شناسه خبر : 96652
شنبه 10 دي 1401 , 08:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروی از فاطمه(س)، اقامه عزای واقعی‌ست

عزاداری و غم و غصه زهرا(س) کافی نیست، تکلیف ما عمل کردن به سیره حضرت زهرا (س) به عنوان اسوه حسنه و ترویج کردن سیره وی می باشد.

فاش نیوز- عزادار واقعی، پیروی در سیره فاطمی و عمل به جهاد تبیین فرزند فاطمی، با محوریت مسجد می باشد.

 حضرت زهرا (س)، شخصیت معصوم و دارای صفات کمالیه درونی، در زندگی، عامل به آداب اسلامی، در نسب، اهل کساء یمانی و کانون اهل بیت، دختر آخرین پیامبر الهی، همسر اولین امام، مادر دو امام شباب اهل الجنه و جده بقیه ائمه اطهار (ع)، سوره کوثر و آیات تطهیر و مباهله و مودت و هل اتی در شان او، سیده النساء العالمین و والاترین زن دو جهان است.

 از سوی دیگر حضرت فاطمه (س) بزرگ مظلومه عالم، اول غصب شده ارث پدری، اول غصب شده جانشینی پدرش، غمخوار مظلومیت همسرش، اول کتک خورده از منافقان در شهر پیامبر، اول مدافع ولایت، اول بانویی که صلای هل من ناصر سر داد ولی جوابی از اهل مدینه نیامد، اول ام الشهدای طفل در شکم، تنها زن وصیت به کفن و دفن شبانه، تنها بانوی بی نشان و بی سنگ قبر، بزرگ بانوی مظلومه جهان است.

 عزاداری‌ها تون قبول و توشه ای برای آخرت خواهد بود، لکن عزاداری و غم و غصه زهرا(س) کافی نیست، تکلیف ما عمل کردن به سیره حضرت زهرا (س) به عنوان اسوه حسنه و ترویج کردن سیره وی می باشد.

 در بخشی از زیارت‌نامه حضرت زهرا می گوییم :" من دوستم با هرکه تو را دوست دارد و در ولایت تو هستم با هر که در ولایت تو هست أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاکِ " لذا بایستی دوستان واقعی راه حضرت زهرا را بشناسیم و با آنان دوست و از ولایت فرزندحضرت زهرا (س) پیروی کنیم.

 در ادامه زیارت آن حضرت می خوانیم : " دشمنم با هرکه با تو دشمن است / در فکر وَعَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکِ " و در پله دوم :" در جنگم با کسی که با تو بجنگد،/ اقدام عملی وَحَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکِ ". لذا با یستی با استکبار (آمریکا و غرب و اسراییل) به عنوان بزرگترین دشمنان اسلام و نفاق (گروهک های سیاسی داخلی) و مروجان اسلام آمریکایی (وهابیون) و... نه تنها دشمن باشیم که بایستی در تقابل با فتنه انگیزی آنان باشیم.

 در زیارت نامه آن حضرت خدا و فرشتگانش را گواه می‌گیریم (أُشْهِدُ اللّهَ وَ مَلائِکَتَهُ) یعنی شهادت می‌دهیم که دوستی و دشمنی ما زبانی نیست و عامل هستیم.

 اگر می خواهید پرچم عزای حضرت زهرا (س) برافراشته بماند، باید خطبه فدکیه اش را بخوانیم و عمل کنیم چون به ما الگو می دهد.

 حضرت زهرا (س) اول زن جهاد تبیین در شرایط سخت مظلومیت و بی‌کسی همسرش و مدافع مقام ولایت بود. حتی نقل شده آن حضرت(س) به درب خانه انصار و مهاجرین رفتند و یادآوری کرد واقعه غدیر و بدعت ثقیفه را، یادآوری کرده و تکلیف آنان در دفاع از حق را متذکر شدند.

در عصر حاضر، تقابل دو جبهه پیروان رسالت و ولایت و دشمنان رسالت و ولایت در اوج خود بوده و نبرد شدید حق و باطل سخت تر از جنگ احزاب در جریان است.

 دشمنان حضرت فاطمه (س) به میدان آمده اند تا کار اسلام محمدی را تمام کنند. در چنین شرایطی پسر فاطمه با ندای جهاد تبیین یاری طلبیده، جهادی که یک فریضه و تکلیف دینی واجب عینی فوری است و ما مکلف به عمل به آن هستیم.

 بر اساس این فرمایش الهی: "بگو: من شما را به یک پند، موعظه می کنم و آن اینکه، فقط به خاطر خدا دو به دو یا تک تک قیام کنید. قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی ".

لذا عزادار واقعی، پیروی در سیره فاطمی و عمل به جهاد تبیین امام المسلمین، به صورت فردی و به صورت گروهی با محوریت مسجد می باشد!

 

* دکتر سید جواد فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi