپ بنزین ، به پمپ چی دستور بده به حرمت آزادگی ، شرف ، وجدان ، و ...‌
دو لیتربنزین بزن تو باک ماشین !!! ببین چی بشما میگه !!!
دیگه نیا بمن بگو چی گفت خودم میدونم چی میگه ...
اقا رامین حالا که صحبت هات دارم میخونم امین امروز صبح خاکسپاریت رو انجام دادند و شهید شدی .. خدا روحت شاد کنه چقدر دوست و مربی ارزشمندی بودی و چقدر جسارت و شهامت و پشتکار داشتی تو کارها و باهیچ کس هم تعارف نداشتی حرف حق و چیزی ک فک می کزدی درسته رو می گفتی. و درسته واقعا تااخر عمرت من شاهد بودم باتمام قلب دردهات و دارو ها ک می خوردی ورزش کردی.. دلم برات برای اون عصر و غروب های اخر باشگاه که توصیه بهم مب کردی برا شب ها بهم زنگ میزدی راهنماییم می کردی یک ذره شده. روحت شد امیدوارم با اولیا و انبیای خداوند همسفره باشی امشب
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi