شناسه خبر : 92521
یکشنبه 30 مرداد 1401 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسوایی بزرگ اطلاعاتی در اسرائیل

۲ کارمند رژیم صهیونیستی، ۷ سال از حساس‌ترین مراکز اسرائیل جاسوسی می‌کردند

رسوایی جدید در سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که دو نفر از کارکنان سال‌های سال در حساس ترین مراکز این رژیم پیش چشم ماموران؛ اطلاعات حساس را به خارج(!) می‌فرستادند.
با وجود بزرگنمایی بسیاری که در رسانه‌ها درباره توان سازمان‌های جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی وجود دارد، اما به تازگی انتشار یک گزارش حکایت از یک رسوایی بزرگ امنیتی-اطلاعاتی در نهادهای صهیونیستی دارد. این آبروریزی کم سابقه را روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در گزارش خود افشا کرده و گفته به تازگی دو نفر در مناطق اشغالی بازداشت شده‌اند که یکی در شمال و دیگری در حومه قدس سال‌ها مشغول جمع آوری اطلاعات محرمانه از مراکز امنیتی حساس بودند.
مسئله مهم در این گزارش آن است که افراد بازداشتی طی 7 سال گذشته به صورت مداوم به کار جمع آوری اطلاعات مشغول بوده‌اند و اکنون منابع صهیونیستی می‌گویند که این دو نفر به امنیت تل آویو ضربه زده و طی این 7سال مشغول انتقال اطلاعات امنیتی به خارج بوده‌اند.
این گزارش بیش از هرچیز نشان می دهد که مراکز امنیتی صهیونیستی تا آن‌اندازه آسیب پذیر هستند که برخی از کارکنان آن ممکن است سال‌ها بدون آن که شناسایی شوند، مشغول فعالیت علیه همان مراکز باشند. از سوی دیگر این احتمال و امکان وجود دارد که جاسوس‌ها در نهادهای صهیونیستی بسیار بیشتر از دو فرد بازداشت شده باشند و چه بسا که دولت‌های مخالف رژیم صهیونیستی در منطقه طی چند سال گذشته موفق به تسلط اطلاعاتی و امنیتی بر تل آویو شده باشند. طی یک سال گذشته حداقل چندین گزارش درباره دستگیری افرادی به اتهام جاسوسی از مراکز حساس رژیم صهیونیستی منتشر شده و این موضوع نشان دهنده گستره زیاد فعالیت‌های ضدامنیتی علیه صهیونیست‌ها در قلب مراکز اشغالی است. حتی سال گذشته دادستانی تل آویو از صدور کیفرخواست برای فردی با نام «عومری گورن گوروخوسکی» خبر داد که به عنوان خدمتکار ۳۷ ساله  بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خانه او مشغول به‌کار بوده است. دادستانی گفت که فرد بازداشتی برای ایران جاسوسی کرده و در تماس با گروه‌هایی، اطلاعاتی محرمانه را در اختیار آنها قرار داده است. دستگیری این فرد حکایت از آن داشت که دایره نفوذ و جاسوسی حتی تا اتاق خواب مسئولان رژیم صهیونیستی نیز کشیده شده و مقامات صهیونیست حتی در خانه‌های شخصی خود نیز از جاسوسی در امان نیستند. چند ماه پیش نیز منابع صهیونیستی دستگیری گروهی دیگر از افراد را به اتهام جاسوسی تائید کردند، اما از ترس آبروریزی بیشتر، جزئیات را اعلام نکردند. تکرار بازداشت افراد در سرزمین‌های اشغالی به اتهام جاسوسی ثابت می کند که ضعف نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی محدود به یک یا چند نفر نیست، بلکه سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به طور ساختاری دچار ضعف افشای اطلاعات حساس بوده‌اند و مخالفان تل آویو موفق شده‌اند تا در حساس ترین مراکز این رژیم به اشراف اطلاعاتی و امنیتی دست یابند. این اشراف اطلاعاتی بی تردید بزرگ‌ترین پاشنه آشیل صهیونیست‌ها در هرگونه درگیری احتمالی در آینده خواهد بود و صهیونیست‌ها را در هر جنگ آتی غافلگیر خواهد کرد.
عقب نشینی در برابر اسیر فلسطینی
در خبر دیگری از فلسطین، صهیونیست‌ها سرانجام مجبور شدند در برابر اراده اسیر فلسطینی که از 160 روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد، عقب‌نشینی کنند. منابع صهیونیستی جمعه شب خبر دادند که بازداشت موقت اسیر خلیل عواوده به حالت تعلیق درآمده است. تعلیق حکم بازداشت اداری این اسیر فلسطینی با حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی و پس از حدود ۶ ماه اعتصاب غذا صورت گرفته، اما عواوده گفته است که همچنان به اعتصاب غذای خود تا آزادی کامل ادامه خواهد داد.
آزادی خلیل العواوده و بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از شروط آتش بس اخیر در غزه بوده است و رایزنی‌ها برای آزادی این دو اسیر فلسطینی از طریق طرف‌های میانجی همچنان ادامه دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi