شناسه خبر : 100193
شنبه 30 ارديبهشت 1402 , 16:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به زندگی شهید «اروج میرزا نژاد»

فاش نیوز - «اروج میرزانژاد» در سال 1344 در شهرستان خوی به دنیا آمد و سرانجام در سال 1367 در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

 

نگاهی به زندگی شهید «اروج میرزا نژاد»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «اروج میرزا نژاد» در سال 1344 در شهرستان خوی به دنیا آمد. او از همان کودکی بچه‌ای زرنگ و باهوش و پر جنب و جوش بود و هیچ موقع بی‌ادبی نسبت به بزرگترها از او مشاهده نشد. وی تنها پسر و دومین فرزند خانواده بود.

اروج تا دوم راهنمایی درس خواند. وی باتوجه به کمبود امکانات مالی، با یک ماشین وانت بار کار می کرد و با این طریق در امرار و معاش خانواده کمک می کرد و همین شد که نتوانست ادامه تحصیل دهد.

وی به واجبات اهمیت زیادی می داد، نماز اول وقت را به جماعت اقامه می کرد و به عشق امام حسین (ع) در ماه محرم سینه زنی می کرد.

در اوج گیری انقلاب اسلامی فعالیت گسترده‌ای در شهر ارومیه داشت و اعلامیه‌های امام راحل را پخش می کرد و در راهپیمایی‌ها نیز حضور پر معنی داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی در پاسداری از انقلاب در پایگاه های بسیج فعالیت داوطلبانه داشت، سپس به خدمت مقدس سربازی رفت و آموزش خود را در جلدیان گذراند و بعدا در ارومیه خدمت کرد. همین که خدمت سربازیش به اتمام رسید جنگ تحمیلی شروع شد  و او با احساس تکلیفی که کرد در سن 20 سالگی بلافاصله به جبهه های حق علیه باطل شتافت.

پدر شهید از آخرین وداع با شهید اینچنین می گوید: آن موقع پیش من آمد و گفت می خواهم به جبهه بروم. من گفتم تو تنها پسر من هستی و می‌خواهم درکنارم باشی. شهید در جواب گفت: «امنیت و آرامش کشورمان به ما جوان ها بستگی دارد. پس می روم یا در راه دفاع از خاک کشورم شهید می شوم و یا سالم بر می گردم». من نیز با روی خوش بدرقه اش کردم و رفت. در آن حین از اهل خانه طلب حلالیت کرد و گفت که احتمالا اگر برنگشتم برایم از همه فامیل و دوستان و آشنایان حلالیت بطلبید.

پدر شهید در ادامه می‌گوید: در خواب دیدم که به شهادت رسیده و مانند یک پرنده به آسمان ها پرواز می کند که به واسطه خوابم آگاه شدم که پسرم به شهادت می رسد و به ملکوت اعلی می پیوندد.

‌اروج میرزانژاد در سال 1367 در عملیات مرصاد کرمانشاه - اسلام آباد که جنگ با منافقین بود بر اثر انفجار بمب و اصابت ترکش شهید شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi