شناسه خبر : 77445
یکشنبه 16 شهريور 1399 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازی که رسمی نشده اخراج شد!

فاش نیوز - احتراما" پیرو گزارش و عرض حال به مراجع ذیربط، درخصوص تضییع حقوق استخدامی بنده به لحاظ پیگیری حقوق قانونی بنا به غرض ورزی و عدم رعایت موارد قانونی و شرعی از سوی گزینش سازمان محل کار مربوطه که به‌طور سلیقه ای و بدون هیچ‌گونه معیاری و  فقط با نظر مغرضانه مدیر هسته گزینش آن هم بدون دعوت و حضور دیگر اعضا گزینش در رای بدوی که اینجانب در مرخصی بودم، مبادرت به صدور رای عدم ادامه اشتغال صادر گردید اعتراض و شکایت دارم.

اینجانب با مراجعه به یکی از اعضاء گزینش از ایشان علت تصمیم گیری در خصوص عدم ادامه اشتغال اینجانب را جویا و خواستار شدم. اما در پاسخ از عدم اطلاع و دعوت در جلسه گزینش افراد از سوی مدیر هسته در خصوص اینجانب کاملا اظهار بی اطلاعی کردند و انتقاد شدید از عملکرد مدیر هسته به منظور صدور آراء در گزینش افراد را فقط منحصر به امضاء و رای و نظر مدیر هسته دانستند.

 چنین عملکردی مخالف قانون ماده ۱۶گزینش است و این عضو حاضر به شهادت و تائید اظهارات خود می‌باشد، اگر چه در حال حاضر بازنشسته شده است.

 اینجانب مهودر عیاشی جانباز ۲۵٪ شیمیایی جنگ تحمیلی در بدو استخدام در مرداد سال 1370 بر اساس معرفی نامه ای که سوی بنیاد جانبازان وقت اهواز (محل اقامت دائمی) به سازمان کشاورزی خوزستان (مدیریت کشاورزی خرمشهر) در اجرای قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب سال ۱۳۶۸ -۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی ارسال شد معرفی تا با استناد به این قانون استخدام رسمی قطعی شوم.

در اوایل مساله بازسازی مناطق جنگی خرمشهر بود بنابراین جهت اشتغال به اداره کشاورزی خرمشهر مراجعه و آنها فقط به یک نفر راننده سرویس کارکنان اداره که به‌طور روزانه از اهواز به خرمشهر و بالعکس مبادرت کند آن هم به صورت روزمزد احتیاج داشتند.

اینجانب به دلیل بیکاری و متاهل بودن شرایط را قبول کردم و به صورت روزمزد استخدام شدم و در حدود بیش از چهار سال (روزانه حدود 300 کیلومتر) از اهواز به خرمشهر و بالعکس در آن هواز گرم و طاقت فرسا رفت و آمد کردم.

پس از آن به علت دلیل تشدید جراحات جنگی و هوای گرم طاقت فرسای منطقه جنوب و بعد مسافت تا محل کار در نهایت پس از بهبودی به مرکز استان (محل اقامت دائمی) منتقل شدم و وضعیت استخدام به قراردادی یک ساله تبدیل شد.

ناگفته نماند در طی مدت خدمت فوق بطور شفاهی و کتبی درخواست رسمی قطعی خود را برابر قوانین جانبازان ارائه کردم. متاسفانه به بهانه های غیر منطقی از پاسخگویی طفره رفته و از کنار آن می گذشتند.

در خرداد ماه سال 1374 با عنایت به صدور قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب مجلس شورای اسلامی مجددا" اینجانب درخواست های مکرری با ذکر مواد قانون برای رسمی شدن ارائه و لیکن نتیجه ای حاصل نشد.

در ادامه در سال 1376 کلیه کارکنان غیررسمی سازمان کشاورزی خوزستان محل کار بنده از سوی کارگزینی به گزینش معرفی و بنده یکی از افراد معرفی شده بودم.

با حضور و طی نمودن مراحل گزینش (با نظر قبول)، گزینش وزارت کشاورزی رای رسمی آزمایشی اینجانب را بلامانع اعلام و رای صادره را به محل کارم در سازمان کشاورزی خوزستان ارسال کرد که شماره و تاریخ ثبت شده آن نزد بنده موجود و حکایات از اطلاع مسئولین امر از رای صادره بود.

اما متاسفانه عامدا و عالما رای صادره را ابلاغ نکردند و در بایگانی مخفی ماند. مع الوصف عده ای را با پارتی استخدام رسمی کردند و عده ای دیگر را در همان وضعیت قراردادی گذاشتند.

با ادغام وزراتین جهاد و کشاورزی و گذشت چند سال از اشتغال، بنده به طور جد پیگیر موضوع از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران اهواز شدم.  بنیاد نیز با خطاب قرار دادن سازمان محل کارم در طی چندین نامه نگاری و تاییدیه جانبازی تاکنون نتیجه ای دریافت نکرده است بنا بر این بدون رسمی شدن بنده و پس از چندین سال سابقه کار، عملکرد سازمان محل کارم به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و بر این اساس بنای غرض ورزی از اینجا شروع شد.

  همانطوری که در بالا به عرض رساندم بدون حضور و یا دعوت و یا معرفی از سوی کارگزینی به گزینش بدون اطلاع و با صدور رای بدوی گزینش با ادامه اشتغال بنده موافقت نکردند و با اعتراضات مکرر و شکایت در دیوان هر طوری که خودشان خواستند به مکاتبات پاسخ دادند.

 متاسفانه دیوان در بعضی از شعب با ورود به شکایت به هیئت هم عرض گزینش مجدد صادر و پس از آن امضاء و یا محلی از هیئت هم عرض مشاهده ننمودم.

دیوان مجددا رای بدوی غیر قانونی گزینش را که با یک نفر عضو (مدیر هسته) و به امضاء هیات مرکزی گزینش وزارتخانه مربوطه بوده است را تائید کرد.

بنده تاکنون از رای هیئت هم عرض چیزی را مشاهده نکرده ام و عدم ورود شکایت در دیوان عدالت اداری (حتی حضوری و یا ارجاع امر به همکاران قضایی خود) دریافت نکرده چرا که آن را ارسال نکردند تا صحت و سقم جریان برای آن از بی عدالتی روشن گردد.

در نهایت دیوان عدالت در این خصوص رای به رد شکایت صادر نمود. لذا در مورخه ۱۳۸۸/۰۷/۰۱ با 18 سال سابقه قراردادی اخراج شدم.

در نهایت خواهشمند است مسئولین امر و ذیربط در این خصوص قضاوت و رای خود را اعلام نمایند.

رونوشت:

۱_دفتر محترم مقام معظم رهبری جهت اطلاع و صدور دستورات لازم

۲_دفتر ریاست جمهوری جهت اطلاع و صدور اوامر مقتضی

۳_دبیرخانه گزینش ریاست جمهوری جهت اطلاع و اقدام به رسیدگی به موارد غیر قانونی هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

۴_ دفتر ریاست محترم قوه قضاییه جهت اطلاع و اقدام به رسیدگی آراء صادره از دیوان محترم عدالت اداری

۵_مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم جهت اطلاع و پیگیری از استنکاف دستگاه اجرایی مربوطه

۶_کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت اطلاع و اقدام لازم

۷_وزیر جهاد کشاورزی جهت اطلاع از عملکرد سازمان زیر مجموعه در خصوص ابلاغ استخدام رسمی آزمایشی اینجانب که از هسته مرکزی وزارت کشاورزی صادر شده و ابلاغ نگردید اقدامات لازم بعمل آورد.

۸_سازمان جهاد کشاورزی خوزستان جهت اطلاع از عملکرد بعضی از مدیران سابق و پیگیری پرونده اینجانب در خصوص تحقیق از همکاران

۹_بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان و اهواز جهت اطلاع از عدم اجرای قوانین و مقررات و استنکاف از اجرای آنها مربوط به جانبازان.

با تشکر و تقدیر از کلیه افراد عالی مقام که حوصله به خرج دادند و تمامی مطالب را استماع و نظرات موثر عالی خود را ارائه دادند. بدرود.

مهودر عیاشی

اینستاگرام
با عرض سلام و احترام،بنده جانباز شیمیایی و اعصاب و روان با بیست درصد جانبازی از تبریز، به استحضار میرساند. با عنایت به اینکه فرزند دختر ایجانب با مدرک فوق لیسانس مهندسی پزشکی-بیومکانیک، چند سالی است که بیکار هستند و به هر کجا که مراجعه کردیم تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم. خواهشمند است دستورات لازم را در این خصوص صادر فرمایند. با احترا فراوان
محمد درستکار
با یاد و نام خداوند
با سلام و عرض ادب و احترام،
مدیر مسئول محترم فاش نیوز
احترامأ،مرحمت بفرماييد به مسئولین امر در خصوص شکایات و یا عرض حال بنده و امثال بنده چرا رسیدگی نمیکنند،
مگر قانونی که تصویب شده ضمانت اجرایی دارد یا ندارد؟!
آیا حسن نظارت بر اجرای قوانین و مقررات جانبازان چه کسانی و چه نهادی تعیین شدا و اگر تعیین شده چرا تاکنونمسئولین امر نظارات از اجرا و یا عدم اجرا در رسانه ها گزارشی و انتقادی نمیکنند، مسئولین امر رسیدگی به معضلات بیکاری،جراحات جنگی،معالجه و درمان،مشکلات بدون مسکن،مشکلات استیجاری بودن،این همه کوهستانی از مشکلات اما مسئولین ذیربط به راحتی از آنها میگذرند گویا نه با چشم دیده و نه با گوش شنیده و نه کسی هم اشاره ای کرده باشد،
مسئولین ذیربط علیرغم اطلاع و آگاهی کامل و با علم از مشکلات جانبازان و نظرات آنان عامدا بدون هیچ پاسخی از این دردها و آلام به راحتی از دردهای که داریم رد میشوند،
بنده به هر مرجعی شرح حال را عرض کردم لیکن پاسخی دریافت ننمودم،
باسلام بیخیال شو وقت رهبر متونه کمکت کونه جانباز عزیز این دولتمردان ازهرچه ایثارگر بدهشون میان هیچکاری این دولت بنفع این عزیز نکردن وقت توکلت بخدا ورهبر مان باشه خدا پشت وپناهت باشه
باسلام وعرض ادب .اوایل انقلاب امام راحل شاهدوناظریک سری اعمال غیرقانونی وغیرشرعی ازواحدهای گزینش بودندکه دستوردادند کلا آن مرکزمنحل شد ویک مرکزگزینش جدید باقوانین نظام اسلامی تشکیل شد که خود امام راحل نظارت داشتند برامورش که هرعزیزی میتواند باسرچ کردن درگوگل قوانین وصل شده رابخواند وهرعزیزی این هفت محدودیت رانداشته باشد گزینش که سهل است هیچ مرجعی نمیتواند مانع ازروندکارش بشود لذا شمابرادربزرگوارم بارجوع به این مطلب چنانچه طبق قانون مانعی ندارید سریعابه دیوان عدالت اداری یاکمسیون ماده شانزده جانبازان ارایه کنیدمطلب راوتقاضای تسریع درامورنمائید مملکت قانون داردوقانون مرهون خون شهدااست وماحافظان این خونهاهستیم اجازه نمیدهیم هیچ شخصیتی چه حقیقی وچه حقوقی سلیقه ایی عمل نماید برخوردمیکنیم چراکه اگربرخوردنکنیم خیانت بخون شهداست والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi