شناسه خبر : 102335
سه شنبه 10 مرداد 1402 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت مستندسازی وضعیت مصدومان شیمیایی و ترور برای پیگیری

فاش نیوز - مدیرکل دفتر معاضدت حقوقی و نظارت بر قراردادهای بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مستندسازی وضعیت مصدومان شیمیایی و ترور برای پیگیری پرونده‌های حقوقی بین‌المللی تأکید کرد.
 
ضرورت مستندسازی وضعیت مصدومان شیمیایی و ترور برای پیگیری پرونده‌های حقوقی بین‌المللی

به گزارش «ایثار»، سجاد عسگری در رابطه با نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری پرونده‌های حقوقی مصدومان شیمیایی و قربانیان ترور در سطح بین‌الملل گفت: یکی از مهمترین نقش‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند داشته باشد مستندسازی از وضعیت مصدومان شیمیایی و به طور خاص قربانیان ترور و کسانی است که از حملات تروریستی و سایر اقدامات علیه اتباع و شهروندان ایرانی آسیب دیده‌اند.
 مدیرکل دفتر معاضدت حقوقی و نظارت بر قراردادهای بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در راستای اثبات ضررها و آسیب‌هایی که برای این افراد اتفاق افتاد مستندسازی انجام دهد و این اقدام مهم با ارتباط مستمر با بخش‌های غیردولتی و انجمن‌های ایثارگران قابل انجام است. ظرفیت‌های دولتی محدود است اما ظرفیت غیردولتی نامحدود است و کارایی آن به مراتب بهتر است لذا در دو بخش ایجاد جریان فکری و مستندسازی اقدامات مؤثری قابل انجام است.
وی با اشاره به تلاش‌های موفق بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری حقوقی پرونده‌های مصدومان شیمیایی و قربانیان ترور گفت: تجربه یک‌ساله در پیگیری خاص این موضوعات نشان‌دهنده اهتمام شخص آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی است و پیگیری مجدانه ایشان احراز شد و امیدواریم با وجود چالش‌ها این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi