شناسه خبر : 102091
شنبه 31 تير 1402 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اظهارات مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد علت پذیرش قطعنامه ۵۹۸

فاش نیوز - به‌مناسبت پذیرش قطعنامه در روز ۲۷ تیر ۱۳۶۷، فیلمی منتشر شده است که گویای بخشی از حواشی مرتبط با آن است.

کد خبر: ۶۰۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸ - 21July 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به‌مناسبت پذیرش قطعنامه در روز ۲۷ تیر ۱۳۶۷، فیلمی منتشر شده است که گویای بخشی از حواشی مرتبط با آن است. متن این فیلم را در زیر ببینید:

«امام خمینی (ره)، فردای آن روز در پیامی اعلام می‌کنند که مسئولین نظام باید تمامی هم خود را در خدمت جنگ صرف کنند. باید همه برای جنگ تمام‌عیار علیه آمریکا و اذنابش به‌سوی جبهه روی آوریم. امروز تردید به هر شکلی، خیانت به اسلام است.

حواشی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸/ اظهارات مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد علت پذیرش قطعنامه ۵۹۸

پیام امام، خیابان‌های تهران را مملو از جوانان مشتاقی می‌کند که به‌سمت مناطق عملیاتی می‌شتابند. با وجود یکپارچگی مردم و آمادگی رزمی همه‌جانبه، اما برخی از مسئولین نگاه دیگری دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: قساوت عجیبی که آمریکایی‌ها در خلیج فارس کردند که اسقاط طیاره مسافربری حامل دویست و نود و چند مسافر بود که به هیچ وجهی ادعای اشتباه پذیرفته نیست و از نظر ما، این یک اخطار تلقی شد تا چیز دیگری.

اما در دو هفته بعد در روز ۲۷ تیر ۱۳۶۷، اعلام خبری رزمندگان را به شوکی عجیب می‌برد. پیامی کوتاه در بلندگو‌های پادگان دوکوهه پخش می‌شود: «رزمندگان عزیز، توجه فرمایید؛ جمهوری اسلامی ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته است. خواهشمندیم جهت تحویل سلاح، به واحد مربوطه مراجعه کنید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: بالاخره جمهوری اسلامی، این روز‌ها به یک تصمیم تاریخی و مهمی رسید که فعلاً به‌خاطر اینکه عمده آن‌ها از اسرار نظامی و سیاسی هستند، من نمی‌توانم توضیح دهم. مجموعه این شرایط و ادله زیادتری که من الآن نمی‌توانم در مورد آن‌ها حرف بزنم، ما را به این نتیجه رساند که مصلحت انقلاب و ملت ایران، مردم عراق و منطقه این است.

رزمندگان که پیام دو هفته پیش امام مبنی بر ادامه جنگ را فراموش نکرده‌اند، نمی‌توانند این مطلب را باور کنند. تعداد زیادی از رزمندگان، حاضر به تحویل دادن سلاح خود نیستند. آن‌ها اعلام می‌کنند که دستور جنگ را از امام دریافت کرده‌اند و تا زمانی که امام به آن‌ها نگویند، اسلحه را زمین نخواهند گذاشت. وضعیت عجیبی در جبهه‌ها و در میان رزمندگان در جریان است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi