شناسه خبر : 80379
چهارشنبه 01 بهمن 1399 , 15:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با کسب مدرک کارشناسی و بالاتر

کارمندان ایثارگر دولت می توانند تبدیل وضعیت دهند

بر اساس این طرح، تمامی کارمندان رسمی که ایثارگر هستند، وقتی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شوند و در محل کارشان پستی خالی باشد می‌توانند بر اساس احکامی که در برنامه‌ی ششم توسعه ذکر شده...

فاش نیوز - رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس از ارائه‌ی طرح الحاق یک تبصره به ماده 21 قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده‌ی ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی با اشاره به بارگذاری طرح الحاق یک تبصره به ماده‌ی 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، تمامی کارمندان رسمی که ایثارگر هستند، وقتی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شوند و در محل کارشان پستی خالی باشد می‌توانند بر اساس احکامی که در برنامه‌ی ششم توسعه ذکر شده جابجا شوند.

رییس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده‌ی 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: در فصل چهارم این قانون و در بخش تسهیلات اداری و استخدامی ماده‌ی 21 آمده است: کلیه دستگاه‌های موضوع ماده‌ی ۸ این قانون مکلف‌اند حداقل 25 درصد از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد، و پنج درصد سهمیه‌ی استخدامی را نیز به رزمندگان اختصاص دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در توضیح فواید این طرح برای جامعه‌ی ایثارگری تاکید کرد: براساس این طرح الحاقیه، ایثارگرانی که در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار و رسمی شده‌اند می‌توانند با اخذ مدرک کارشناسی تبدیل وضعیت شوند.

نماینده‌ی ایثارگر ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکل‌گیری کمیته‌ی ایثارگران در کمیسیون تلفیق یادآور شد: در لایحه‌ی بودجه‌ی سال 1400 بچه‌های کمیته‌ی ایثارگران برنامه‌های خوبی چیده و پیش‌بینی کرده‌اند. من هم به عنوان یکی از اعضای کمیته‌ی ایثارگران تلفیق انتخاب شدم؛ اما متاسفانه تاکنون توفیق نداشتم در جلسات آن حضور پیدا کنم.

نوروزی در پایان در خصوص برنامه‌های فراکسیون ایثار و شهادت مجلس یازدهم متذکر شد: قرار است پس از پایان تعطیلات مجلس دو تا 25 نفر، معاونان ایثارگر وزارتخانه‌ها را دعوت کنیم و یک نشست کلی با آنها در موضوع ایثارگران داشته باشیم.

| محمد معرفی

اینستاگرام

...
ما کا اصلاً یادمان رفته که گوشت چیست .
از بس که نخریدیم .
گوسفند را صادر می کنند به عراق و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان می فروشند .
چون دلار گران است .
حالا دانستیم چرا نمی توانیم گوشت بخریم .
صبحانه و نهار و شام تخم مرغ می خریم .
شکر که همین هست .
شکر .
...
باسلام واحترام لطفاطرح به ازای هرماه جبهه 1درصد جانبازی برای رزمندگان پیگیری فرمایید. از مدیر وکارکنان فاش نیوز برادرانه انتظار پیگیری جدی قبل از تصویب نهایی بودجه 1400 داریم

...
اصلاً چرا برویم زیر پرچم آمریکا .
و چرا برجام ۲ بپذیریم .
وقتی که دلار با برجام و بی برجام ۲۰ هزار تومان است .
آیا اگر برجام ۲ را بپذیریم دلار ۴۲۰۰ میشود .
اگر نمی شود چرا نوکری کنیم .
...
ضمن عرض سلام و ادب و احترام. کسی که در این سایت مسئول بارگذاری کامنت ها هستی تو را به خدا این متن را به آقای نوروزی هم ارسال کنید تا چاره ای برای ما بیاندیشند. پیشاپیش از زحمتی که می کشید تشکر می کنم و از خداوند اجر اخروی برایتان مسئلت دارم.
حاج آقای نوروروزی و همه پشتیبانان کمیته ایثارگران مجلس شورای اسلامی ، سلام و تشکر از زحماتتان.
ما تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت هیئت علمی(پیمانی) [دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با بیش از 6 ماه سابقه خدمت داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل و بیش از 25% افتخار جانبازی و...] ودارای احکام صادره معادل استادیاری دارای سوابق هیئت علمی ما در دانشگاه و مؤسسه عالی بیش از 5 سال است.
متأسفانه تا کنون برای تبدیل وضعیت لااقل از « پیمانی به رسمی_ آزمایشی » اقدامی صورت نمی گیرد.
حتی در استفساریه ماده 87 نیز به ما اعلام می کنند مربوط به کارکنان و کارمندان است و چون کلمات « اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی » در این استفساریه اشاره نشده شامل شما اعضای هیئت علمی نمی شود.
جناب نوروزی و نمایندگان محترم، یقیناً بسیاری از شما که خود آزاده جانباز و... از قاطبه ایثارگر هستید و رنج ما و خانواده هایمان را کاملاً آگاهید، صلاح می دانید ما در این هیاهوی مسئولین لیبرال دموکرات حق مان مغفول واقع شود.
نکته قابل توجه این که وزارت علوم اخیراً بخشنامه ای به همه دانشگاه ها و مؤسسات ارسال نمود که کارمندان و کارکنان می توانند با هر مقدار سابقه کاری با داشتن مدرک تحصیلی دکتری خود را تحت شرایطی تبدیل وضعیت به هیئت علمی «رسمی_ قطعی» نمایند. مثلاً اگر کارمندی بیش از بیست و یا بیست و پنج سال سابقه کار داشته باشد و پای تابلو درس کلاس نبوده ، آیا با این بخشنامه تبدیل وضعیت دهد می تواند به سرمایه های این مملکت[دانشجویان] بار علمی به روز آموزش دهد؟ آیا این روش در حق ایثارگری که با سوابق درخشان عضو هیئت علمی (پیمانی ) می باشد و فقط به جرم نداشتن مدرک دکتری باید در همین وضعیت درجا بزند.
لذا بدین وسیله خواهشمندیم در بررسی و تصمیمات خود در اصلاح قوانین و یا در تبصره های بودجه راه چاره ای برای ما بیاندیشید.
با تشکر از تلاش شما نمایندگان محترم.
خدالعنت کنه به کسانیکه ماده 38 رااینطورتصویب کردند.برای برخی اعمال شده وبرای بقیه محروم ازماده 38جانبازان رابرچندگروه تقسیم کردند.لعنت خدابه این عده که بدون اطلاع از وضع و مشکلات جانبازان چنین قوانینی را تصویب و حق وناحق کردند...
با عرض سلام و ارادت
خیلی متشکرم از این ارتباط سوالی داشتم و ان این است که این چطور محاسبه فرمودند که رزمندگان با 12 ماه سابقه داوطلبانه شرکت در جبهه از پرداخت مالیات بر حقوق معاف هستند اما کمتر از ان باید مالیات بدهند خدایش کم لطفی شده خوب 12 ماه ضریب صفر از مالیت و هر چه مدت حضور در جبهه کمتر در صد پرداخت مالیات را به نسبت میگرفتند و کسر میکردند . با تشکر فراوان البته هنوز هم امیدواریم اینطور بشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi