شناسه خبر : 92382
سه شنبه 25 مرداد 1401 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیاز امروز ایثارگران؛ نیاز فردای جامعه است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک صد و نود و ششمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران در سالن شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تیم سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین تیم وزارت خارجه و هیئت مذاکره کننده، مسیر معقولی را در مذاکرات برجامی دنبال می‌کنند و سبب شده‌اند تا دوقطبی و شکاف سیاسی در این عرصه به حداقل برسد.
 
هیئت مذاکره کننده مسیر معقولی را در مذاکرات برجام دنبال می‌کند/ نیاز امروز ایثارگران؛ نیاز فردای جامعه است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست که رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت، گفت: خوشبختانه مهندس اسلامی، رویکرد خوبی در زمینه امور ایثارگران در این سازمان داشته است و همچنین حامی منطقی و زبان گویای این قشر در هیئت دولت محسوب می‌شود و با حضور مهندس اسلامی در سازمان انرژی اتمی شاهد تغییرات محسوس در زمینه امور ایثارگران این سازمان هستیم.
معاون رئیس جمهور افزود: خوشبختانه تیم سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین تیم وزارت خارجه و هیئت مذاکره کننده، مسیر معقولی را در مذاکرات برجامی دنبال می‌کنند و سبب شده‌اند تا دوقطبی و شکاف سیاسی در این عرصه به حداقل برسد. اقدامات منطقی این عزیزان بر پایه تعامل بوده و سبب شده تا ملت بزرگ ایران از مرحله دو قطبی شدن در قبال مذاکرات عبور کند.
وی با بیان اینکه در سازمان انرژی اتمی دستاوردهای خوبی به دست آمده است، گفت: شبکه مشاوران و نمایندگان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی نخستین شبکه منسجم در سطح ملی محسوب می‌شود که اقدامات ملی و فرادولتی را دنبال می‌کند و اگر منابع مورد نیاز تأمین شود، می‌توانیم اقدامات بزرگی را اجرایی کرده و به نتیجه برسانیم.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم که نسبت به برگزاری جلسات ماهانه با مقامات کشور اقدام کنیم و خوشبختانه در حال امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... با سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مراکز مختلف هستیم. سازوکاری در قانون پیش‌بینی شده که بر اساس آن یک درصد از منابع اعتباری سازمان‌ها و دستگاه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف شود و با جلسات و رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا این مراکز بتوانند اقدامات فرهنگی انجام دهند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: همچنین سعی کردیم نهادسازی شکل گیرد و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود و با روشن‌سازی شرح وظایف و تعیین و تأمین منابع مالی مورد نیاز، امور فرهنگی را اجرایی کرده و پیش‌ ببریم.

بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تغییر ساختار است
معاون رئیس جمهور گفت: بسیاری از قوانین و مقررات خدمات رسانی به ایثارگران بر اساس سلیقه و خواست دستگاه‌های مختلف ایجاد شده که این موارد چالش‌هایی را برای بنیاد ایجاد کرده است، متأسفانه به تعداد کارشناسان حاضر در امور ایثارگران ادارات، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و ... شاهد برخوردهای متفاوت و مختلف در مورد مسائل یکسان با ایثارگران هستیم که اصلاً زیبنده نیست.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تغییر ساختار است، گفت: سعی کردیم نقش و کارکرد مشاوران را پررنگ‌تر کنیم. البته با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی مسائل تصمیم گرفته شد تا برخی حوزه‌ها تبدیل به معاونت شوند تا ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه قوام و استحکام بیشتری یابد.

اقدامات سازمان انرژی اتمی در حوزه ایثارگران فوق‌العاده است
وی افزود: اقدامات فوق‌العاده سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه ایثارگران،‌ بسیار ارزشمند است و می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و ایثارگران با این سازمان باشد. شرکت‌های ایثارگران و دانشمندان ایثارگر می‌توانند همکاری خوبی با سازمان انرژی داشته باشند و این سازمان انرژی اتمی می‌تواند از ایده‌های آنها استفاده کرده و آن را برای جامعه هدف الگو قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: مردم امروز باید نسبت به حضور و همراهی ایثارگران احساس نیاز کنند نه فقط احساس دین داشته باشند چراکه حضور ایثارگران در حوزه علم، فناوری، فرهنگ و ... کارگشاست بنابراین باید اجازه دهیم ایثارگران با افتخار به خدمات‌رسانی بپردازند.

نیاز امروز ایثارگران؛ نیاز فردای جامعه است
قاضی‌زاده هاشمی گفت: نیازهای ایثارگران با عموم جامعه متفاوت است و باید توجه داشت ساختار سنی این عزیزان سالمند محسوب می‌شود به طوری که میانگین سنی ایثارگران 60 سال به بالاست؛ باید دانست تعداد بستری این عزیزان در بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی 10 برابر بیشتر از سایر افراد جامعه است و هزینه دوره سالمندی آنها در 2 سال پایانی عمر تقریباً 7.5 برابر کل دوره زندگی محسوب می‌شود.
وی خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیاز اکنون جامعه ایثارگران، نیاز 20 سال آینده سایر مردم جامعه است و آنچه ما اکنون نیاز داریم، سایر اقشار جامعه در 2 دهه آینده به آن نیاز می‌یابند. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به نیازهای این عزیزان در زمینه تأمین دارو، استفاده از تکنولوژی در زمینه سهل‌تر شدن زندگی روزمره و ... کرد. ما از سازمان انرژی اتمی و دانشمندان و کارشناسان دعوت می‌کنیم تا با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به شناسایی نیازهای این قشر و انجام طرح‌های مورد نظر اقدام کنند و پذیرای این دوستان خواهیم بود.

لزوم توجه به نیازهای معنوی خانواده شهدا و ایثارگران
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایثارگران علاوه بر حمایت‌های مادی، نیازمند حمایت‌های معنوی و دریافت مددکاری‌های تخصصی در زمینه رفع مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان و ... هستند. این خانواده‌ها با مسائل مختلف مواجه هستند و نباید فراموش کرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در قبال آنها مسئولیت دارد اما باید توجه داشت ابزارهای ما محدود است و باید با کمک هم، مشکلات و کاستی‌ها را حل و فصل کنیم.

امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان سازمان انرژی اتمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران
در این نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی میان سازمان انرژی اتمی ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای با هدف توسعه و مهندسی فرهنگی به‌منظور تعالی و بالندگی و همچنین افزایش اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و افزایش سطح مشارکت بین دستگاهی برای ارتقاء کیفی و کمی در تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری، ادبی و نشر آثار مکتوب به استناد قوانین بالادستی و ارتقاء سطح کیفی تولیدات هنری، شناسایی و ایجاد بسترهای نوین و مناسب فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، هم‌افزایی در انجام فعالیت‌های تخصصی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و همچنین ارتقاء سطح همکاری‌های علمی و فنی در حوزه‌های نرم به‌ویژه امور فرهنگی و سخت شامل موارد تخصصی و هسته‌ای در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.
یکی از موارد مهم این تفاهم‌نامه؛ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد و ایثارگر مرتبط با حوزه هسته‌ای و تجاری‌سازی ایده‌ها بر اساس منافع مشترک با نظر کمیته علمی و فنی است که مقرر شد همکاری‌های منسجم در این زمینه دنبال شود.

منبع: ایثار
اینستاگرام

آقای قاضی زاده ریاست بنیاد شهید، موضوع بهداشت و درمان و معشیت جانبازان و ایثارگران اولویت اول آنان محسوب می شود. جانباز و ایثارگری که درد داشته باشد و خواب راحت نداشته باشد در فقر و تنگدستی باشد چگونه می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد؟ بیایید اولویت اول را انجام دهید نیاز فردای جامعه را بگذارید در همان شرایط احتساب شود. اگر امروز نسبت به این موضوع بی توجهی کنید مطمئن باشید جامعه فردا هیچ اثری از فرهنگ ایثار و شهادت را برنمی تابد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi