شناسه خبر : 98677
یکشنبه 21 اسفند 1401 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«هفت تپه» نماد مقاومت و حماسه‌سازی رزمندگان مازندرانی است

فاش نیوز - سردار «رستمیان» گفت: «هفت تپه» نمادی از مقاومت، ایستادگی و حماسه سازی رزمندگان و فرزندان مازندرانی است.
 

«هفت تپه» نماد مقاومت و حماسه سازی رزمندگان مازندرانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «حمیدرضا رستمیان» فرمانده اسبق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا یکی از لشکر‌های قوی، قدرتمند، خط شکن و خط نگه‌دار دوران دفاع مقدس بود، اظهار داشت: منطقه عمومی هفت تپه یکی از مقر‌های لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دفاع مقدس است که از اواخر سال ۶۴ با توجه به اینکه لشکر به لشکر ویژه تبدیل شده بود و دارای استعداد وسیع از نیرو‌های انسانی، یگان‌های زرهی و تجهیزات بود در مساحتی به اندازه ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مستقر شد.

وی با بیان اینکه پایه گذار آمادگی‌های رزمی لشکر برای حضور در عملیات‌های مختلف اردوگاه هفت تپه به شمار می‌آید، افزود: رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا برای حضور در عملیات والفجر ۸، کربلای یک، کربلای چهار، کربلای ۵، کربلای ۸، کربلای ۱۰، نصر ۴، والفجر ۱۰، بیت المقدس ۷ و سایر عملیات‌های پدافندی از این منطقه آماده می‌شد.

سردار رستمیان ادامه داد: به دلیل حضور و استقرار لشکر قدرتمند ۲۵ کربلا در این منطقه، سه بار توسط هواپیما‌های دشمن بمباران شده است.

فرمانده اسبق لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا با بیان اینکه در بمباران‌های هفت تپه شهدای زیادی تقدیم شده است، اضافه کرد: هفت تپه هم محل عروج شهدای ما در بمباران‌هاست و هم محل آمادگی و قدمگاه شهدای عظیم الشان و قدمگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان رئیس جمهوری است.

وی عنوان کرد: هزاران رزمنده از استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد اینجا قدم گذاشتند و حماسه‌های بزرگی از اینجا رقم خورد.

سردار رستمیان اذعان داشت: این پایگاه به دلیل اینکه خاطرات عظیمی را در خودش دارد بخش اعظم خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران به یاد آن حماسه سازی‌ها از این مطقه بازدید می‌کنند و خاطرات را زنده نگه می‌دارند.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: حضور رزمندگان و جوانان عاشق فرهنگ جهاد و شهادت و رهروان شهدا و پیروان ولایت هستند از منطقه هفت تپه که بوی شهدا را می‌دهد و یاد و خاطره شهدا فراوان است، استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: با تدفین دو شهید گمنام در هفت تپه این اهمیت و جاذبه کار در این منطقه بیشتر شده ‌و همه ساله شاهد حضور پررنگ و قدرتمندانه جوانان در اردوگاه هفت تپه هستیم که نمادی از مقاومت، ایستادگی و حماسه سازی رزمندگان و فرزندان مازندرانی است.

سردار رستمیان با اشاره به اهمیت راهیان نور خاطرنشان کرد: جوانان راهیان نور را انتخاب می‌کنند و از راه‌های دور در این منطقه حضور پیدا می‌کنند و از یادمان‌های شهدا دیدن می‌کنند و حفظ این مسیر و الگو ارزشمند است و مقاومت، ایستادگی و پیروی از خط ناب امام عزیز و رهبر معظم انقلاب اسلامی را به ما یادآوری می‌کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi