شناسه خبر : 103305
یکشنبه 12 شهريور 1402 , 11:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد

سهم ۱۵ هزار میلیاردی دولت برای بیمه رایگان ۵ دهک اول

فاش نیوز - بنابر مصوبه هیئت وزیران، پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان از بیمه سلامت برخوردار می‌شوند که به همین منظور، ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در پاسخ به این پرسش که چه افرادی تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند، گفت: طبق بند «د» تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دهک‌های یک تا سه درآمدی از پوشش بیمه رایگان برخوردار شدند و همین روند مطابق با بند «ک» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و همچنین مصوبه هیئت وزیران در مورخ ۲۹ فروردین سال جاری تداوم یافت.
ناصحی افزود: بر اساس مصوبه دولت در ۳۰ خرداد امسال دو دهک دیگر به مجموع بیمه شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت اضافه شدند و میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت. بر این اساس پنج دهک اول درآمدی به صورت رایگان و میزان مشارکت در دهک ۶ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد رسید؛ دهک ۷ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد؛ دهک ۸ با کاهش ۲۰ درصدی، از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد؛ و پرداختی دهک ۹ با کاهش ۳۰ درصدی از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد رسید.
وی با بیا اینکه در حال حاضر جمعیت بیمه شدگان ۵ دهک اول درآمدی حدود ۱۰.۵ میلیون نفر هستند، درباره میزان مشارکت دولت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های رایگان و بیمه‌پرداز با در نظر گرفتن جمعیت فعلی بیمه‌شدگان، گفت: میزان مشارکت دولت در دهک‌های رایگان قریب به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان و در دهک‌های ۶ تا ۹ به میزان پنج هزار میلیارد تومان است.
 
اینستاگرام
همه رزمندگان نیز بدون اتصال به دهک، حقشان است که بیمه پایه رایگان داشته باشند
برای اینکه مشخص شود دروغ یا راسته سری به بیمارستانها بزنید دهک یک تا ده یک نوع هستند تازه آنها بیشتر مورد تفقد قرار می گیرند الکی دهک اول تا سوم فقط در شعارها در کمک درمان نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi