شناسه خبر : 101982
سه شنبه 27 تير 1402 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رشادت شهید بختیاری و همرزمانش برای آزادسازی پاسگاه زید

فاش نیوز - شهید «بختیاری» از نخستین کسانی بود که به سپاه پیوست. او در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس در سِمَت فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع)، حضوری فعال داشت و رشادتی به‌ یاد ماندنی از خود نشان داد.

کد خبر: ۶۰۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ - 17July 2023
 

غسل آخر با تنی رنجوربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌‌پرس، با تشکیل سپاه پاسداران، «ناصر بختیاری» از نخستین کسانی بود که به آن پیوست. او در کردستان آنقدر تجربه کسب کرد که در روز‌های اول تهاجم، نبوغش در هدایت و فرماندهی جنگ بر فرماندهان آشکار شد.

وی پس از مدتی، با بدنی مجروح به جبهه گیلان‌غرب رفت. در عملیات مطلع‌الفجر و در تصرف ارتفاعات شیاکوه فرمانده بود و در این عملیات برای دومین بار مجروح شد.

او در عملیات‌های موفق فتح‌المبین و بیت‌المقدس نیز در سِمَت فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع)، حضوری فعال داشت و رشادتی به‌ یاد ماندنی از خود برجای گذاشت.

در نبرد عاشورایی رمضان، با آمادگی کامل، مسئولیت فرماندهی محور عملیاتی در تیپ تازه‌تأسیس ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) را بر عهده گرفت. پیش از آغاز عملیات برای آماده‌سازی نیرو‌ها و منطقه شبانه‌روز تلاش می‌کرد.

غسل آخر

در غروب پیش از آغاز عملیات رمضان، پشت خاکریز، از یکی از دوستان خود کمک خواست تا در غسل کردن او را یاری رساند. دستانش پس از مجروحیت‌های مکرر توان خود را از دست داده بودند. هنگام غسل کردن با خوشحالی می‌گفت: انگار غسل آخر است! در شب اول عملیات رمضان، نیرو‌های تحت فرماندهی‌اش نخستین کسانی بودند که ضمن موفقیت در مأموریتشان (آزادسازی پاسگاه زید) تا چندین کیلومتر در عمق مواضع دشمن نفوذ کردند؛ این اقدام در شب نخست عملیات، برای همه باورنکردنی بود.

سرانجام پس از گذشت چند روز از عملیات رمضان، در روز یکشنبه (۲۳ ماه مبارک رمضان مصادف با ۲۴ تیر ۱۳۶۱) ندای حق را لبیک گفت و با اصابت گلوله مستقیم تانک بر جسم مجروحش به دیدار معبود شتافت.

منبع:

زارع‌زاده، نادر، اطلس لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ اول ۱۳۹۹، صفحه ۱۰۹

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi