شناسه خبر : 102857
چهارشنبه 25 مرداد 1402 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات آزادگان جنگ باید به نسل‌ آینده منتقل شود

فاش نیوز - «نورمفیدی» گفت: خاطرات دوران اسارت، آزادگان جنگ تحمیلی باید گردآوری و به نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.

کد خبر: ۶۱۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ - 16August 2023
 

به گزارش دفاع‌پرس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از آزادگان گلستانی به مناسبت قرار داشتن در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن (۲۶ مرداد ماه) با حضور سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وی اظهار داشت: بیان خاطرات جوانان ۴۰ سال قبل که امروز گرد سفیدی بر چهره‌هایشان نشسته از آن فضاهای دوران اسارت که با چشم خود دیده و با گوشت و پوست خود حس کردند، ارزشمند است.

وی با اشاره به این که نباید تنها به این جلسات آن هم یک بار در سال اکتفا کرد، بیان داشت: تمام این خاطرات، سرمایه‌های انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: خاطرات دوران اسارت، آزادگان جنگ تحمیلی باید گردآوری و به نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.

نورمفیدی تصریح کرد: این خاطرات در واقع از ابزارهایی است که می‌تواند در صورت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درست، در مقابل توطئه‌های دشمنان علیه کشور ما، قوت قلبی برای مردم به خصوص جوانان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به این که معنای واژه «آزادی و آزادگی» در دنیای غرب با دنیای اسلام تفاوت فاحشی دارد، افزود: غرب این واژه را در این می‌داند که انسان در تبعیت از هوای نفس و دل و شهوتش تا آنجا که باعث مزاحمت و آزار رساندن به دیگران نشود، آزاد است.

خاطرات آزادگان جنگ باید به نسل‌ آینده منتقل شود

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: واژه «آزادی و آزادگی» در دین مبین اسلام، آیات قرآنی و روایات و احادیث ائمه اطهار (ع)، آزاد شدن از تعلقات دنیوی و تبعیت نکردن از هوای نفسانی است که این ۲ معنی، فاصله بسیار زیادی از هم دارند.

وی ادامه داد: آزادگان در آن شرایط سخت، دشوار، پیچیده و طاقت‌فرسای زندان‌های رژیم بعثی عراق در حالی که امیدی به نجات و آینده نداشتند، تنها تکیه‌گاهشان خدا و توجه جدی و کامل به معنی آزادی و آزادگی از نگاه دین مبین اسلام بود.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: آزادگان در حالی که در غل و زنجیر بودند، خدا را پشتیبان خود می‌دانستند و این آگاهی باعث صبر و مقاومت آنان در برابر زجر، رنج و شکنجه‌های نیروهای حزب بعث عراق شده بود.

امام جمعه گرگان گفت: این صبر و مقاومت سبب تعجب نیروهای صلیب سرخ جهانی در بازدید از زندان‌های اسرای عراقی بود که اسیران ایرانی از چه صبر، شکیبایی و صبوری و امیدواری نسبت به سایر اسیران در جنگ‌های کشورهای دیگر برخوردار بودند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان این که هر چند خاطرات اسرا بارها به رشته تحریر درآمده و در قالب کتاب چاپ شده و یا به صورت سخنرانی در مراسم‌های مختلف بیان می‌شود، اضافه کرد: اما نیاز است زندگی اسرای ایرانی در قالب فیلم ساخته شود و آن چهره واقعی ایمان به خدا که سبب قدرت صبر و شکیبایی آنان شده بود، به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد: در حوزه ساخت فیلم زندگی اسیران کم کار شده که می‌توان با تولیدات فیلم اسرای ایرانی به عنوان سردمداران صلابت انقلابی و امتیاز شاخص و بارز انقلاب اسلامی ایران به دنیا نشان داده شود.

خاطرات آزادگان جنگ باید به نسل‌ آینده منتقل شود

وی بیان کرد: جریان زندگی اسیران درس عبرتی برای ناامید نشدن در مسیر زندگی است و باید از سرنوشت صدام و رژیم بعثی عراق و مقایسه آن با نظام جمهوری اسلامی ایران که چگونه لرزه بر تن ابرقدرت‌های جهان و دشمنان انداخته، دری بگیریم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: امروز هر چند صدام دوران جنگ تحمیلی نیست، اما دشمنان امروز ما در دنیا با مسائل و مشکلاتی که علیه ما درست می‌کنند، نقش صدام امروز را بازی می‌کنند.

وی افزود: امروز به راحتی می‌توان آینده ایران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی را ترسیم و پیش‌بینی کرد.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: شرایط جهان امروز در یک گذر زمانی است که همه از این جاده عبور خواهند کرد و بدانیم کسوری مانند آمریکا تا آخر قیوم عربستان نخواهد بود و دنیا وضع جدیدتری خواهد داشت.

امام جمعه گرگان گفت: یک جانبه گری آمریکا در جاده گذر زمانی جهان، باعث شده تا دنیا به فکر ترسیم شرایط و وضعیت جدیدتری باشد.

وی افزود: ایجاد شدن ظلم و قلدری بیش از حد برخی کشورها در دنیا و به وجود آمدن سختی‌ها و ناراحتی‌ها در واقع مقدمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

وی ادامه داد: شرایط سخت امروز جهانی، عکس‌العمل و واکنش‌هایی خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: برای حل مشکلات بخش‌های مختلف کشور به ویژه اقتصادی و معیشتی، دولت در حد توان اقداماتی کرده و مسوولان نظام تا توان دارند اقدامات موثری انجام می‌دهند.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: اما نمی‌شود در فاصله کم و همزمان به همه مشکلات رسیدگی کرد.

در این مراسم، سرپرست مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از روند اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در جهت ارایه خدمات به جامعه هدف ارایه داد.

همچنین چهار نفر از آزادگان حاضر در این دیدار هر یک به مدت پنج دقیقه به بیان خاطرات دوران اسارت پرداختند.

استان گلستان با تقدیم حدود چهار هزار شهید در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام جمهوری اسلامی و خدمت به این نظام در بخش‌های مختلف، ۱۱۸۲ نفر آزاده دارد.

خاطرات آزادگان جنگ باید به نسل‌ آینده منتقل شود

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi