شناسه خبر : 102480
یکشنبه 15 مرداد 1402 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هتک حرمت ‌بیت شهید مدافع حرم در کرمانشاه‌

هتک حرمت ‌بیت شهید مدافع حرم در کرمانشاه‌/‌هتاکان دستگیر شدند/ استاندار و مردم به منزل شهید رفتند

فاش نیوز - در پی هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در کرمانشاه به دلیل امر به معروف و نهی از منکر، نماینده ولی فقیه در استان درخواست اشد مجازات برای هتاکان را داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، در پی هتک حرمت به خانواده معظم شهید مدافع حرم در استان کرمانشاه به دلیل امر به معروف و نهی از منکر، بیانیه شدید‌اللحنی از سوی آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه صادر شد و از مسئولان خواستند با هتاکان و مروجان برهنگی برخورد قاطع داشته باشند.

دستگیری هتاکان به همسر آمر به معروف شهید مدافع حرم

شاهپور کرمی‌پور سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ‌در جمع خبرنگاران، با اشاره به هتک حرمت اخیر به همسر آمر به معروف شهید مدافع حرم در کرمانشاه، اظهار داشت: طی روزهای گذشته همسر و دختر شهید مدافع حرم حسین علیخانی به علت انجام وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم حسینی از سوی چند نفر مورد هتک حرمت قرار گرفتند. 

وی افزود: در این رابطه همسر شهید مدافع حرم شهید علیخانی به همراه دخترش به دو زن حرمت شکن تذکر محترمانه می‌دهند، اما از سوی آن‌ها و یک مرد که به همراه آن‌ها بوده مورد هتک حرمت شدیدی قرار می‌گیرند. 

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه خاطرنشان کرد: این موضوع جریحه دار شدن احساسات امت شهید پرور کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان  را به دنبال داشته و خواهان برخورد شدید و بدون مماشات دستگاه قضایی با عوامل این حرمت شکنی شده‌اند. 

وی تاکید کرد: در این راستا، به محض اطلاع دادسرای عمومی و انقلاب استان از این ماجرا، دستورات لازم به ضابطین دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی داده شد تا سریعا وارد عمل شده تا عوامل هتاکی به خانواده شهید را شناسایی و دستگیر کنند. 

کرمی‌پور خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انجام رصد اطلاعاتی انجام شده؛ عوامل هتاکی که سه نفر بودند در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند. 

وی عنوان کرد: به اطلاع امت شهید پرور کرمانشاه می‌رساند که هتاکان به همسر شهید دستگیر شده و اکنون در بازداشت به سر می‌برند و پرونده آنها در سریعترین زمان و خارج از نوبت در دستگاه قضایی رسیدگی خواهد شد. 

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی دانست و افزود: حفظ حرمت خانواده شهدا و رعایت حجاب در جامعه به عنوان دستور الهی و قانون کشورمان مورد تأکید دستگاه قضایی است و با افراد هنجارشکن و حرمت شکن برخورد صورت خواهد گرفت.

بیانیه شدیدالحن نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

متن بیانیه آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در زمینه برخورد قاطع با هتاکان به شرح زیر است: تعرض و ورود به عنف به حریم بیت شهید مدافع حرمی که جانش را در قربانگاه دفاع از حریم آل الله(ع) ارزانی بقای اسلام و انقلاب کرده و اقدام سبوعانه، هتک آمیز و حرمت ناشناسانه‌ فردی ساختار شکن علیه همسر مکرم ایشان که به دلیل عمل به فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم واقع شده موجی از تألم و تأثر را به دنبال داشته است. ضمن ابراز انزجار قلبی از این واقعه‌ شنیع، نکاتی را لازم به تذکر جدی می‌داند.

دستگاه قضائی با درک صحیح از فرض پیش آمده قاطعانه این ضایعه را بررسی کرده و ضمن اعمال مراتب قانونی، هتاکان را به سزای عمل خود رساند. همچنین ضرورت دارد این برخورد محکم قانونی به نحو شایسته به اطلاع افکار عمومی و دلهای جریحه دار برسد.

نیروی انتظامی با هوشیاری هرچه تمام‌تر کیان عفت عمومی را بیش از پیش پاسداری کند و با التفات و ملاحظه حفظ حرمت ماه عزای سید الشهدا سلام الله علیه با پشتوانه‌ قانون و نیز خواست قلبی مردم شریف و مومن استان، با حرمت شکنان، هنجار گریزان، مروجان برهنگی و مبلغان فرهنگ منحط غرب برخورد قاطع داشته باشد.

همچنین حقوق‌دانان بسیجی استان در محکومیت این اقدام هنجارشکنانه بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند: حادثه دلخراش و تاسف انگیز و گناه آلود اخیر توسط فردی ساختارشکن علیه همسر مکرم شهید حقوق دان و مدافع حرم حاج حسین علیخانی به علت انجام وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر در ایام حزن و اندوه محرم حسینی (ع) دل و قلب مردم شریف و شهید پرور استان کرمانشاه به ویژه حقوق دانان بسیجی و انقلابی را جریحه‌دار نمود.

حقوق دانان بسیجی و انقلابی استان کرمانشاه با محکومیت این اقدام هتاکانه، موارد ذیل را به اطلاع عموم مردم و مسولان استان می‌رساند:

1_ از دستگاه قضایی استان تقاضای رسیدگی فوری، خارج از نوبت و منطبق با قانون و اعمال اشد مجازات برای هتاکان به بیت مکرم شهید حقوق دان و مدافع حرم حاج حسین علیخانی مورد انتظار است که با برخورد قاطع و اقدام انقلابی راه را بر هنجارشکنان مسدود نماید.

2_ ضمن ابراز  ارادت و دلجویی متواضعانه از همسر محترم شهید علیخانی که در این حادثه وقیحانه مورد اهانت ظالمانه قرار گرفته‌اند، آمادگی حقوق دانان بسیجی را  برای پذیرش وکالت ایشان جهت پیگیری پرونده حقوقی و قضایی مطروحه اعلام می‌داریم.

3_ از همه غیورمردان و شیرزنان استان شهید پرور کرمانشاه می‌خواهیم  همچنان فریضه حیاتی و الهی امر به معروف و نهی از منکر را سرخط اول زندگی خود قرار داده و بر اساس قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اقدام و مراقب هرگونه سوء استفاده دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی باشند.

4_ از همه مسئولان استان از جمله نهادهای مرتبط با حوزه عفاف و حجاب، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نیروی انتظامی، ضابطین قضایی و دستگاه‌ عدلیه انتظار داریم با در نظر گرفتن اهمیت اجرای شرعی ، دینی و قانونی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از شکل‌گیری چنین برخوردهای توهین آمیزی با آمران به معروف و ناهیان از منکر  به جد جلوگیری نموده و جریانات سازمانی پشت پرده  این اقدامات را شناسایی و با عاملان، آمران، مباشران ،مسببان و معاونان این گونه رفتارهای مجرمانه برخورد قاطع و انقلابی نمایند.

5- این مسئله دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی را برای اقشار مختلف مردم و آحاد جامعه ایجاد کرده است که از مسولان امر به ویژه دستگاه قضایی انتظار می‌رود نتیجه اقدامات برخورد با این رفتار هنجار شکنانه، مجرمانه و نیز حمایت قاطعانه از آمران به معروف و ناهیان  از منکر را به اطلاع افکار عمومی برسانند.

دلجویی استاندار کرمانشاه از خانواده شهید مدافع حرم

استاندار کرمانشاه نیز به همراه معاون سیاسی امنیتی خود در منزل شهید مدافع حرم شهید علیخانی حاضر و به خاطر هتک حرمتی که در پی فریضه امر به معروف و نهی از منکر به همسر و دختران این شهید والامقام صورت گرفته بود از آن‌ها دلجویی کردند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: به عنوان یک کرمانشاهی و یک مسئول کوچکترین کوتاهی و سهل انگاری در راه امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از آمران به معروف را تحمل نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: براساس شرع و قانون روشن کشور ما موظف به احساس مسئولیت نسبت به فضیلت‌های جامعه هستیم و از طرف دیگر موظف هستیم از افرادی که در این مسیر حرکت می‌کنند به شکل مشخص و روشن حمایت کنیم.

تجمع مردم انقلابی کرمانشاه در پی هتک حرمت همسر شهید علیخانی

همچنین در محکومیت این هتک حرمت اقشار مختلف مردم امروز در گلزار شهدای کرمانشاه تجمع و از دستگاه قضا و نهادهای نظارتی خواستار برخورد جدی با عاملان و مسببان این حرکت هنجارشکنانه شدند.

مماشات دیگر کافیست

چندی قبل نیز خانم دلیلی فرزند شهید ماشاالله دلیلی و همسر شهید مدافع حرم شهید ملکشاهی درباره وضعیت بدحجابی در جامعه به مسئولان هشدار داده بود و اظهار داشت: از کودکی به من آموختند که پدرم در راه خدا، امنیت، اسلام و اینکه به زن مسلمان بی حرمتی نشود و مورد هجمه قرار نگیرد، شهید شده و این را قبول داریم و سال‌ها بعد همسرم نیز همین راه را رفت.

وی عنوان کرد: براساس مستندات به ازای هر صندلی مدیریتی 72 شهید تقدیم انقلاب شده است یعنی به ازای هر کرسی ریاستی در مملکت خون 72 جوان ریخته شده و این توقع زیادی نیست که از مسئولان بخواهیم با بدحجابی برخورد جدی داشته باشند و درباره نحوه برخورد گوشزد کنیم که حافظ خون شهدا باشند و مماشات دیگر کافی است.

وی با بیان اینکه شاید نیمی از افرادی که کشف حجاب می‌کنند با عناد این کار را انجام می‌دهند گفت: افرادی که سن و سالی دارند و بعد از شنیدن امر به معروف برخورد تهاجمی دارند مشخص است که کار آن‌ها از روی عناد است.

وی با اشاره به اینکه توقع داریم حداقل براساس قانون با این افراد برخورد و جمع‌آوری شوند افزود: همین افراد بدحجاب بعد از امر به معروف به امثال ما می‌گویند این شرایط به تدریج برای شما عادی می‌شود شما تحمل کنید که کشور ما شبیه مالزی و تایلند و لبنان شود.

وی بیان کرد: تحلیل افراد بدحجاب این است که وضعیت بدحجابی در ایران همچون کشورهایی همچون مالزی عادی شود در صورتی که کشور ما در دوران پهلوی به همین صورت بود و ما به همین خاطر انقلاب کردیم و هدف ما بسیار بالاتر از تبدیل شدن به کشوری همچون مالزی است.

مسئولان با بدحجابی برخورد قاطع نداشته باشند کفن پوش به کف خیابان می‌آییم

وی تأکید کرد: خون شهید و امام شهدا ریخته شد که شبیه مالزی شویم؟ هدف ما حکومت اسلامی بوده و اینجا دفتر کار امام زمان(عج) است و اهداف ما بسیار بالاتر از این است که شبیه مالزی، سوریه و لبنان شویم و در حقیقیت ما باید این کشورها را تشویق کنیم که فرهنگ ما را الگو قرار دهند.

وی افزود: به نظر می‌رسد برخی از مسئولان از این وضعیت ناراضی نیستند و ما خانواده شهدا به آن‌ها یادآور می‌شویم که حتی به اندازه یک لحظه نمی‌گذریم و مماشات نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: ما از طریق نامه نگاری خواسته خود را به گوش مسئولان رسانده‌ایم و اکنون بابت این مطالبه‌گری‌ها از آن‌ها پاسخ می‌خواهیم و اگر جوابی دریافت نکنیم و وضعیت بدحجابی از این هم بدتر شود و حس کنیم خون شهدا در حال پایمال شدن است کفن پوش وارد خیابان می‌شویم و همه چیز خود را در این راه فدا می‌کنیم.

وی گفت: من در یک خانواده شهیدپرور بزرگ شده‌ام و از کودکی پدر خود را از دست دادم و در اوج وابستگی به همسر، همسرم را از دست دادم و فرزندان شهید را پرورش می‌دهم و نمی‌توانم حتی یک ثانیه در زمینه بدحجابی مماشات کنم.

وی با اشاره به اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند وظیفه ما در امر به معروف لحن لین است و انجام خواهیم داد عنوان کرد: جایی که نیاز بوده خون دادیم و جایی هم که نیاز بوده با وجود شدت ناراحتی اما با لحن لین تذکر دادیم.

داغ بدحجابی از داغ عزیزانمان بیشتر است

وی افزود: از مسئولان که مجری قانون هستند انتظار می‌رود به سرعت وارد عمل شوند و کاری نکنند که به بهانه تغییر فصل با بدحجابی بیشتری مواجه شویم و با هزینه و خون بیشتری مجبور به برخورد باشیم که در این صورت تبعات آن بر گردن مسئولان است.

وی بیان کرد: همه مسئولان بشنوند حال ما از این وضعیت بد است و اگر اضطراب و ناخوشی که در نتیجه مشاهده پوشش‌های نامناسب این روزها ما را از پا بیاندازد تکلیف فرزندان ما چه می‌شود؟ اگر این اتفاق به هر دلیلی برای هر کدام از خانواده شهدا رخ دهد مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه این داغ سنگین‌تر از داغ از دست دادن عزیزانمان است و ما از مسئولان می‌خواهیم برای تمام این موضوعات پاسخگو باشند گفت: ما نیازی به همدردی مسئولان نداریم و شریک غم نمی‌خواهیم بلکه ما به صورت ضرب‌الاجل جواب قطعی و قانونی می‌خواهیم که جلوی این وضعیت گرفته شود و حرف دیگری هم نداریم.

گفتنی است که عاملان این برخورد هنجارشکنانه شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi