شناسه خبر : 101139
یکشنبه 04 تير 1402 , 14:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

باید از ایثارگران در برنامه هفتم حمایت جدی شود

این بهانه که افراد تبدیل وضعیت شده در بدنه دولت نخبه نیستند و تحصیلات تکمیلی ندارند، برای عدم تمدید قانون پذیرفتنی نیست....

فاش نیوز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر اولویت حل مشکلات ایثارگران در برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هفتم توسعه که از سوی رییس جمهور به صحن علنی ارائه شد، به انتخاب اعضای هیئت رییسه برنامه هفتم اشاره کرد و اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی با توجه به شرح وظایف و تکالیفی که در برنامه‌های توسعه گذشته و برنامه هفتم وجود دارد، قاطبه نمایندگان ملت بر این باورند که حل مشکلات ایثارگران باید در اولویت باشد و در این چارچوب پیشنهادهایی الحاق و تصویب شود.

نماینده مردم استان خوزستان در بهارستان ادامه داد: باید از ایثارگران در برنامه هفتم توسعه به طور جدی حمایت شود؛ هر چند که در احکام پیشنهادی دولت، برخی از موارد ارائه نشده است اما اگر تشکل های ایثارگری در ارتباط با برنامه هفتم پیشنهادات و راهکارهایی برای بهبود وضعیت و شرایط جامعه هدف در سال های آینده ارائه دهند، کمیسیون تلفیق از آن استقبال می کند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من با توجه به این که بحث تکالیف و مسائل راهبردی ایثارگران از قبل مصوب و ابلاغ شده است، ضرورت اصلاحات تکمیلی در مصوبات ایثارگری بیش از پیش احساس می شود. همچنین در برخی موارد مسائلی برای ایثارگران عزیز وجود دارد که تعیین تکلیف نشده است؛ که از جمله آن می توان به موضوع احتساب سه چهارم سابقه جبهه موظفین اشاره کرد.

جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم در مورد احتساب سوابق موظفین در دوران جنگ تحمیلی در مناطق جنگی مرزی توضیح داد: در این مورد هم علی‌رغم این‌ که پیشنهادی در خصوص احتساب سه چهارم سابقه جبهه موظفی ارائه شده است، اما در کمیته تخصصی دولت در بحث سرمایه‌های انسانی، مورد مخالفت قرار گرفت. بعد از آن هم مکاتبه‌ای با آقای مخبر انجام شد تا این موضوع دوباره در هیئت دولت مطرح شود. چراکه در این چارچوب ابهاماتی مانند وضعیت موظفین در جهاد سازندگی سابق وجود دارد که هنوز تعیین تکلیف نشده است. ایثارگران موظفینی هستند که سال‌ها به‌عنوان ایثارگر بی‌سنگر در جبهه‌های حق علیه باطل بودند و سنگرسازان بی‌سنگر محسوب می شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم که خود فرزند ایثارگر است، با تاکید بر حمایت مجلس از ایثارگران و قوانین بالادستی و قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران یادآور شد: اینها مواردی است که در بحث اصلاح برنامه‌ توسعه هفتم بایستی در شرح وظایف و تکالیفی که در خصوص خدمت‌رسانی به ایثارگران باید لحاظ شود و این مجلس انقلابی ان‌شاءالله پای کار خواهد بود و امیدواریم کمافی‌السابق از این قشر تاثیرگذار در کشور حمایت کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت فزندان ایثارگران مهم‌ترین موضوعی است که در حال حاضر از سوی ایثارگران مطرح می‌شود، بحث تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران است که متاسفانه بخش اعظمی از آنها هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند و در بلاتکلیفی قرار دارند. این یکی از مهم‌ترین چالش‌های است که بنده به‌ عنوان نماینده مجلس، در بودجه سال 1402 بر آن تأکید داشتم که به آن اعتبار لازم تخصیص داده شود اما متاسفانه این‌گونه نشد.

وی در پاسخ به این سوال که برای تمدید تبدیل وضعیت در سال جاری، مجلس می تواند اقدامی کند، متذکر شد: با توجه به این‌که در بودجه سنوات، موضوع تبدیل وضعیت دیده نشده است، این موضوع یک مقدار کار را مشکل‌تر می کند؛ هر چند که این حکم در قانون وجود دارد. حال ممکن است این موضوع برای امسال انجام نشود. منتها در این خصوص باید اصلاحاتی در برنامه توسعه هفتم انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در خصوص راهکار دائمی شدن قانون تبدیل وضعیت در برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: پیشنهاد من برای گنجانده شدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه این است که مواردی، از جمله دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی یا داشتن سابقه هشت ساله به عنوان شرط تبدیل وضعیت لحاظ شود.

نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: این بهانه که افراد تبدیل وضعیت شده در بدنه دولت نخبه نیستند و تحصیلات تکمیلی ندارند، برای عدم تمدید قانون پذیرفتنی نیست. ولی با شرط گذاشتن می توانیم تحصیلات تکمیلی فرزندان ایثارگران عزیز را ارتقا دهیم و تبدیل وضعیت دوباره عملیاتی شود. در این مورد فرزندان ایثارگران می توانند در یک مقطع زمانی تحصیلات خود را تکمیل کنند و بنده به شدت به دنبال این موضوع هستم.

*معرفی

اینستاگرام
سلام وقت بخیر خداوند را شاکریم که آقای قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رئیس جمهور نشد چونکه وعده‌های انتخاباتی ایشان هیچکدام عملی نميشد الان بعنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاور رئیس جمهور قدمی برای این جماعت خانواده شهدا و ایثارگران برنداشتند
آقای محترم تبدیل وضعیت باید دائمی شود ،دائمیییییی
اولا تبدیل وضعیت باید دائمی شود ثانیا سهمیه دانشگاه را باید اصلاح کنید کلی نابرابری و مشکل از این سهمیه ۵ درصدی هست که ناعدالتی شده چرا ادغام نمیشود؟ و انتقال فرزندان برای دانشگاه برای زیر ۲۵ ها هم که نداریم .... این موردها بار مااالی ندارند لطف کنید خواهشا پیگیری کنید ... گناه از مانیست که زیر ۲۵ شدیم گناه از شما هست که قانونهایتان از بیخ مشکل داره و دارید ما زیر ۲۵ ها را عذاب میدهید به ناحق / .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi