شناسه خبر : 102259
یکشنبه 08 مرداد 1402 , 00:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عملیات مرصاد، درسی مهم برای تاریخ و منافقین

پیروزی جبهه‌ی اسلام در عملیات مرصاد نشان داد هرگاه کیان نظام و مملکت اسلامی با تهدیدی مواجه شود، ملت ایران، بویژه نسل جوان مومن و انقلابی با برافراشتن پرچم وحدت و یکپارچگی...

فاش نیوز - عملیات مرصاد بقدری دارای درس‌های ایثار، شجاعت، فداکاری و ازخود گذشتگی است که باید برای تمامی دوران ها در یادها زنده بماند و برای نسل جوان بازخوانی شود.

ای شهر یادگار شهیدان سرو قامت، پایدار و مستدام بمان. دوستت دارم و بر هر وجب از خاکت بوسه‌ی عشق می‌کارم.

ای سومار سلام ای شهر همیشه سربلند؛ برای حراستِ هر وجب از خاکت جوانان بی‌شماری سروقامت از خون پاک خود گذشتند. برای ورود به خاکِ پاکت باید وضو گرفت. ای شهر همیشه راست‌قامت.

افتخارم این است که بهترین دوران جوانی ام را در کنارت سپری کردم؛ در ارتفاعات ۴۰۲ در کهنه‌ریگت، در پل هفت دهنه، در چل زری‌ ات، در نفت شهرت.

یکی از افتخارات مهم صاحب این قلم در طول دوران دفاع مقدس، حضور در مناطق عملیاتی غرب، به ویژه حضور در عملیات مرصاد است. در این عملیات که توسط منافقینِ کور دل و در پایان جنگ و با پشتیبانی ارتش عراق از منطقه قصرشیرین به سمت سرپل ذهاب و سپس کرند غرب، اسلام آباد و کرمانشاه انجام شد، نیروهای نظامی منافقین در ۳۸ کیلومتری کرمانشاه و در ارتفاعات «چهارزبر» متوقف شدند.

عملیات مرصاد به قدری دارای درس‌های ایثار، شجاعت، فداکاری و ازخودگذشتگی است که باید برای تمامی دوران در یادها زنده بماند و برای نسل جوان بازخوانی شود.

عملیات مرصاد یادآور شهامت و شجاعت رزمندگانی‌ست که در مقابل صدامیان و منافقین ایستادگی کردند و شجاعانه راه نفوذ را بر منافقین کوردل سد کردند. این عملیات درس خوبی برای منافقان کور دل و حزب بعث عراق بود؛ تا بدانند مردم و رزمندگان اسلام همواره آماده دفاع از این مرز و بوم هستند.

رزمندگان اسلام در این عملیات، در اوج اقتدار، عزت و شکوه با منافقین مقابله کردند و پرونده هشت ساله دفاع مقدس را بسته و برای همیشه طومار منافقین کوردل را در هم پیچیدند.

 به تعبیر مقام معظم رهبری، جنگی که از استان کرمانشاه شروع شده بود، با همین علمیات، در همین استان خاتمه پیدا کرد. فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس باید رخدادهای مهمی نظیر عملیات مرصاد را بارها و بارها برای نسل جوان بازخوانی کنند.

چرا که این عملیات غرورآفرین اوج عزت، شکوه و بالندگی رزمندگان ایرانی را نشان می‌دهد و آنقدر ظرفیت دارد که بتواند به عنوان یک درس مهم در کتاب‌های درسی گنجانده شود.

آری پنجم مرداد، سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، یادآور حماسه‌ای غرورآفرین در برخورد با خائنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در عملیات مرصاد که با ایمان و اخلاص، وحدت، شجاعت و همگرایی نیروهای نظامی و مردمی همراه بود، دلاورمردان ایران‌زمین در تنگه‌ی مرصاد، (وعده گاه الهی) برای نابودی منافقین همت گماردند و به آخرین تلاش مذبوحانه آنان پاسخی قاطعانه دادند.

 رزمندگان اسلام در این عملیات با شکست دادن عملیات منافقین، موسوم به "فروغ جاویدان" و آزادسازی مناطق اشغالی در جبهه‌ی غرب، پیروزی جبهه حق بر باطل را به یاری خداوند متعال، رقم زدند و این حماسه نمادی از وعده الهی و تبلور «جاءالحق و زهق الباطل» بود.

پیروزی جبهه‌ی اسلام در عملیات مرصاد نشان داد هرگاه کیان نظام و مملکت اسلامی با تهدیدی مواجه شود، ملت ایران، بویژه نسل جوان مومن و انقلابی با برافراشتن پرچم وحدت و یکپارچگی، برای دفاع از آرمان‌های ملی و مذهبی خود، در صف مقابله با دشمنان حضور می‌یابند، و با غلبه بر آنان، خطرها را از کشور دفع می‌کنند.

یاد همه‌ی دوستان و همسنگرانی که در سنگرهای کوچک و محقر، افتخارات بسیار بزرگ و ماندگاری در تاریخ را رقم زدند گرامی باد.

در پایان، یاد و نام همه‌ی عزیزان و همسنگرانی که برای دفاع از دین و دفاع از تمامیت ارضی کشور از جان شیرین خود گذشتند را گرامی می‌داریم.

|| مصطفی هژبر کلشتری

اینستاگرام
فقط بلدین حرف بزنید تو عمل هیچی .چرا اگه عملیات مهمی بود بعد قطعنامه اونایی که بعد قطعنامه در این عملیات مقدس جنگیدند رو جز ایثارگریشون حساب نکردین وگفتین تا قطعنامه قبوله ایثارگریتون ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi