شناسه خبر : 100167
شنبه 30 ارديبهشت 1402 , 14:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نتایج جالب یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی

اکثر صهیونیست‌ها معتقدند در جنگ اخیر غزه اسرائیل شکست خورد

فاش نیوز - براساس نتایج نظرسنجی‌ها، بسیاری از صهیونیست‌ها معتقدند در جنگ اخیر غزه شکست خورده‌اند و «عوزی برام»؛ نویسنده عبری‌زبان روزنامه ‌هاآرتص نیز معتقد است که این روزها جامعه پراختلاف و پرشکاف تل‌آویو در برابر جبهه واحد فلسطینی‌ها قرار دارد که همه آنها فقط هدف نابودی تل‌آویو را دنبال می‌کنند.

یک هفته پس از توقف بمباران اشغالگران در نوار غزه و در مقابل پاسخ‌ راکتی گروه‌های مقاومت فلسطین، اکنون بسیاری از ساکنان مناطق اشغالی به تدریج به این نتیجه رسیده‌اند که در جنگ اخیر نه‌تنها دستارودی نداشته‌اند، بلکه این درگیری‌ها نشان‌دهنده شکست کامل تل‌آویو در برابر نیروهای مقاومت فلسطین بود. حقیقت هم آن است که اگرچه ارتش رژیم صهیونیستی از توان نظامی نسبی برخوردار است، اما فلسطینی‌ها دست بالاتر را در نبردها دارند و این وضعیت را در پذیرش آتش‌بس از سوی تل‌آویو به خوبی می‌توان درک کرد، چون اگر ارتش رژیم صهیونیستی قادر به متوقف کردن مقاومت فلسطین بود، هیچ‌گاه آتش‌بس را نمی‌پذیرفت.
نتایج یک نظرسنجی در روزنامه عبری معاریو درباره نتایج نبرد اخیر علیه غزه نیز حکایت از آن دارد که 55.7 درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که ارتش نتوانسته است به هیچ پیروزی در غزه دست یابد و مشکل مقاومت همچنان وجود دارد. در حالی که تنها 32.1 درصد معتقدند که در این نبرد ارتش رژیم اسرائیل به پیروزی دست یافته است، همچنین 12.2 درصد از پاسخ‌دهندگان صهیونیستی بر این باور بودند که جنبش «جهاد اسلامی» به‌دلیل توانایی خود در تعطیل کردن زندگی در شهرک‌های مجاور نوار غزه، پیروز نبرد بوده ‌است.
اذعان به برتری فلسطینی‌ها در روزنامه‌ هاآرتص
موضوع دست برتر فلسطینی‌ها در تحولات نظامی مناطق اشغالی موضوعی نیست که فقط از سوی محافل عربی یا اسلامی گفته شود، بلکه این موضوع را روزنامه‌ هاآرتص نیز در گزارش خود تایید کرده و «عوزی برام»؛ نویسنده عبری‌زبان در این روزنامه معتقد است که وقتی جامعه صهیونیستی شکل گرفت، این جامعه متحد و یکپارچه در راه رسیدن به اهدافش بود و گروه‌های فلسطینی در هفت دهه پیش خیلی متحد نبودند و هرکسی ساز خود را می‌زد، اما امروزه واقعیت میدانی فلسطین تغییر کرده است. جهاد اسلامی و حماس و دیگر گروه‌های مسلح هدف واحد نابودی جامعه صهیونیستی را دارند و هرکدام از طریقی این هدف را دنبال می‌کنند، اما در مقابل جامعه صهیونیستی به‌شدت دچار پراکندگی و تشتت آراست. هر هفته تظاهرات برگزار می‌شود، ولی نخست‌وزیر و کابینه راه دیگری می‌روند، در این وضعیت فلسطینی‌ها بهترین فرصت را برای ضربه زدن به جامعه صهیونیستی پیدا کرده‌اند و در نبرد اخیر هم موفق شدند بار دیگر شهرک‌ها را ناامن کنند. به گفته این نویسنده عبری‌زبان، در سال 2023، جامعه صهیونیستی دیگر آمادگی پذیرش تلفات جانی و قرار دادن شهروندان خود در برابر عملیات فلسطینی‌ها را ندارد، روحیه ایثار و فدا کردن جان در راه وطن فقط در میان تعداد محدود و انگشت‌شماری از ساکنان صهیونیستی وجود دارد و جامعه صهیونیستی حاضر نیست برای حفظ خود بهایی بپردازد، از این‌رو فلسطینی‌ها زندگی راحت را از ما گرفته‌اند. «عوزی برام» معتقد است که اگرچه تل‌آویو در موازنه قدرت نظامی در موقعیت بهتری قرار دارد، اما تل‌آویو در توازن مدنی و انسانی که متضمن تمایل به فداکاری و بسیج اجتماعی است، در برابر فلسطینی‌ها می‌بازد، چون ما دارای یک جامعه از خود راضی هستیم که حاضر به فداکاری نیست، اما فلسطینی‌ها از جان جوانان‌شان برای ضربه زدن به شهرک‌نشینان می‌گذرند. این نویسنده عبری‌زبان در تل‌آویو همچنین می‌افزاید که اینجا کسی حاضر به تحمل سختی نیست، اما فلسطینی‌ها حاضر به تحمل هر شرایطی برای رسیدن به اهداف خود در راه فلسطین هستند.
ادعای پیروزی نتانیاهو غلط است
منابع دیگری نیز در تل‌آویو به شکست در برابر نیروی مقاومت فلسطین اعتراف کرده‌اند. از جمله روز جمعه یکی از تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به آماده‌باش نظامیان این رژیم طی روزهای گذشته همزمان با راهپیمایی موسوم به پرچم، این آماده‌باش نظامیان را نشان‌دهنده بطلان ادعای نتانیاهو درباره ضربه زدن به فلسطینی‌ها عنوان کرد. «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی در یدیعوت آحارونت در گزارشی اعلام کرد: «حالت آماده‌باش در میان نظامیان برای برگزاری راهپیمایی پرچم در روز جمعه و قبل از آن نشان‌دهنده وجود تناقض در اظهارات نتانیاهو است که ادعای پیروزی در دور اخیر جنگ در غزه دارد.»
«عاموس ‌هارئیل» با اشاره به ادعای نتانیاهو درباره جهاد اسلامی و ادعای اینکه ضربه کاری به جهاد اسلامی زده و معادلات را تغییر داده است، افزود: «ادامه وضعیت امنیتی روزهای گذشته نشان‌دهنده آن است که نتانیاهو همچنان نگران واکنش شدید از غزه است و خبری از پیروزی نیست.»
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi