شناسه خبر : 103026
سه شنبه 31 مرداد 1402 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلمبرداری فیلم سینمایی «پس از واقعه» با محوریت زنان آغاز شد

فاش نیوز = مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، از آغاز پروژه ساخت فیلم «پس از واقعه» خبر داد و گفت: در این فیلم سعی می‌شود روایت اسارت اسرای کربلا، حضرت زینب(س) و سختی‌هایی را که در مسیر از کوفه به سمت شام متحمل شدند به تصویر بکشیم.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «پس از واقعه» با محوریت زنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از اولویت‌های موضوعی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تولید فیلم‌های سینمایی، ساخت آثاری با موضوعیت زنان بوده و در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تهیه فیلمی با عنوان «پس از واقعه» است. در توضیح این فیلم سینمایی فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه این فیلم در ابتدا «شور عاشقی» نام‌گذاری شده بود، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته اسم فیلم به «پس از واقعه» تغییر یافت. فیلمبرداری این پروژه در روز جمعه ۲۷ مردادماه در منطقه کویری خور بیابانک کلید خورد.

وی با اشاره به موضوع فیلم سینمایی پس از واقعه اظهار داشت: در این فیلم سعی خواهد شد تا روایت اسارت اسرای کربلا، حضرت زینب(س) و سختی‌هایی که در مسیر از کوفه به سمت شام متحمل شدند را به تصویر بکشیم.

مختاری افزود: تولید این فیلم با حضور محمدحسن اختری رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا، کلید خورد و امیدواریم برای حضور در چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده شود.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این مطلب که فیلمبرداری فیلم سینمایی پس از واقعه در ۵۵ نوبت خواهد بود، تشریح کرد: کارگردان و نویسنده فیلم داریوش یاری می باشد که قبلا فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساخته است.

گفتنی است نمایش حضور بانوان در هشت سال دفاع مقدس از اولویت‌های فیلم‌سازی در بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در این زمینه تولید ۲ فیلمنامه با حمایت این بنیاد در دستور کار قرار دارد. «دست‌ ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه حسینی و خواهر طاهره با موضوع زندگی مرحومه مرضیه حدیدچی، فیلم‌های در دست اقدام در این حوزه است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi