شناسه خبر : 100842
یکشنبه 21 خرداد 1402 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بانک جهانی اعلام کرد

رتبه ۱۵ ایران از نظر رشد اقتصادی در پاییز ۲۰۲۲

فاش نیوز - بانک جهانی با بررسی رشد اقتصادی ۷۲ کشور جهان در پاییز (سه‌ماهه چهارم) 2022 اعلام کرد: اقتصاد ایران از نظر رشد اقتصادی در این دوره رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در بخشی از گزارش جدید خود با عنوان دورنمای اقتصادی جهان آمار مربوط به رشد اقتصادی 72 کشور جهان در سه‌ماهه چهارم 2022 برابر با پاییز سال گذشته را منتشر کرده است. این بانک از رشد چهار و هفت دهم درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته خبر داده که رقم قابل‌توجهی در مقایسه با کشورهای دیگر است.
آمار بانک جهانی نشان می‌دهد ایران در سه‌ماهه نخست سال 2022 (زمستان سال 1400) رشد قابل توجه پنج درصدی را تجربه کرده و این رقم در سه‌ماهه دوم (بهار 1401) به دو و نیم درصد کاهش یافته است اما در سه‌ماهه سوم (تابستان 1401) روند رشد اقتصادی ایران صعودی شده و به سه و چهار دهم درصد و در سه‌ماهه چهارم (پاییز 1401) به چهار و هفت دهم درصد رسیده است.
رشد چهار و هفت دهم درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته در این دوره تنها یک و دو دهم درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها 9 دهم درصد، منطقه یورو یک و هشت دهم درصد و ژاپن چهار دهم درصد رشد کرده‌اند. کشور در حال توسعه‌ای مثل چین نیز در این دوره رشد دو و 9 دهم درصدی و هند رشد چهار و نیم درصدی داشته‌اند. متوسط رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در زمستان گذشته برابر با چهار و 9 دهم درصد برآورد شده است.
بر اساس این گزارش کشور ارمنستان بیشترین رشد اقتصادی در سه‌ماهه چهارم 2022 را داشته است. رشد اقتصاد این کشور به 12 و هفت دهم درصد رسیده که بیشتر از سایر کشورها بوده است. کشور جنگ‌زده اوکراین نیز کمترین رشد اقتصادی را داشته و در واقع اقتصاد این کشور در این دوره 31 و چهار دهم درصد کوچک‌تر شده است. علاوه‌بر ارمنستان چند کشوری که رشد اقتصادی بیشتری نسبت به ایران داشته‌اند عبارت‌اند از؛ ‌اندونزی با رشد پنج درصدی، مالزی با رشد هفت و یک دهم درصدی، قطر با رشد هشت درصدی، عربستان با رشد 5.5 درصدی و امارات با رشد 5.5 درصدی. در نقطه مقابل، علاوه‌بر آمریکا و ژاپن برخی اقتصادهای دیگری که رشد کمتری نسبت به ایران داشته‌اند عبارت‌اند از؛ تایلند با رشد یک و چهار دهم درصدی، کرواسی با رشد سه و نیم درصدی، ترکیه با رشد سه و نیم درصدی، برزیل با رشد یک و 9 دهم درصدی و آفریقای جنوبی با رشد 9 دهم درصدی.

اینستاگرام
شگفتا آنچه در بیانه های اقتصادی میاد ما در جیبمااااااااااااااان حس نمیکنیم... گفتااااااااار درمانی روش جدید آقایان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi